I dag fant jeg en spleis som står mitt hjerte nær.

 

 

 

Jeg tittet litt rundt på spleis og fant en som jeg la inn min siste 50 lapp til, dette er en spleis som faktisk varmet mitt hjerte så jeg ga mitt lille bidrag til. Kristin Gjelsvik samler inn for å gi familier noe å glede seg til, ja kunne ha mat på bordet og gaver til barna sine til jul. Det viser at hun har ett stort hjerte den dama, hun pleier også å ha en om sommeren slik at familier med lite penger kan dra på ferie med barna sine all honnør til henne.

 

Her kommer linken til hennes spleis: https://spleis.no/julemagi

 

Lag dere en kjempefin dag. Ps: Dette er ikke min for den er avsluttet, dette er min måte å kunne støtte denne så del gjerne med flere.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

18 kommentarer
      1. Ja og det er veldig viktig syntes jeg, jeg er alene men har sittet i den båten selv. Var barn med ei mor som ikke alltid fikk endene til å møtes selv.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Er en fin spleis, men jeg støttet en spleis til nærmiljøet her og til deg. Men flott av Kristin å opprette en spleis for å kunne hjelpe småbarnsfamilier.

          Er tungt når man har lite å rutte med. Husker 80 tallet og de høye rentene på lånet. Man snudde krona før man leverte den i fra seg. Klem til deg fra meg.

          1. Ja det er en fin spleis, takker igjen for dit bidrag på min spleis det er mange spleiser nå om dagen.

            Ønsker deg en kjempefin kveld.

            Klem fra meg til deg.

    1. Så pengene du selv har fått på dine spleiser, går videre til andre spleiser, der innehaver tidligere har nektet å dokumentere at pengene faktisk har gått dit hen sier de skal?

      Har støttet dine spleiser tidligere, men kommer ikke til å gjøre det igjen dersom pengene blir gitt videre til diverse influensere som ikke har tingene sine på stell. Beklager.

      1. Nei de pengene kommer ikke inn før på mandag de fra min spleis, jeg skal ikke ha flere spleiser heller for jeg får så mye dritt kommentarer når jeg har det.

        1. I din økonomi har du fått påfyll fra andre via spleis/vips, altså er 50lappen du gav til denne suspekte spleisen fått fra andre…

          1. Nei det var den jeg hadde igjen fra mitt livsopphold som jeg fikk forrige mandag, så denne kommentaren kommer du ikke langt med så ro deg ned litt. En ting til tenk deg om før du skriver en kommentar neste gang kommer ikke kommentaren din på trykk på min blogg.

            1. Herlighet, forstår du virkelig ikke…? Jeg har støtta spleisen din tidligere, og når jeg nå ser at du gir pengene videre til dronninga av skattesnusk, så er det ikke akkurat så himla fristende å hjelpe deg mer.

              Om jeg gav deg en 50-lapp, og du gir 50kr til Kristin, så er det i bunn og grunn 50-lappen fra meg du gir videre, selv om du har kjøpt mat for 50kr i mellomtiden. Jeg bryr meg ikke om at du ikke publiserer kommentaren min, men dette var så provoserende at jeg er nødt til å si fra. Til deg. Det trenger ikke stå på trykk i kommentarfeltet.

              Nå er det bare å slutte å tigge om penger, i alle fall.

            2. Rolig nå ingen av pengene fra min siste spleis er kommet inn på min konto enda, så hvordan kan det være de 50 kronene du ga på den spleisen.

              Hvis du syntes det er så ille å lese min blogg så er det bare å la det være da veit du.

          2. Frida, ikke vær et insekt. Å gi videre når en kan er god karma. Slutt å bitch med Aud-Marit, hun er kul! Samme med Kristin Gjelsvik som bodde bakken over meg, hun tok inn masse folk her som ikke hadde hatt særlig god jul uten henne. Slutt å vær så jævla sjalu, kom heller hjem til meg så skal jeg bake boller til deg 🐰🥰

      2. Greit nok.. Det Frida mener å si, er at du ikke ville hatt råd til å gi den 50 -lappen fra dine ‘egne’ penger dersom det ikke var for de pengene fra spleisen som da var på vei, og som derav sto på konto en dag eller to senere.
        – Men når det er sagt..
        Frida; Du har sett riktig, ikke sant!? – Altså at det dreier seg om en 50 -lapp; Altså et 5-tall med bare en eneste null bak? – Ikke to, som i 500, (hvilket også ville vært i overkant lite å bråke om, spør du meg), og så langt i fra de tre nuller som kreves for at det faktisk skal bli en sum å snakke om her. Men non the less, altså.. Dette får bare passere, da det er mer graverende aspekter å ta tak i her:
        Om du vil ha gehør for det du sier, -altså at de du snakker til tar dine uttalelser til etterretning, så står og faller det på ‘innpakningen’. – Altså hvordan du velger å ordlegge deg. Og det er her du faller så til de grader igjennom at det blir fysisk smertefullt å bevitne. – Hadde du bare vært oppegående nok til å spørre deg selv hva som kunne være det sannsynlige motivet for at A.M gjorde som hun gjorde, så ville du forhåpentlig evnet å klekke ut det åpenbare; At enhver spleis-mottaker gir det eventuelt overskytende videre til andre i en tilsvarende situasjon. Ergo har hun i dette tilfellet regnet seg frem til hva som er nødvendig for henne for å klare seg, for så å gi det resterende beløp videre. Dette er faktisk normal praksis, Frida!! Selv jeg, som aldri har mottatt penger i en spleis i mitt liv har fått med meg såpass!!
        – Så kan det dog være at hun har bommet på valg av mottaker. Det skal ikke jeg uttale meg om, av den enkle grunn at jeg gidder rett og slett ikke å sette meg inn i hvorvidt så er. For det som er poenget her, er at donasjonen var velment, -altså den kom fra et godt hjerte, -for ikke snakke om standard praksis!! Følgelig, er det regelrett asosial adferd du utviser ved å angripe på det viset du gjør. Under forutsetning av at mottakeren for AM sin 50-lapp er så shady som du hevder, er det en opplysning som overleveres med respekt, i det du ønsker å fortelle at hun burde velge en annen ved neste korsvei, for her er det så den respektive mottakeren som er syndebukken som ev. skal ‘tas’, og ikke A.M.
        Og til slutt; Vær så snill å hold deg for god til å ta ut oppspart muggenhet på de du vet du kan ‘ta’ i fremtiden, for det er bare så jævlig patetisk..

    2. Er jo fint at du støtter opp.men hadde du ikke trengt denne 50 lappen selv Aud Marit. Du må jo ut og finne flasker og ha din egen spleis for og få endene til og møtes. Du har jo skrevet at du trenger nye støvler for vinteren og ha litt ekstra kroner for og ha til bursdag og jul. Jeg lurer jo nå på dette. Den 50 lappen hadde du kunnet unnet deg selv. Du må tenke på deg selv…hjelper ikke hjelpe andre når du er i samme tilstand selv. Mange som har vippset deg penger og har giverne fått se hva du har brukt disse pengene til. Litt og tenke på…Men ønsker deg en fin kveld og kos deg videre. Tror nok du er snill…Men du må tenke på deg selv . Klem til deg.

      1. Nye sko til vinteren skal jeg kjøpe når pengene fra den siste spleisen kommer inn på konto, og de vipsene er brukt til mat, tannlege og briller. Skal aldri skrive om at jeg har lite med penger lenger, er mye greiere å leve med det i stillhet for det er det som er en stor del av min hverdag. Ja jeg samler tomflasker for å spe på matbudsjettet mitt, jeg tar ikke bilder av maten jeg handler.

        Jeg vil at andre skal ha det bedre enn meg selv, for å gjøre andre glad så føler jeg meg bedre.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. STOPP denne smålege nagginga. Aud Marit må få lov til å disponere ein 50-lapp til eit godt føremål utan at besservissarane treng hissa seg opp. At de ikkje skjems! (Eg vert i alle fall flau på dykkar vegne.)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg