Mange rare tanker kommer hver gang en sitter helt alene.

 

 

 

Ja da kan du tenke litt jeg som alltid sitter alene, når jeg får fri fra tankene mine  det får jeg faktisk aldri selv om man skulle ønske det. Og i helgene så er det ingen som har behov for min hjelp til noen ting, men jeg er nok ikke alene om å ha det slik, jeg skal virkelig vise dem har jeg lenge tenkt skal ikke nevne noen men de veit jo selv hvem de er som jeg skulle ønske at de bare sa hei en gang i blant.

 

Ja jeg føler meg til overs i samfunnet for jeg er ikke så veldig viktig, men jeg betaler skatt som alle andre som jobber og jeg betaler gjerne til samfunnet det har jeg ikke noe problem med. Hva får jeg igjen for det ikke den helsemessige hjelpen jeg trenger, og hjelp på det psykiske så får en ingen hjelp.

 

Jeg tenker også hvorfor er det så kjempe vanskelig å inkludere psykiske lidelser og ikke se på det som ett tabu for det er det faktisk enda i mange samfunnslag, å gud hjelpe om man snakker om at en ikke orker mer selv om jeg ikke skal ta mitt eget liv så er det et stort tabu å snakke om selvmord enda vi lever i 2020. Det er utrolig mange som tar sitt eget liv ja da går sladra ingen hjelper dem de som virkelig trenger det, ingen i helsevesenet hjelper til og rundtomkring så stenger de ned lavterskeltilbudene vi har som kanskje er den plassen man virkelig blir hørt. Det var ett av dem lavterskeltilbudene som hjalp meg den gangen jeg virkelig trengte hjelp, hadde jeg ikke fått den hjelpen den gangen så hadde ikke jeg vært i dag.

 

Jeg veit at noen nå helt sikker setter lørdagskosen i halsen, for folk liker jo ikke at jeg skriver om disse tingene.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

12 kommentarer
    1. Hvis folk ikke liker det du skriver, så får de la være å lese.
      Ja psykiske lidelser er fremdeles tabu i mange miljøer. Og kunnskapen om psykisk helse er skremmende dårlig.

      1. Er enig med deg der.

        Ja det er mange tabuer innen psykisk helse, og som du skriver er det mye dårlig kunnskap når det gjelder det samme.

        Ønsker deg en riktig god natt når den tiden kommer.

        Klem fra meg til deg.

    2. Huff .Det er vel da tankene kommer når du blir alene. Du må prøve å se på noe artig på tv o.l.
      Synes det e trist at så mange er ensome og slit psykisk.
      Bra du har fått hjelp.
      Det finnes vel støttekontakt, kontakt med psykiatrisk sykepleier eller noe slikt der du bor.De må hjelpe dæ.
      Du må huske at vi alle er viktige Du også.Viktig for dine barn og sikkert venninner eller andre.

      God natt
      Klem fra mæ

      1. Ja det er da alle tankene kommer, jeg sitter nå og ser på en film som er veldig morsom .

        Ja det er som oftest vi som sliter psykisk som er ensome. Det var en gang for 10 år siden som jeg fikk hjelp av dem da jeg virkelig trengte den hjelpen. Jeg veit ikke om de kan hjelpe meg nå, vil jo ikke ta plassen fra noen som trenger den mer enn meg er jo så liten plass hos dem.

        Ja jeg er viktig for mine to gutter selv om de bor i fosterhjem, og venninnen min sier det hver gang jeg er hos henne.

        Ønsker deg en god natt.

        Klem fra meg til deg.

    3. Så bra at du tar opp om psykiske lidelser. Jeg er vokst opp med ei mamma som var manisk depressiv. Den gangen fikk de hjelp, og i dag har de fjernet masse tilbud. Er en skam, når en trenger hjelp så skal de visst ikke få det. Det blir ekstra tungt når en er alene og når man liksom er bra i ukedagene og ikke i helgene. Håper virkelig at noen kan stikke innom deg å ta en prat og vise at man bryr seg. Klem i fra meg.

      1. Jeg prøver så godt jeg kan og skrive om alt som er både bra og dårlig i livet mitt, og den psykiske helsen min er ikke bra om det er ukedager eller helg er jo alene hver dag.

        Og nå om dagen så har det ikke vært så mange å prate med om det, fikk hjelp for 10 år siden da jeg faktisk ikke orket mer. Jeg har ingen som stikker innom meg, så dette må jeg komme igjennom alene.

        Skal ikke finne på noe så ikke vær redd for det, er altfor glad i barna mine til det gleder meg til å være sammen med dem neste søndag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Uff, er jo kjempetrist at du har det slik, ingen skulle behøve slik tilværelse, vet både min mor og en venninne av meg hadde samtaler med psykiatrisk sykepleier, det måtte vel la seg ordne det? Er iallefall ei du kan prate med, var kjekt å se skal vi danse, du følger vel med du og, håper du får ei god natts søvn🥰

      1. Ja men slik er det blitt og har vært lenge. Skal se eller undersøke den saken, veit ikke hvordan men skal få det undersøkt om det er noe slik her i byen.

        Ja det var veldig fint å se på skal vi danse ja jeg har sett det siden første gang det ble vist på tv2, har alltid likt det programmet.

        Nå skal jeg snart finne senga her, og jeg får nok meg en god natts søvn.

        Ønsker deg en riktig god natt og sov godt.

        Klem fra meg til deg.

    5. Bra du tar opp dette tema, det er så utrolig mange som sliter. Skjønner at helger er vanskelige❣️ Be legen din henvise deg til dps, så får du vurderings time👏 Det er hjelp å få,man må bare forlange å komme inn❤️ Styrke klem til deg😘

      1. Dps har jeg vært, skulle ønske jeg fikk hjelp derfra men der er det altfor lite plasser tar vel flere år før en får hjelp der.

        Det skal jeg prøve på å få hjelp der, få legen min til å skrive en henvisning dit, så får vi se hvor lang ventetid det er der.

        Klem fra meg til deg.

    6. Psykiske lidelser er dessverre fortsatt tabu. Jeg vokste opp med ei mor som var schizofren, en diagnose hun fikk da jeg var to år i 1967, og hadde frem til sin død i juni 2019. Det er viktig å snakke om psykiske lidelser. Det er noe som kan ramme alle. Hun fikk hjelp, var innlagt ofte, ble tvangsinnlagt like ofte, men behandlingen hjalp ikke henne. Jeg håper du får den hjelpen du trenger, om ikke så lenge.

      1. Ja det er ett tabu og kommer nok alltid til å være det. Huff da å vokse opp med det kan ikke være godt.

        Ja det er viktig og snakke om det men det er mye motstand mot det, for alle kan rammes av det .

        Jeg vært innlagt på dps i over tre måneder, følte ikke at det var noe hjelp jeg da.

        Legen min prøvde å få meg inn hos det kommunale psykiske helse team, fikk svar tilbake at jeg var for frisk til å få noe hjelp der.

        Man får ta tiden til hjelp så kanskje man kan få den hjelpen man trenger.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg