Husk en ting dere må ha på refleks dere som skal ut i natte mørket.

 

 

 

Det er ikke enkelt å se folk som ikke bruker refleks når du går langs veien om kvelden, bilistene ser deg ikke før de nesten kjører på deg hvis du ikke bruker en refleks brikke som du kan putte i lomma når det er lyst ute. Man kan også ha på seg refleks vest, jeg har to slike bånd du kan ha rundt armen med lys som er godt synlig jeg har en på hver arm slik at jeg blir sett. Elvis har også på seg både refleks vest og ett lite lys som han har på selen sin så den lille krabaten også er godt synlig, går jeg langs en vei som er helt mørk lagt så bruker jeg også hodelykt det er veldig greit for da ser du hvor du går og bilene som kommer i mot deg har muligheten til å se deg også. Jeg ser jo ut som ett ferdig pyntet juletre når jeg er ute og går tur med lille Elvis om kvelden, det er bedre med mye lyskilder eller ingenting for det er for sent og tenke herregud jeg har glemt refleks får huske og henge på en i morgen og rundt neste sving så kommer det en bil som ikke ser deg bang der ligger du i veibanen og har forårsaket en annen persons plager i ettertid.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

NB ta på dere refleks eller en annen type lyskilde, så bilistene har en mulighet til å se deg..

 

Aud-Marit..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg