Jeg har ikke gjort så mye i dag som er den siste for i år.

 

 

 

Dette er ett bilde fra i fjor på nyttårsaften, ja det var ikke ett veldig bra bilde men det gir i allefall et bilde på hvilken dag det er i dag.

 

Det er jo den siste dagen i dette året, å jeg har ikke gjort så mye i dag jo jeg har jo gått meg en lang tur men ikke noe mer enn det. Middagen i dag ble kyllingfille og den er spist alt så nå blir det ikke flere middager før til neste år, skal jo spise litt til før jeg legger meg da litt frukt og grønnsaker blir det jo.

 

Det har vært ett rart år dette  men så har en hatt tid til å tenke litt også da, så nå ønsker jeg ett år uten sprit og maske eller munnbind som det kalles for det er litt vanskelig og se hva folk sier når de har munnbind på. Jeg har dårlig hørsel og har lært meg å lese på munn hva folk sier, etter mange år med dårlig hørsel så lærer man seg det.

 

Nå skal jeg legge meg på sofaen til en liten hvil sånn at jeg klarer å være oppe til fyrverkeriet og bråket ellers har lagt seg, kan jo bli sent på natten før det blir stille nok til at folk kan legge seg her i bygget høres det ut som.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Du får kose deg og slappe av. Jeg skal strikke litt! Dårlig hørsel er tøft om dagen. Det kan jeg alt om!
      Godt Nytt år og klem til deg.

      1. Ønsker deg ett riktig godt nyttår her har de faktisk holdt på med nyttårsfeiringen siden 1 jule dag og nå har det vært full fart med raketter som går i luften i tre timer alt.

        Jeg skal bare slappe av og kose meg med blogger og tv, ved midnatt så skal jeg ut å se på fyrverkeriet og ta bilder og en video til instagram.

        Ja det kan bli mange kleine og komiske situasjoner ut av å ha dårlig hørsel og snakker med folk med munnbind, ja det har faktisk vært ett tøft år for oss med dårlig hørsel.

        Klem fra meg til deg.

    2. Godt nyttår ✨ Jeg bryr meg ikke noe særlig om nyttårsaften, men det er jo litt spesielt å gå inn i et nytt år da 😊 Heldigvis bryr ikke bikkja mi seg noe om rakettene. Han setter seg enten ned sammen med oss og ser på, eller så ligger han på ryggen og snorker.
      Ønsker deg en fin kveld 🌺 Synes bloggen din (og kokkejævel sin) er de beste bloggene. Ærlige … på godt og vondt. En kan kjenne seg litt igjen i enkelte ting.

      1. Godt nytt år til deg og dine. Nei nyttårsaften blir som alle andre dager, skal ut en tur å se på fyrverkeriet og ta bilder og en video til instagram. Godt du har en hund som ikke bryr seg å ikke er redd, jeg hadde en som var livredd i fjor på nyttårsaften så lå han på badet og bare ristet.

        Ønsker deg og dine en kjempefin kveld.

        Ja jeg mener at å skrive tingene som de er jeg gidder ikke å pakke inn hvordan ståe er det er bedre å si eller skrive det som det er, så takk for at du syntes det er bra at jeg gjør det både på godt og vondt.

        Klem fra meg til deg og dine.

    3. Ligger på Sofa og er i elendig form Blir nok bra skal du se! Det er tøft for oss som hører dårlig til og få med hva som sies når munnbind er på. Det beste er å si fra. Hadde med mannen som tolk. Til tannlegen så peker de hva jeg skal gjøre. Leser på munnen jeg også! Klem til deg fra meg.

      1. Huff da men du blir bra igjen. Ja en blir jo nesten tussete av ikke se hva folk sier, når en ikke hører hva de sier så kan det bli mange rare situasjoner ut av det og pinlige ikke minst men viruset er verre syntes jeg da.

        Klem fra meg til deg.

    4. Ja, det er slitsomt når man ikke kan lese hva folk sier. Men jeg har lært meg til å spørre om hva de sa, og da snakker folk litt høyere. Så får vi håpe munnbindpåbudet etter hvert tar slutt.
      Jeg ønsker deg et GODT nytt år.
      Klem.

      1. Jeg svarer først jeg så får en se om jeg har forstått hva de sa, og da forstår de at jeg ikke har hørt eller sett hva de sier. Ja de prater da høyere også men like fort så det blir bare noe av det jeg hører, men det får stå si prøve stort sett får jeg med meg det viktigste. Får virkelig håpe at munnbind påbudet snart ta slutt, blir ikke det med det første har for høyt smittetall for det.

        Jeg ønsker deg ett kjempe godt nytt år.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg