Ingenting er godt nok av det jeg gjør.

 

 

 

Jeg var hos manuell terapeuten i går og da fikk jeg beskjed om at den treningen jeg gjør med armen på egenhånd ikke var god nok, og at jeg måtte trene mer og ta mer smertestillende under og eller etter trening. Og at jeg måtte trene mer og hardere men det er ett problem døgnet har ikke flere timer, så jeg spurte rett ut om han mener at jeg skal kutte ut pauser og søvn om natten som jeg satte meg villig til så denne uka blir det lite søvn på meg for å se om han blir fornøyd med den jobben jeg har gjort på egenhånd.

 

Er ikke moro å få høre at den innsatsen jeg gjør selv ikke er god nok, og da kommer de følelsene om at jeg ikke er bra nok eller ikke minst ikke god nok.

 

Lag dere en fin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

19 kommentarer
    1. Det er ikke alltid lett å gjøre fysioterapeuter og manuellterapeuter fornøyde, men jeg syntes ikke at det hørtes noe særlig ut å måtte spise smertestillende for å orke å gjennomføre øvelsene. Da ville jeg trodd at du tok i for mye jeg, men terapeuten vet vel hva hen snakker om. Håper at det blir en orden på det 🥰

      1. Det må jo være noe som ikke er riktig, men han mente at jeg måtte bare trene hardere og ta mer smertestillende for å gjøre det, jeg har mest lyst til å gi opp.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jøss, det er litt av noe økter du har. Høres mer ut som mannfolk ,som overkjører kvinner. Spør noen meg.
      God bedring, håper det bedres for deg.

      1. Ja han prater til meg som om jeg ikke forstår noen ting og at jeg er stokk dum, så neste gang blir den siste hvis ikke ting endrer seg han kjører over meg og tror han kjenner min kropp og mine smerter bedre enn meg selv.

        Det skal nok gå bra til slutt får jeg håpe.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Det forstår jeg kjempegodt, og slikt er i moro å høre nei ❤❤❤ Du gjør det beste du kan, men når man har smerter så er det jammen ikke lett.

      Jeg har jo selv hatt en online coach (pt og kosthold) i 2-3 år nå, men han gir meg kjeft hvis jeg ikke trener 3 ganger uka pga sykdom og skade. Da får jeg høre rett ut at det jeg har gjort ikke er bra nok. De siste to ukene har jeg slitt med forkjølelse som gikk over til å bli luftveisinfeksjon med bronkitt og bihulebetennesle. Var til legen på fredag og fikk pencelin. Fysioterapeuten min sa at jeg burde vente med trening til jeg var ferdig med pencelinkuren, og det er heller ikke bra å trene i sommervarmen når man har virus i kroppen.

      Dette fikk jeg kjeft for av onlinecoahen. Onlinecoachen er alt for opptatt av lav fettprosent og det er mye mat på planen jeg ikke kan spise pga at jeg går på medisiner. Jeg har nå sagt opp onlinecoachen nå, og har fått meg en ny onlinecoach som skjønner seg på reumatiske sykdommer slik jeg har.

      Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Sier han det samme til onsdagen så får jeg klare meg så best det går på egenhånd, for nå får nok være nok fra den kanten ja smerter har jeg men han tror han kjenner min kropp og mine smerter bedre enn meg selv sånt går jeg ikke med på.

        God du kuttet den onlinecoachen for den personen virket enveis kjørt, ingen hensyn tok han heller.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Vil ikke tro at han sier dette for å være slem men for DITT eget beste.
      Så du må ikke ta det slik at ingen ting er bra nok . Så stå på

      1. Jo når det blir sakt hver gang jeg er hos han så blir det til at de tankene kommer, for sånn er det med alt her i mitt liv at jeg får de tankene at jeg faktisk ikke er bra nok og at jeg faktisk er dum som ett brød.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    5. Først og fremst: Du er ikke dum, og det vet du innerst inne.

      Fysioterapeuter og manuelterapeuter skal pese oss litt, få oss til å yte litt mer enn vi egentlig ønsker. Strekke det håndleddet eller det kneet litt mer enn vi egentlig ønsker fordi vi vet at smertene kommer. De gjør det ikke fordi de er slemme, men fordi de vet at det er det som skal til for at vi skal bli så bra som mulig.
      Jeg har virkelig hatet noen fysioterapeuter opp gjennom livet – men de ville meg vel.

      1. Ja det er ikke det han gjør men måten han prater til meg på, litt sånn over meg og ned sånn at disse følelsene og tankene kommer at jeg føler meg liten og dum.

    6. For en terapeut du har altså. Søk på nett om det er noen øvelser for håndledd og som du kan gjøre hjemme. Det har jeg gjort, og det hjalp. Et annet som hjalp var å få resept hos legen for større boks Paracet. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg fant noen nå som jeg har startet på på egenhånd, og det med resept på paracet da må jeg vente til slutten av juli før den kan fornyes.

        Klem fra meg til deg.

    7. Han mener nok ikkje at du skal trene mer, og heller ikkje om natta.
      Men, at du presser det litt lengre når det gjør vondt, hvis man hele tiden stopper
      når det gjør vondt blir det ikkje bedre, men kan stangnere.

      Er man på sykehus under opptreninger etter operasjon/brudd etc får man smertelinding for å klare å presse skadestedet litt mer for hver gang, kun da kan det blir bedre og kommer seg tilbake til normal bevegelighet.

      Det er som når man får melkesyre, kan være fryktelig vondt, men hvis man stopper hver gang syra kommer blir man ikkje bedre. Presse litt hver gang så går det lengre neste gang til syra melder seg.

      Så ja, han mener nok ikkje trene mer i antall timer, men litt mer press i den tiden du trener.
      Muskler og ledd som har vært i “dvale” en stund gjør vondt og det er som ordtaket sier: Med vondt skal vondt fordrives

      1. Ja men da kan han vel si det da at jeg skal presse meg mer da jeg trener og ikke si at jeg trener for lite, jeg veit at syre gjør vondt har drevet med sport helt til jeg skadet meg alvorlig. Vært i dvale disse leddene og musklene mine vært ja, ja vondt skal vondt fordrives jeg pleier å si at det går vel over med ett skrik.

        Klem fra meg til deg.

    8. Nå vet ikke jeg hvordan dialogen mellom deg og terapeuten er – det er jo ikke alle som har like god kjemi. Men vet, etter mange opreasjoner og helt lamt igjennom måneder, at det er kun hardt arbeide av kroppen, og egeninnsats som duger. Alle de gangene jeg har blitt operert, sier de at smerte ikke er farlig – og det vet jeg veldig godt. For hver gang man bruker er lem, som i ditt tilfelle er håndleddet, går det lettere. Brukes ikke lemmet effektivt etter operasjon, og til vanlige daglige formål, vil det stivne mer og mer. Terapeutene har god peiling på hva de driver med. Bruk håndleddet på vanlig måte, til de gjøremål du trenger, og ta øvelser etter terapeutens råd for å myke opp.
      Dersom du og terapeuten ikke har kjemi, ber du om en annen. Men, du vil nok få noenlunde samme rådene. Det er jo ikke som at du skal trene døgnet rundt, men bruke håndleddet på normal måte. Da vil også smertene avta.
      Masse lykke til 😊

      1. Dialogen er så som så. Jeg føler at alt jeg gjør er feil, og da blir jeg bare oppgitt. Bruker armen så godt jeg kan bedre får jeg ikke gjort det, men det er jo ikke bra nok.

        Nei smerter er ikke farlig men fy så ubehagelig det er, huff har du vært igjennom så mye.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg