Ja nå er en ny dag godt i gang, å det første du leser er jeg slutter å blogge fra Sophie Elise.

 

 

 

Det første man leser er at en profilert blogger som Sophie Elise slutter og blogge på grunn av at hun ikke orker mer, må lukke øynene på grunn av at hun må lese kommentar feltet sitt ja da er det gått litt for langt syntes jeg da. Er mange sjalue nettroll der ute som må kommentere stygge ting til bloggere uansett hva de kommer med, jeg har nå fått mange vonde og slemme kommentarer selv men de godkjenner jeg aldri.

 

Har også sett dem som må stenge kommentarfeltet for å få fred, det kunne hun også ha gjort og fortsatt som hun pleier for da hadde hu sluppet og måtte lese kommentarfeltet sitt men nei da hun slutter heller og blogge og det er bloggen hun lever av. Får håpe hun får et bra liv uten bloggen og at hun sparer på den inntekten hun har hatt til nå for den er ikke liten har jeg lest.

 

Har en ting å si til dem som ikke klarer å se sak og ikke person når vi skriver på bloggen vår, for det er faktisk folk som kommenterer meg som person og ikke sak når de kommenterer og da er det faktisk personangrep dere driver med. Så tenk dere om flere ganger før dere nettroll før dere skriver noe i ett kommentarfelt under ett innlegg dere bør jo kommentere det bloggeren skriver og ikke hvordan bilde dere har laget dere om bloggeren som person, noen ganger er det lurt og la trollingen ligge og være saklig i kommentarene dine eller la det være.

 

Jeg ønsker faktisk at du kjære Sophie Elise tar deg en pause lang eller kort slik at du kan tenke deg godt om og så kan du bestemme deg om det virkelig er det å slutte å blogge som er løsningen for deg. Kommer til og savne bloggen din bare så du veit det.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit..

4 kommentarer
    1. Hei Aud Marit 😃
      Først og fremst -jeg syns det er skikkelig kjipt at du får stygge (person)kommentarer på bloggen din, det fortjener du virkelig ikke. Du virker som en rolig, snill dame, som ønsker andre godt. Og kan ikke begripe hvorfor noen skal sverte deg. Håper du klarer heve deg over det.
      Koselig hverdagsblogg du har -fortsett med det. Tror den hobbyen er god for deg. Steng heller kommentarfeltet om “styggingene” ikke gir seg, eller du kjenner det gjør deg for vondt.

      Sophie Elise stopper å blogge. Mye pga ufine kommentarer sier hun. Hun er jo en stor blogger, med store inntekter på denne. En løsning kunne som du sier være å stenge kommentarfeltet. Men hun velger å stoppe helt. Eller..vent.. hun skal jo fortsette med tv, snap, you tube, instagram mm. Disse kanalene genererer også inntekter tenker jeg. Så hun klarer seg. I tillegg kommenteres det vel fint og ufint på disse også, så hun blir nok ikke kvitt dem uansett. Synd, men sant.

      Ønsker deg og Elvis en fin helg 😃
      Hilsen fra Karmøy

      1. Ja det kommer en del ufine og direkte krenkende kommentarer til tider men jeg godkjenner ikke dem, noen ganger så har jeg hatt lyst til å poste dem som bevis så folk kan se hvor ekle noen kan være. Å kunne heve meg over dem gjør jeg ved å overse dem og ikke godkjenne dem.

        Ja denne bloggen har vært god for meg og jeg takker for at du syntes den er koselig, Jeg har vært inne på og stenge kommentarfeltet i perioder men da får jeg jo ikke inn de koselige kommentarene så jeg har gjort det slik at kommentarene må godkjennes av meg først før de blir postet.

        Ja det er ufine og krenkende kommentarer som er den største grunnen til at hun avslutter bloggen hun sletter den nok ikke enda, ja man kan få ymse tilbakemeldinger på de andre kanalene også så hun blir nok ikke kvitt dem.

        Ønsker deg og dine en kjempe fin lørdagskveld og helg.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    2. Kjenner jeg blir sint når jeg leser at noen skal skrive stygge kommentarer til deg 🙁 Hvis jeg ser noen stygge kommentarer på ditt kommentarfelt hadde jeg sagt klart i fra! Det verste jeg vet er stygge anonyme nettroll tråkker på andre.

      Så over til Sophie Elise. Det er kjempetrist at hun opplever mobbing og trakassering. Jeg har selv sett hvordan de ytrer seg stygt om Sophie Elise på kvinnegudien. De unnskylder seg med siden Sophie Elise er en offentlig person må hun tåle at hun blir diskutert! Mye av det de skriver om Sophie Elise på kvinneguiden er ren og skjær mobbing 🙁 Jeg blir lyne hakke forbanna. De som sitter som anonyme nettroll i kommentarfelt og ytrer seg på en nedlatende og stygg måte holder på med nettmobbing! Det verste er at de ikke vil innrømme det selv, for da har de tapt.

      Sophie Elise fortjener heller ikke å bli mobbet og hetset! Ingen bloggere eller influencere skal oppleve å bli mobbet! Ingen!

      Man har lov til å være uenig med Sophie Elise i ting hun står. Det er ikke mobbing, og man kan si sin mening på en saklig måte uten at det er mobbing!

      Sophie Elise har ødelagt for seg selv med måten hun fremstår på, og hun har ikke vært et godt forbilde for yngre lesere/følgere med å ha så usunt fokus på kropp og utseende som hun har. Det er jo en psykisk sykdom, og Sophie Elise trenger hjelp for dette.

      Likevel er jeg ikke bekymret for den jenta, for hun kan nå så langt hun vil. Nå kan hun fokusere på andre ting enn blogg. Hun har jo en youtubekanal, instagramprofil, snap chat, eget TV-program og hun kommer til å være i media i årene fremover selv om hun nå slutter å blogge.

      Jeg tro at hun gjør lurt i å tekke seg tilbake fra blogg, for hun har ikke godt å bli møtt med all dritten hun har fått. Man har lov til å si fra at hennes usunne kroppsfokus ikke er bra med tanke på hennes rolle som Norges største influencer, men det går an å si det på en saklig måte slik at det ikke blir mobbing!

      Har som sagt sett hvor stygge mange har skrevet om Sophie Elise 🙁 Da får jeg vondt inni meg, for ingen fortjener noe slikt!

      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin lørdag <3 .)

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg har fått mange kommentarer som ikke bare er ufine men rettere sakt veldig sårende og vonde, men alle kommentarene mine må godkjennes av meg selv og jeg godkjenner ikke hva som helst for får disse nettollene og nettmobberne sine kommentarer godkjent så vil de jo bare fortsette og da kan det ende opp med veldig stygge kommentarfelt etter hvert. Lurer på om jeg skal sette kommentarfeltet mitt helt åpent nå i en periode for å se hva som skjer, og hvis det går bra så blir det slik blir det en eskalering av stygge kommentarer så setter jeg kommentarfeltet mitt tilbake til at jeg må godkjenne igjen. vill ikke stenge kommentarfeltet for det er jo den eneste måten jeg har kontakt med andre mennesker.

        Ja Hun har jo de andre kanalene hun kan ha fokus på, men det er jo ikke riktig at anonyme nettroll skal få herje fritt og at folk ikke orker mer.

        Ønsker deg og dine en kjempefin lørdagskveld.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg