Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med dette.

 

 

 

 

Ja jeg har sittet veldig mye å tenkt på hva jeg kan gjøre med dette fenomenet som har florert i mitt og mange flere kommentarfelt, jeg har hatt og har funksjonen at jeg må godkjenne kommentarene selv og bestemmer selv hvilke kommentarer jeg vil ha på bloggen min. Det kommer iallefall to til fem helt like kommentarer med samme innhold men det er mange forskjellige navn, det er veldig irriterende at disse kan gjøre som de vil og sende dem til hvem de vil de kommentarene har jo ikke noe med det innlegget som har blitt skrevet. Jeg har da bare flyttet de i spam bøtta det er enkelt for min del som har veldig få som kommenterer på min blogg, men hva med dem som har helt åpne kommentarfelt og ikke vil ha det på sin blogg for de ødelegger mye for de som har ærlige hensikter med å kommentere og det lager mye jobb for dem.

 

Kokkejævelen som har skrevet ett innlegg om det som jeg har tenkt å linke til i dette innlegget, håper det er helt greit for han da men det er det sikkert for det var ett veldig fint innlegg og jeg veit ikke hvordan han har fått til å få kommentaren inn i innlegget. Du finner det innlegget her: https://kokkejaevel.blogg.no/dette-trodde-jeg-aldri-jeg-skulle-gjore.html her kan dere lese hans tanker om dette fenomenet, og det var godt skrevet av ham så det er vert å lese dette.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
      1. Ja de er som en klegg her på blogg.no jeg har satt mitt kommentarfelt slik at jeg må godkjenne de kommentarene som ikke er fra dem og de blir lagt ned i spambøtta så slipper jeg dem. Jeg skal nå legge merke til deres ipadresse for å se om de har samme så får jeg blokkere deres ip- adresse så går dem ikke igjennom.

    1. Du går inn i sidemenyen under innstillinger, scroll deg ned til “moderering av kommentarer”, ta så eg kopi av IP-adressen på de kommentarene du ikkje vil skal komme tilbake, lim det inn i feltet under “moderering av kommentarer”, lagre så dine endringer.

      Hvis nå personen bak den IP-adressen prøver å kommenterer vil de ikkje få muligheten til det 🙂

      Mange slike Spam kommentarer endrer ofte IP-adresse flere ganger så du må nok gjerne gjenta dette, men det vil bli færre og færre slike kommentarer etter hvert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg