Jeg skal klare det, uansett hva familien min mener.

 

 

 

Jeg har bestemt meg for at jeg skal klare dette, dette er å spare så mye som mulig og jeg har satt meg som mål og spare 600 kr i uken og blir det noe igjen av 1000 lappen jeg har bestemt meg for å kunne disponere som jeg vil så setter jeg det også til sparing på søndag kveld. Men min familie mener at dette kommer jeg aldri til å klare, men jeg er slik laget at har jeg bestemt meg for noe så skal det gjennomføres sånn er det bare.

 

Måten  å gjøre det på er å uke handle og bare handle inn det en trenger for en uke og ikke drive og små handle, for det blir veldig dyrt det er noe jeg har erfart så dette er bare et tips. Det er mye mat som blir kjøpt inn og blir bare dyttet inn i kjøleskapet og så kjøper de ny mat, det du kjøpte inn først at den som ble kjøpt inn først blir bare liggende og så blir den for gammel og blir kastet. det blir kastet over 25% av all mat som blir handlet inn i hver husholdning går rett i søpla. Hvorfor kjøpe så mye at det blir for gammelt og havner rett i søpla, skriv en handle liste hver gang du går i butikken for å handle og hold deg til den ingenting utenom så blir det mindre som havner i søpla.

 

Når jeg er på et storsenter og handler så tenker jeg har jeg virkelig behov for denne buksen eller er det bare at jeg har lyst på den, har jeg ikke behov for den buksen så lar jeg være å handle den buksa og de fire hundre kronene kan man bruke på noe annet eller setter dem på sparing. Man skal aldri kjøpe noe bare for at en har lyst på det en må jo ha behov for det, dette er ikke bare for pengenes skyld men også miljøet og at det er heller bedre å kjøpe brukt for folk leverer jo nye klær inn på bruktbutikker og gjenbruk stasjoner med prislappen på. Det er et bevis på folks dårlige handle kraft og de har for mye, og man jo tenke på miljøet selv om det blir tatt små grep i hverdagen som kan hjelpe på det globale miljøet.

SÅ TENK DERE OM FØR DERE HANDLER ER DET ET BEHOV ELLER AT DU BARE MÅ HA DEN BUKSA.

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

6 kommentarer
    1. Jeg kaster ikke mat, så jeg er veldig flink der. I tillegg hender det jeg plukker med “datovarer”. Ikke hva som helst, for jeg er selektiv og forsiktig med hva jeg handler der. Lutefisk og rakfisk som “datovare” etter jul …niks. ( Spiser det ikke til jul heller da. ) . Men det er bra ting på salg rett som det er, og ofte er det ikke gått ut på dato. De prøver bare selge det før det blir gammelt.

      Nå har jeg handlet en del varer i dag ( ikke “datovarer”), for det var nesten ekko i kjøleskapet.

      Lykke til med spareplanen!

      1. Da er du en av de som er utrolig flink til å ikke kaste mat, men det er utrolig mange som kaster mat. Ja en må jo handle når det er så tomt i kjøleskapet at det er ekko i det. Har jeg bestemt meg så skal dette gå bra det med spare planene mine for har jeg bestemt meg så klarer jeg det.

      1. Ja jeg har bestemt meg så skal jeg klare det, takk for at du heier på meg godt og vite at noen har tro på meg.

        Vi har hatt en kjempe fin tirsdagskveld, nå er det snart på tide og legge seg på lading og håpe på noen timers søvn her i gården. Håper du og dine har en kjempe fin tirsdagskveld.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    2. Som du skriver, når du har bestemt deg for det, så klarer du det! 🙂

      Vi kaster veldig lite mat. Lager kun akkurat med porsjoner til middag, så det blir aldri rester. Og vi har blitt flinke til å ikke handle mer enn vi trenger. Eller fryse det som går å fryse.
      Lykke til! Heier på deg jeg også. 😀

      1. Det er godt å se at man kaster lite mat hos mange, men det er også mange som kaster mye ser man ut fra statistiker over hvor mye som blir kastet bare i Norge. Ja man kan også fryse ned mat som kan fryses, det gjør jeg også.

        Takk jeg skal bevise at jeg klarer det.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg