I dag er formen litt mer på stell, er kjedelig å være syk nå men det er noe jeg ikke kan bestille.

 

 

 

 

Sykdom kan man ikke bestille men i dag er formen mye bedre enn den har vært i noen dager nå, men er det slik at man må være i karantene i fire eller fem dager nå ikke veit jeg så jeg har satt meg i frivillig karantene. Håper jeg kan gå ut av den i morgen for da er det på tredje eller fjerde dagen i dag tror jeg da, kjedelig men sant men er man syk så er man syk er det ikke det det heter.

 

I dag bestilte jeg mat hjemkjørt fra Joker ikke billig verken å få det kjørt hjem eller prisene i den butikken, kjøpte også en test som jeg skal ta i morgen for å være sikker på at jeg ikke er smittsom lenger så da var hele matbudsjettet brukt opp der skal ikke klage men det ble mye mindre jeg fikk for pengene i den butikken.

 

Jeg skal ikke klage for det er mange som har det verre enn meg, småbarns familier og alene foreldre har det verre enn meg så har du de i fattige land som har det slik hele tiden.

 

Nå skal jeg sitte å glo på tv en stund til.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
      1. Er i god form nå etter å ha hatt covid-19 håper bare at jeg kan gå ut av karantenen i morgen.

        Formen er virkelig i bedring.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ok det viste ikke jeg, så da er det bare å gå ut etter de fire dagene som ble sakt før de åpnet opp landet helt å fjernet alle tiltak da ikke veit jeg. Så får jeg bare håpe på det beste, for nå er formen helt på topp igjen.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    1. Mat er ikke billig og skal de frakte det hjem så er det og dyrt. Drivstoffet er jo og dyrt. Bare å snu krona og bare handle det man har bruk for der og da.
      Bruk munnbind om du fortsatt ikke er frisk, og handle selv på butikken. Har sett flere med munnbind på. Alle tiltak er fjernet tror jeg. Var jo inne på sykehuset og så en og annen med munnbind på. Ha en fin dag. Klem til deg fra meg.

      1. Nei mat er dyrt og få det frakta hjem gjør det enda dyrere, så det skal jeg aldri gjøre mer. Jeg snur hver krone flere ganger før jeg kjøper en eneste ting til og med det jeg trenger så må jeg tenke må jeg virkelig ha det nå, svaret er ja men det hender at jeg ikke kjøper det uansett.

        Jeg har ikke sett ett munnbind siden det var påbud med å ha det i butikker, har en pakke her i huset enda så da skal jeg bruke det på tirsdag da jeg skal handle. Er litt vanskelig og bruke det hos tannlegen, men ellers skal jeg bruke det blant folk.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei Aud Marit.Det er ikke lenger karantenetid ved covid smitte.De anbefaller at du er hjemme hvis du ikke føler deg bra.Du kan gå på butikken .Hvis du skal bestille varer en annen gang,prøv ODA.De har mye først price igjen har ‘Kiwi priser’ .De har gratis levering til dagen etter at du bestiller, for varebestilling under 600 kr ,er det et lite tilleg. 🌼🌼🙃🤗

      1. Å takk for at du sa fra om det, føler meg bra igjen nå og testen jeg tok i dag tidlig var negativ så da kan jeg gjøre hva jeg vil som normalt.

        Når jeg bestiller så er det for tre hundre kroner så da er det mye billigere, så tusen takk for tipset men jeg skal nok ikke bestille hjemkjørte varer lenger nå skal jeg handle det jeg skal ha selv.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. I følge VGs matbrød er Oda billigst på dagligvarer og de har også gratis levering. Bruker de innimellom hvis jeg feks. er syk og ikke har tid til å dra til butikken selv. Summen på kassalappen blir den samme.

      Litt rart at du valgte Joker som ikke er en spesielt billig butikk., trodde alle kjente til Oda. Ikke bli lei deg nå men du gjør ting mer komplisert for deg selv. Min egen mor er eldre enn deg men er helt oppdatert på slike ting som dette og det kan du også bli. Jeg skjønner heller ikke dette opplegget med “venninnen” din som du må handle for mer eller mindre hver dag. Hvorfor hjelper du henne ikke med hjemlevering av mat en gang i uka? Har hun ikke kjøleskap? Er det derfor hun må ha deg til å handle 5 dager i uken og hva skal hun gjøre den dagen du ikke kan gå for henne?

      1. Jeg var syk med høy feber og måtte ha mat og ODA var ikke i mine tanker en gang, den eneste som jeg husket hadde hjemkjøring var Joker å jeg veit at det er en dyr butikk.

        Herre min dra nå ikke henne inn i dette hun har både kjøleskap og to frysere hvis det var det du lurte på. Er jo ikke bare for å handle jeg er hos henne, ja hun handler ofte men det er for hun glemmer å skrive opp alt på lappen når jeg går i butikken.

        Er også oppe hos henne for selskapets skyld også, vi er to som sitter mye alene hun har også barn som handler for seg så om jeg ikke kan så gjør de det.

        1. Hvis dere begge har smarttelefoner kan dere installere en gratis handleliste-app feks. Listonic. Da slipper dere og styre med håndskrevne lapper.

          Hadde blitt smågal av å måtte gå i butikken hver dag for så gøy er det ikke.

          1. Selv handler jeg en gang i uka noen ganger to. Hun har ikke smarttelefon og er av den eldre garde, så hun er av den gamle skolen håndskrevne handlelapper.

            Jeg får ikke blitt smågal haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg