Må man ha tillatelse fra politiet for å ha privat loppemarked?

 

 

 

 

 

Jeg har store planer om å ha loppemarked for å få solgt en del klær og annet, men jeg veit ikke om man må ha tillatelse av politiet for å ha privat loppemarked. Jeg har aldri hatt loppemarked så det har jeg ikke noen peiling på hvordan man går fram, så veit man jo ikke så er det noen som har peiling på det kunne komme med tips til meg.

 

 

 

Og grunnen til at jeg skal er at jeg har for mye klær som jeg har arvet som er helt nytt prislappen er ikke tatt av en gang, så det er ikke brukt en gang og i stede for å gi bort eller kaste det så ønsker jeg og selge det så jeg kan få inn litt penger på det og komme litt ovenpå økonomisk.

 

 

 

Det er noe jeg virkelig trenger etter og ha levd fra hånd til munn nesten hele livet, jeg har jo startet et spare regime som jeg aldri har gjort i hele mitt liv for jeg har aldri hatt noen som har lært meg fra grunnen av at det går an og spare. Men nå skal jeg bevise ovenfor meg selv og resten av familien at jeg kan spare jeg også jeg er ikke helt økonomisk hjernedød selv om de fleste mener det.

 

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

2 kommentarer
    1. Neida, privat loppemarked kan du ha uten å søke tillatelse. Det er jo salg av egne eiendeler. Dersom du skal stille deg opp midt i byen eller noe, på offentlig grunn, må du nok ha tillatelse fra kommunen til å stå der altså. På torget pleier det koste noe. Ihvertfall her jeg bor. Men er det hjemmefra, behøver du ikke. Er det på privat område ellers, er det grunneier som gir tillatelse.
      Så du kan selge private eiendeler som du vil, men det er altså helst HVOR du står og selger som kan ha betydning.

      1. Tusen takk for svaret det var en veldig god oppklaring så da er det bare å sette planene ut i live.

        Ønsker deg og dine en kjempe god mandagskveld.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg