I dag var det en våt fornøyelse å gå tur.

 

 

 

Det har ikke lynet og tordnet så veldig mye, men så har det regnet til gangs kommet mange regnbyger og da selvfølgelig da jeg var ute på tur.

 

Så da jeg kom hjem så så jeg ut som en drukna katte, så det var bare å finne fram badekåpa og sitte og kose seg i sofaen bare i ført rosa badekåpe eller morgenkåpe som noen vil kalle det.

 

Og slik ble det hver gang jeg våget meg ut på tur, regnet ikke da jeg gikk ut men underveis så begynte det å regne og det uten sidestykke.

 

Det var ikke bare vått vær det var også mye overvann i naturen for skogbunnen klarer ikke å ta til seg mye vann i starten, det har jo vært så tørt nå i flere uker eller skal jeg si i måneds vis så dette regnet trengte vi nå. Så jeg skal ikke klage på været og at det har vært mye regn, nå har vi vel fått litt påfyll i vannmagasinene vår og brannfaren i skog og mark har vel blitt litt mindre nå.

 

Kanskje vi snart kan få noe som kalles normale strømpriser, ikke at jeg tror det skjer for de skal jo eksportere så mye som mulig av strømmen vår ut av landet og ut i Europa så den gleden av påfyll i vannmagasinene nå på ett døgn.

 

Nå kommer noen tanker jeg har om akkurat det med strøm, den strømmen vi produserer her i landet syntes jeg skal komme oss som bor her i landet til gode ikke bare sende den i kabler ut av landet og vi som bor her i landet må betale umenneskelige priser. Det har faktisk gått så langt for mange av landets mennesker som har minst ikke har råd til å bruke strøm hvis de skal ha råd til mat og klær, ja ikke minst ha råd til å ha barna sine i barnehagen eller på SFO sånn at mor og far eller bare mor eller far kan gå på jobb. Ja det finnes mange alene foreldre som sliter ekstremt med strømprisene, og så skal matprisene sprette i været dem også er det rart at folk må ty til å gå å samle tomflasker for å klare seg nei det syntes jeg ikke er noe rart selv om det er noen som mener at det er tigging at jeg skriver akkurat dette.

 

Men det er ikke bare jeg som må ut og samle tomflasker på daglig basis for å klare seg/meg om dagen, så dere som mener det å skrive om det er å tigge hva tenker dere hvis dere ser noe som går i søppeldunkene i byen du bor i og ser om det er tomflasker der tenker du at de tigger også eller er det bare for at det er jeg som skriver om det.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

6 kommentarer
    1. De strømprisene er vanvittige. Det å pøse ut støtte til folket og næringsliv har ingen mening. Hvorfor ikke tvinge til maks pris. Støre er en veik leder, og Vedum er tafatt finansminister. Har ingen tro på de gutta der. Kablene burde aldri vært der. Folk sliter virkelig, og næringslivet blør og staten venter til september/oktober. Det er ikke til å tro.

      Været kan vi ikke gjøre stort med, her skal det regne i dag. Jorden trenger vann helt klart. Klem til deg fra meg.

      1. Ja disse strømprisene er helt til himmels dyre. Nei denne strømstøtten er en vits og det en dårlig vits, hadde vært bedre med makspris som ikke var så dyr som prisene er nå. Med disse to som skal styre landet så kan vi jo bare glemme det, men det de sier er jo loven så vi får bare leve med det.

        Været får vi ikke gjort noe med og godt er det, ja jorden trenger vannet.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Det er hardt økonomisk for mange nå, så det regnet trengs hvis ikke det skal bli rekordhøye strømpriser i vinter.
      Vi i nord er heldige med strømprisene, men her må vi betale mer for drivstoff og mat siden vi bor i distriktene her nord.
      Her er vannmagasinene helt oversvømt, siden det har regnet stort sett hele sommeren.
      Nyt kvelden.🤗

      1. Ja det er mange som sliter økonomisk nå for tiden, som du sier regnet trengtes nå så ikke disse skyhøye strømprisene vi har skal bli enda høyere til vinteren. Ja dere er heldige med strømprisene der oppe i nord, dere har mye høyere bensinpriser der oppe i nord matprisene er da høye nok er på østlandet også etter min mening men den er nok høyere hos dere det veit jeg ikke så mye om.

        Er jo synd at det ikke er mulighet til å sende nedover hit på østlandet for da hadde jo vannkraften fra vannmagasinene deres ikke rent rett i sluket som jeg pleier å si, for da hadde prisene på strøm her nede vært litt rimeligere enn i dag.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Det er vanvittige strømpriser – og det er heller ikke like greit å handle mat lenger! Nei, det er ikke tigging å pante flasker – jeg skjønner faktisk ikke hvorfor ikke alle gjør det??? Men bra at den panten kan komme noen tilgode som trenger det mest syns nå jeg! Du er økonomisk og flink og står virkelig på! Klem til deg <3

      1. Ja strømprisen er historisk høy nå, maten er også vanvittig dyr. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk ikke panter flasker men jeg syntes det er godt at de kaster dem fra seg for da blir det mer på meg. Ja jeg prøver så godt jeg kan med det jeg har, derfor så samler jeg tomflasker.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg