I dag så har det vært rompeføre ( blank hålke).

 

 

 

Det var en jobb i seg selv å holde seg på beina på tur i dag, hjalp ikke med brodder for det ligger bare ett tynt lag med is oppå asfalten så broddene tar ikke. Det å strø er vist ett fremmed ord for kommunen, så jeg lurer faktisk på hvor mange som har vært innom legevakter og gips og røntgen avdelingene på sykehusene rundt om på Østlandet og ellers i landet. Jeg gikk på tryne flere ganger i dag så det endte opp med å ta den bæreposen jeg hadde i vesken og ake ned bakkene, ja derav overskriften rompeføre. Jeg har litt vondt i armen og ryggen etter de to første fallene men er ikke verre enn at det får være å gå på noen legevakt, er jo vant til smerter så og da er det bare å bite tennene sammen å gå turene jeg pleier.

 

Ellers i dag så har jeg gått mine turer selv om det var noen kamper å holde seg på beina men men sånn er det når naturen ville slå på stortromma og gi ekstremvær i midten av januar, med varmegrader og mye vind så kom kuldegradene å så kom plussgradene igjen ja vi har en rar natur.

 

Var også en tur oppe hos venninnen min og vi skravlet om alt og ingenting det syntes jeg er så godt med henne, så var jeg oppe i butikken for henne og handlet inn det hun trengte for dagen handlet ikke for meg selv for jeg har alt jeg trenger så jeg venter til om mandagen. Så gikk jeg hjem og det var da jeg falt og slo meg og valgte å finne fram plastposen jeg hadde i veska og akte ned bakkene ved Laagendalsmuseet, for å gå var bare en risikosport i dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Helt forferdelig hvordan det er om dagen! Kommunen må ut og strø! Hvorfor spare på det!
      Bra du aka ned bakken….smart! Klem og fin kveld…

      1. Her er ingen av småveiene som er kommunale har de ikke strødd her i allefall, de har ikke noen grunn til å spare på sanden det har vi nok av her i Kongsberg i allefall.

        Ja det var den tryggeste måten å komme seg ned på trygg flatmark igjen å ake på baken ned, så mange som datt mer enn meg så får håpe de kom seg trygt hjem tenkte jeg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg