Jeg hater livet mitt slik det har blitt nå.

 

 

 

Det høres sikkert drastisk ut men ja det har seg slik at jeg ikke er vant til å være helt alene i livet, men nå har det nå blitt slik at alle avgjørelser som jeg tar må jeg faktisk gjøre helt for meg selv og jeg har ingen å gjøre tingene for bare for meg selv.

 

Og når alt er på det vondeste så har jeg ingen å prate med som kjenner meg og kanskje kan forstå hvordan jeg har det, så nå står jeg helt alene med alt det som er vondt og spiser meg opp innvendig og det gnager meg veldig. Skulle ønske at jeg hadde hatt en psykolog å prate med som kanskje kunne forstå hva som plager meg, for da hadde kanskje det vært enklere å komme seg ut av denne vanskelige angsten og depresjonen men en må vel til legen for å få en henvisning til psykolog. Og jeg er ikke så glad i å gå utenfor døra lenger som jeg var lenger, så det å gå til legen er ikke det jeg har mest lyst til å gjøre.

 

Så hva skal jeg gjøre da bare leve med det som det er i dag så er det utrolig vondt og alt er mørkt og uendelig vondt, veit ikke om jeg klarer å se lyst på noen verdens ting men det er vel noe en med jobbe seg igjennom selv uten noe støtte fra noen.

 

 

Og det blir ikke enklere når økonomien er helt på bånn men det får en bare klare seg igjennom, blir ikke enkelt men det må jo bare gå det også selv om det er vanskelig. Å det å slite med økonomien gjør at psyken ikke blir så veldig mye bedre, men det er jo bare en ting å gjøre og det er å stå den av for man kommer sterkere ut i den andre enden får en håpe.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Det kan virke skremmende og være alene, men det gir og en frihet. Frihet til å bestemme selv. Ta de avgjørelsene du selv mener er riktig, og drite i hva andre måtte mene. Det er ditt liv, det er ingen andre som har noe med hvilke avgjørelser du tar. Alt du gjør skal du gjøre for den viktigste personen i ditt liv, deg selv.

      Hvis du trenger noen å snakke med kan du ringe Mental Helses hjelpetelefon. telefon 116 123. De er oppe fra 8 til23 hele uka. Det er gratis, og det gir virkelig hjelp. De er flinke, og har livserfaring.

      Det er ikke lurt å bli sittende inne når en er trist og lei, og det meste føles svart. Jeg vet ikke om du har en balkong, eller en uteplass som bare er din. Hvis du har det, sett deg ut der å ta en kopp kaffe te, melk vann. Det du pleier å drikke. Se opp mot himmelen og sola – trekk inn den friske vårlufta. Har du ikke noen balkong, åpne et vindu og sett deg i nærheten av det åpne vinduet. 10 minutter. Det behøver ikke være mer. Skal man over dørstokkmila må man ta små skritt i starten..
      Ha en fin dag, og husk Jeg heier på deg!

      1. Jeg har veranda som jeg står på ved bordet mitt for jeg har ikke stoler for de var så gamle at de holder ikke vekten av meg, så de er som en ødelagt haug i boden. I dag har jeg vært å gått tur i regnet kom akkurat inn igjen nå etter en halvtime ute, har også vært oppe hos venninnen min for hun ønsket å ha selskap av meg vi drakk kaffe og skravla litt. Så jeg har vært litt ute da. Men da var jeg så sliten når jeg kom meg hjem igjen for en må ta seg så veldig sammen når er i nærvær av andre og når en er ute.

        Klem fra meg til deg og dine

        1. Så flott at du har vært ute en tur. Jeg synes det er godt å gå tur i regnet. Var sikkert hyggelig med besøk, både for venninna di og deg. Og så må du få deg noen stoler til verandaen din.. En god stol. Sjekk ut Finn.no.
          Ha en god natt.

          1. Ja det med stol må jeg få meg, finn.no var jo en god ide og jeg sier tusen takk for tipset. Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær, Ja hun sier at hun setter utrolig pris på at jeg kommer opp til henne.

            Du må ha en riktig god natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg