Ingen god dag det er i motbakke man blir sterkere har jeg hørt.

 

 

 

I dag så har dagen vært like mørkt som på bildet, alt har vært trist og grått like grått som været ute det har regnet mye.

 

Har jo fått høre bestandig at det er i motbakke man blir sterkere,  sånn som dagen har vært i dag så er jeg usikker på om det stemmer. Er du en tur i kjelleren så er det bare å prøve å komme seg opp igjen, det kan være en kort tur men det kan jo være en tung tur også.

 

Nå ønsker jeg meg litt bedre vær for da kan det jo bli enklere å komme seg opp igjen, i kveld skal jeg meditere og ta litt yoga og prøve å komme på andre tanker enn de jeg bærer på.

 

Aud-Marit.

12 kommentarer
    1. Et tips, sett bildene din ut når du skal ta bilde av dem, lett overskyet vær er perfekt. Og ikke få med så mye av det som er rundt. Da kommer både motiv og farger bedre frem også. Det samme tipset gjelder når du tar bilder ute i byen. Du får med for mye asfalt/pen – det du vil ta bilde av kommer dårligere frem. Dette kan du øve mer på.

      1. Jeg er ingen god fotograf men jeg tar da noen bilder hver dag, synte ingen blir bra nok til å legge ut ca 200 hundre stykk om dagen kanskje det kommer ett på bloggen. Ja trening må til skal prøve det du tipset meg om.

        Ønsker deg en god dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. håper du får en bedre dag i dag,har du slutta på det senteret du gikk på?er viktig å ha litt sosialt,regner her i dag,har satt en gjærdeig,venter et barnebarn etter skolen,klem fra meg

      1. Jeg håper også dagen blir bedre enn i går, både ja og nei jeg føler meg ikke vel når jeg er der vet at det er viktig med noe sosialt. Her regner det også litt sånn av og på da men det er regn og grått akkurat nå.

        Kos deg med bakingen og barnebarnet når han/hun kommer fra skolen.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Du burde absolutt gå på senteret. Det er derfor de er der. Jeg tror også du kunne ha godt av noen kurs. Har du tenkt på kanskje et skrivekurs for å forbedre språket? Og er du flink til å lese nyheter fra pålitelige kilder? Holder du deg oppdatert på samfunnet og nyhetsbildet? Å lese de samme intetsigende bloggene hver dag tilfører deg lite nytt. Oi, “Gudrun har laget kaffe i dag…. nei så spennende” – skjønner du.

      Regner med at du har smartphone, last ned NRK Radio appen og begynn å lytt til podcast. NRKs Oppdatert er et fint sted å begynne. Da lærer du om aktuelle tema fra fagfolk som vet hva de snakker om, synsere og bloggere slipper ikke til der. Takk og lov!

      Og hvorfor skriver du ikke mer om at du skal til Spania. Har du googlet stedet du skal til. Hva finnes der? Hva er det å se? Hvordan er været der på denne tiden av året? Og hvordan har du forberedt deg til turen og det å ta deg frem på en flyplass med masse folk og kanskje kø som du påpeker igjen og igjen at du misliker? Snakker du litt engelsk? Spansk?

      Alt dette kan bli til innhold på bloggen også. Med mer og bedre innhold og bedre bilder kan du også få inn mer penger.

    4. Kjære Aud Marit💕 Selv om jeg ikke er enig i alt Helene skriver, har hun noen gode poeng. Senteret gjør deg nok godt, det virket slik når du skrev om dagene der. Jeg forstår at det kan føles skremmende å gå dit, men om du klarer å «tvinge deg» tror jeg det vil gi deg mye, at du der kan få meningsfylte og fine dager💕

      Bloggen er viktig for deg, og vi lesere elsker den, derfor tror jeg også at et skrivekurs kanskje ville gitt deg nye ideer, inspirasjon og motivasjon, det samme med et fotokurs. Jeg har selv deltatt på skrivekurs og det var veldig spennende og lærerikt😊😊

      Skriv gjerne mer om Spania og din planlegging av turen dit. Dette er noe leserne vil like.

      Du har en super blogg og vi lesere ønsker å lese mer om deg, den temabloggen du hadde en stund: «Noe du ikke visste om meg» var super og da fikk vi lære deg bedre å kjenne❤️

      1. Jeg skal prøve igjen å gå på senteret, er ikke det at jeg syntes det er skremmende men å sitte og gå rundt der alene gir meg ingenting for det gjør jeg like godt hjemme.

        Ja bloggen er viktig for meg, her i byen koster slike kurs for mye for meg men jeg skal melde meg på ett skrivekurs etter jul for det var mye billigere enn de som går nå. Fotokurs veit jeg ikke om de har rundt om her i byen, har ikke sett noe om det men skal se etter det men blir ikke før etter jul det heller.

        Takk for de andre tipsene som å skrive om min planlegging av turen til Spania og kanskje kan jeg ta opp igjen temabloggene igjen, er jo mer å skrive om som ikke folk vet om meg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det er mange gratiskurs i både skriving og fotografering som ligger ute på nettet. Det er små videosnutter som gir små og store tips. Noen er ukentlige mailer, andre er små tips hver dag.

          1. Det veit jeg for jeg fikk en pm om det, skal titte litt mer rundt og kanskje jeg hiver meg på.

            Takk for tipset så skal jeg kikke enda litt til.

            Ønsker deg en kjempefin dag.

            Klem fra meg til deg.

    5. Jeg har lyst til å gi deg en utfordring. I løpet av en uke skal du IKKE:

      – skrive at du har vært oppe hos venninnen din, drukket kaffe, snakket om alt og ingenting og at du har handlet for henne slik at hun fikk i hus det hun trengte

      – ikke skrive om at du har funnet tomflasker

      – ikke skrive at du har laget handleliste søndag kveld fordi du skal handle tidlig neste morgen

      – ikke skrive om trivielle ting som klesvask og at du først tok klærne ut av vaskemaskinen og så inn i tørketrommelen. eller at du spiste knekkebrød og drakk kaffe til frokost

      – finne tre nye blogger å lese

      Dette er kun for å snu tankesettet ditt. for du har andre ting å skrive om. Det vet vi og alle som leser bloggen din jevnlig. Og jeg tror du vil like det og kikke tilbake om en uke og være fornøyd med det du har skrevet.

      1. Da er det jo ikke noe igjen og skrive for dette er en blogg om min hverdag og mitt liv, og da må jeg jo skrive om min hverdag på godt og vondt.

        1. Hverdagen din består av mye mer en trivialiteter. Det er jeg sikker på! Husk hva Virginia Woolf sa, hver dag skjer det noe som er verdt å notere. Det kan være alt fra en fugl i hagen til en spesiell sky på himmelen.

          ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg