Mange tanker tar over hodet mitt om dagen.

 

 

 

Ja alt går i surr om dagen hodet jobber på høygir og alt blir gjort bare halves stykkevis og delt, når kvelden kommer så kommer de såre å vonde tankene. Da sitter tårene løst og jeg tenker hva har jeg gjort for å fortjene å ha det slik, jeg føler at alt er min skyld men det er vel ikke det så ikke veit jeg. Mener selv at jeg klarer mye bra men det hjelper ikke på de tankene som kommer om meg selv, at jeg er dum som ett brød og ikke kan noen verdens ting. Hvorfor skal jeg være den som alltid skal ha det sånn, men det får jeg bare leve med og håpe det blir bedre. Er nok å se bilder fra den gangen jeg var ung så kommer tårene, for nå så har jeg ingen igjen av familien som bryr seg om hvordan jeg har det men slik har det blitt i deres øyne er jeg ikke verdt en telefonsamtale en gang og hvorfor skal det bare være meg som prøver å ringe og da tar dem ikke telefonen en gang.

 

Det var ikke hver dag da jeg var ung heller men det handlet om noe helt annet det var at jeg gjennomgikk mye mobbing, det var hver dag da jeg gikk i barnehage og skolen fra 1 klasse og ut ungdomsskolen var aldri fred og få. Mobbingen var både verbalt og fysisk og det har satt sine spor i meg,  så jeg er jo mistenksom hele tiden så når folk visker og tisker rundt meg så føler jeg at det er meg de prater om. Ja det har med mobbingen å gjøre at jeg er mistenksom og går på nåler hele tiden, er jo noen som mener at jeg skal legge slik bak meg men det er ikke enkelt for slike ting setter sine spor ja dype sår som trenger tid til å gro. Fikk beskjed i en kommentar i går som ba meg skrive noen tanker om hvordan mitt liv er blitt formet som det er i dag, derfor dette innlegget her.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Det hjelper ikke, men du er dessverre ikke alene med slike tanker! Har du prøvd å skrive opp dårlige tanker du vil bli kvitt, for så å brenne de på en trygg måte? Eller skrive med en tusj, så legger du lappen i en bolle vann og ser skriften løse seg opp? Tanken er at du da gir slipp på de tankene. Nei, det er ikke lett, heller ikke å støtte og hjelpe andre med slike ting, nettopp pga det er så personlig hva som hjelper og hva som gjør ting verre. Skjønner du får mye ut av maling, hva med å planlegge et nytt maleri, eller dra på tur for å finne inspirasjon? Ønsker deg en god natt og en bedre morgendag! Stor god klem ❤

      1. Her var det noen tips som jeg skal forsøke, alle tips må forøkes her i gården. Det med ett nytt maleri er under grunning, skal starte med de første penselstrøket i morgen på selve motivet jeg har lyst til å male.

        Jeg skal gå meg en lang tur i morgen for å se om jeg finner noe jeg har lyst til å få ned på lerretet i form og farger, er både en terapi og en god venn det å male.

        Ønsker deg en kjempe god natt. Jeg håper også at dagen i morgen blir mye bedre.

        Klem fra meg til deg.

    2. Er ikke kjekt du skal ha slike tanker, ikke kjekt å være ensom, godt du har venninna de iallefall, håper du snart får lysere tanker, du gikk bittelitt på kafé ei stund, er det slutt med det? Hvordan går det med røykeslutt en? Klem fra meg

      1. Nei vondt er det å ha det slik, litt bedre i dag men ikke mye ja godt å ha venninnen min. Ja jeg sluttet med det en stund må spare inn der jeg kan, røykeslutten går det litt opp og ned men er nede i tre om dagen nå.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg