I morgen er det den store byttedagen, og mine tanker rundt det med fyrverkeri og redde dyr.

 

 

 

I disse høytidsdager så har jeg og denne lille karen her kost oss, men nå gleder vi oss til i morgen for da er det hverdag med åpne butikker så det er litt folkeliv i byen igjen. Med 3 juledag så er det den store byttedagen som består i å bytte de julegavene folk ikke ville ha, jeg har aldri forstått dette med å bytte julegaver har bare gjort det en gang og det var å bytte en gave inn i rett størrelse for den jakka jeg hadde fått til jul var to nummer for smått.

 

Med tredje juledag og romjul så starter romjulssalget da får man kjøpt alt det som ble handlet inn til julegaver halv pris eller enda billigere, på den måten er det lurest å gi folk penger eller gavekort til jul så de kan kjøpe det de selv vil ha på romjulsalget da får de mer for pengene.

 

Så er det nyttårsaften som er mange dyrs mareritt det er mange hunder og andre både tamme og ville dyr som er livredd fyrverkeri, her kommer min mening om fyrverkeri som vil sette noen sinner i kok men det får bare bli slik at jeg sier det rett ut. Jeg mener at det skulle være forbudt for privatpersoner og kjøpe og sende opp fyrverkeri, og alle kommuner skulle hatt et stort fyrverkeri som var offentlig for da varer det ikke så lenge denne oppskytingen av fyrverkeriet. For da hadde det ikke blitt oppskyting av folk som aldri skulle ha håndtert fyrverkeri som folk med promille for de personene har jo ikke snøring på hva de driver med, så de er en fare for seg selv og andre når de holder på.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

8 kommentarer
    1. Heisan og en god jul til deg. Her i London kan byttingen starte i dag da butikkene har åpent.. he,he. Men er litt som deg….. har ikke byttet så mye jeg heller som jeg har fått. For et år siden tror jeg skrev jeg et innlegg Pengene til værs der det beskriver litt det hvor mye vi skyter opp til værs. Jeg synes nok at pengene kunne brukt på en annen måte. Men det er vel et annet budsjett……. dette var og inkludert det offentlige. Ønsker deg en fortsatt fin 2.juledag. Kos deg.

      1. Ja sånn er det i andre land, har bar gjort det en gang. Jeg mener at det offentlige kunne ha et felles fyrverkeri, så hadde vi sluppet alle de skadene som fyrverkeri forårsaker som brannskader og eksplosjonsskader og alle disse øyeskadene.

        Ønsker deg og dine en riktig god 2 juledag. Du/dere får kose dere i London.

        En juleklem fra meg og Elvis gutten.

    2. Om man har fått to av samme ting..eller som du sier fått feil str er det greit å bytte 🙂 Selv om det er flott å se på fyrverkeri er det trist at mange dyr blir livredde… Ønsker deg en fin jul videre <3

      1. Ja om man er så heldig at en får to like ting så er det greit og bytte og ved feil størrelse.

        Ønsker deg og dine en riktig god jul videre.

        Klem fra meg og Elvis.

    3. Her er det noen fjols i nabolaget som skyter opp noe fyrverkeri i kveld, så katten er nervøs allerede. Hadde vært en fordel om folk kunne holde seg til kun nyttårsaften. Men aller best hadde forbud mot fyrverkeri for privatpersoner vært, og så kunne kommunen heller stå for saken.

      1. Ja er helt enig med deg med at kommunen kunne stå for fyrverkeriet på nyttårsaften forbud for privat personer. Da hadde vi sluppet en uke med fyrverkeri.

    4. Riktig god romjul 🙂 Jeg slapp å bytte noe i år, men måtte ut for å kjøpe kattemat til kattene. Det var mye folk ute, og tendens til tafikkaos.

      Vi er invitert til mannen min sin bror på nyttårsaften, men kommer til å dra hjem til kl.11.00 for å være sammen kattene. Nå er ikke de tre eldste (Nadina, Dixie og Elvis) redde av seg, men jeg vet ikke med Hera siden hun aldri har opplev nyttårsaften før. Vi ønsker å være hjemme hos kattene når rakettene smeller som verst bare for å være sammen kattene, og det er er tryggheten deres 🙂

      Synes kjempesynd på dyrene på nyttårsaften når de er så redde <3 <3 <3 Det er to dager i året man skal verne ekstra om dyrene sine, og det er 17.mai og nyttårsaften.

      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin og god romjulskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. God romjul til deg og dine. I dag skal jeg pante flasker så jeg får kjøpt mat til Elvis, så skal ikke jeg så mye mer enn å prøve og få tak i noen på nav for hun jeg har der har jo ikke gjort det hun skulle så jeg har ikke fått inn ei krone i dag som var avtalen vår. Ja det er mange livredde dyr på nyttårsaften, de er det veldig syn i og det er helt forferdelig og tenke på, Elvis er kjempe redd så her blir det å kose med han og se på tv den dagen.

        Klem fra meg og Elvis gutten til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg