Livet er mørkt og trist, og været er lyst og fint.

 

 

 

Dette er livets mørke side og jeg sitter med mange tanker om det, jeg prøver så godt jeg kan alene å komme meg ut av det mørke det er ikke så veldig enkelt. Skulle faktisk ønske at jeg fikk hjelp til det men det får jeg ikke, så da får en vel bare leve med det jeg ser ingen grunn til at jeg skal slite med det alene men det må jeg gjøre. Har jo levd i det mørket mang en gang igjennom de siste 15 årene, det er mange ganger jeg faktisk har hatt lyst til å gi opp men jeg har enda ikke gjort det så da er det vel en grunn til det også. Jeg er vel ikke sterk nok til å gjøre noe med det, skulle ønske at livet hadde tatt en annen vending snart og fått det mørke og svarte til og bli bare litt grått men det er vanskelig å få til.

 

Det eneste som er fint i dag er været, ser ikke noe fint med noe annet. Den eneste hjelpen jeg kan få av fagfolk er den jeg må betale selv, å da kan jeg bare glemme det for det har jeg faktisk ikke råd til. Jeg veit om en kjempeflink psykolog, den psykologen har lange ventelister og er altfor dyr for min del så det kan jeg bare glemme.

 

Skal det faktisk være slik at det bare er de med god råd som skal få hjelp i dette samfunnet, så er det en fin måte å sortere ut dem som samfunnet ikke vil ha lenger. Dette er bare en tanke jeg har om det, jeg føler faktisk at det er ett sorteringssamfunn vi har kommet opp i nå. De som faktisk ikke har råd til å få hjelp skal heller ikke få det, selv om det er de som er fattigste i landet ikke er verdt noe.

 

 

Nei skal jeg prøve å komme meg ut en tur i det fine været snart eller skal jeg la det være.

 

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

12 kommentarer
    1. Uff, trist du har det slik, du burde hatt noen flere å snakke med, men psykolog, du betaler jo bare egenandel, og til slutt får du frikort?

      1. Ja en betaler en egenandel på 700 kroner pr time på 45 minutter, å det er for dyrt for min del må spare i to måneder for å ha råd til det først. Jeg har ikke så mange å prate med.

    2. Uff da…Dette er bare trist. Men folk sliter om dagen og de som sliter fra før sliter enda mer tror jeg! Gir deg en god klem jeg <3 og et hjerte!

    3. Det er regelrett skandaløst at de som har pålagt oss å leve etter et sett med smittevernsregler som innebærer en betydelig risiko for ens mentale helsetilstand så åpenbart gir blaffen ofrene f9or den politikken de fører.. En skal selvsagt gjøre det en kan for å forhindre at liv går tapt som følge av pandemien, men å verdsette en pasientgruppes (coronapasienter) liv og helse høyere enn andre (slik den praksisen som du beskriver her med all tydelighet beviser er policyen som følges), er regelrett forkastelig, og selvsagt hinsides uakseptabel!!
      Hold ut, Aud-Marit, for det er faktisk langt flere som bryr seg enn hva du opplever er tilfellet i den mentale tilstanden du befinner deg i nå, hvor alt syntes å være svart.. Ei heller er du alene om å oppleve slike dager, hvorav jeg selv i aller høyeste grad er blandt de som kan relatere meg til de følelsene som fremkommer i dette innlegget <333

      1. Selvfølgelig skal alle følge smitteverntiltakene, men skal det virkelig være slik at vi som har det vanskelig fra før skal få det enda vanskeligere det syntes jeg er forkastelig.

        Jeg takker så mye for en god og oppklarende kommentar.

        Holde ut det skal jeg i mange år til.

        Klem fra meg til deg.

    4. Ønsker å gi deg en virtuell klem 😊 håper ting bedrer seg for deg.

      Nå er jeg klar for The Voice og Nytt på nytt.

      Håper helgen din blir bra.

      1. Klemmen er mottatt, det håper jeg også. Jeg sitter å ser på mesternes mester skal også ha med meg Nytt på nytt, så skal jeg over på tv2 og se på Senkveld med Helene og Stian.

        Helgen blir nok fin den, da kan en jo bare vil å ta det med ro.

        Ønsker deg en riktig god helg.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg