Herre min hvor dyrt det er å være uheldig å skade seg.

 

 

 

Ja det er dyrt å skade seg her i landet, tenker jeg da den skaden jeg har pådratt meg med ett fall rett utenfor døra jeg bor grunnet dårlig strøing. Røntgen undersøkelsen var ikke så dyr den kostet meg 267 kroner men så kom første gipsing 450 kroner, ettersom den gipsen var for stram og måtte byttes så kostet det meg 375 kroner og det blir til sammen 1092 kroner ja så det ble en dyr skade spør du meg.

 

Da er det bare å spinke å spare inn på alle andre utgiftspostene som mat, medisiner og alt annet, bare for at det er  dårlig jobb med strøing ja jeg var vel skyldig selv også grunnet at jeg ikke hadde brodder eller piggsko noe som jeg ikke har hatt råd til å kjøpe det sist nevnte brodder har jeg aldri hatt i huset.

 

Nei nå skal jeg slutte å syte om denne saken her lenger tror jeg for det er noen som ikke liker at jeg skriver om min økonomi på bloggen.

 

Lag dere en kjempefin dag og gå forsiktig på det glatte føret.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

17 kommentarer
    1. Hvis du bor i et Sameiet så er det de som har ansvar for å strø (Eller evn huseier) Da kan du faktisk kreve at de tar regningen på armbruddet ditt. Lever kvittering til styre/formann og se om det ikkje order seg 😀

      Vibbedille 🙂

      1. Jeg bor i borettslag og ja de har nok ansvar for strøing på fellesområdene hvis jeg ikke husker feil. Jeg kan jo forsøke med å kreve pengene tilbake, har ingen tro på at jeg får det igjennom.
        Men det er verdt ett forsøk.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Som Vibbedille skriver så kan du ha krav på å få dekket kostnadene du har hatt med armbruddet.
          Dette går på Sameiets forsikring i så fall, så det er forsikringsselskapet som må betale regninga og ikke sameiet.
          Sender deg via Messenger et forslag på en tekst du kan sende til sameiet. Det er verdt et forsøk.

          1. Tusen takk for forslag til tekst den skal jeg bruke til alt den er verdt, jeg hadde ikke en anelse om hvordan jeg skulle ordlegge dette skrivet.

            Skal skriver det i kveld sånn at jeg kan levere det inn i løpet av helgen så igjen tusen takk.

            Ønsker deg en kjempefin dag vær forsiktig på glatta nå.

            Klem fra meg til deg.

    2. Det er kjipt når slikt skjer. Oppå det økonomiske så kommer jeg alt det praktiske i tillegg. Det er mye som blir vanskelig for deg nå. Håper du ikke må ha gips så lenge og at bruddet leges greit.
      Jeg sier som en jeg kjenner sa for mange år siden: “Når ulykken er ute, så er det best å være inne!” Hehe…

      1. Ja det er kjempe kjipt og ikke minst vondt, og ikke minst vanskelig er nå operert og uten gips den ble tatt av under operasjonen.

        Ja haha det var godt sagt når ulykken er ute så er det best å være inne haha.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Er svindyrt og skade seg, det er helt sikkert. Betalte mye i mars i fjor og vips hadde jeg fått frikort. Men slapp operasjon og gips. Men det var mye frem og tilbake. Nå er jo det satt opp til litt over 3000 før man får frikort. Du kan søke om sosialhjelp men om man får det vet jeg ikke. Er rett og slett jævlig med alt som er blitt så dyrt.
      Hvem handler mat til deg? God klem til deg fra meg.

      1. Ja det er dyrt og de har hevet taket for frikort til 3000 kroner nå, søke sosialhjelp tror jeg ikke for det får jeg ikke på noen måte innvilget. Er blitt veldig dyrt alt.

        Vår styreleder handlet en pakke knekkebrød og ost på fredagen ellers så har ingen hjulpet meg med handling av mat.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Hei. Dyrt er det nok ikke, men det er mange penger. Tenk om du skulle ha betalt hva det samt operasjonen og tiden på sykehuset virkelig kostet!!! Så er det jo slik at om ingen av oss skulle ha betalt for undersøkelser og timer hos leger hadde vi måtte ha betalt mye mer i skatt enn det vi gjør i dag. Skjønner at du synes det ble store utlegg på kort tid. Ønsker deg riktig god bedring. Klem fra Birgitte

      1. Jo for meg er det dyrt eller mye penger å måtte ut med på kort tid, jeg tørr ikke tenke på det en gang hvis jeg måtte ha betalt hva operasjon og sykehusoppholdet på ett døgn ville ha kostet i sin helhet.

        Det er jo ikke det jeg sa heller at all behandling og undersøkelser skal være gratis, men for meg så er dette mye penger å måtte ut med.

        Takker så mye for det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Det er mye penger, ja – på toppen av at man ikke har mye! Du skal skrive om økonomi syns jeg – de som ikke liker det, bør ta seg en bolle som det heter! God klem <3

      1. Ja jeg syntes det var veldig mye på kort tid, jeg skal skrive om det men ikke så mye. Som du sier at de som ikke liker det får ta seg en bolle.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Det koster og bli eller være syk i landet våres Aud Marit. Er en stor skam i verdens rikeste land skal ha det slik. Jeg skjønner godt at dette er mye penger for deg som ikke har så mye og rutte med ellers. Men du burde søke om litt påskjønnelse ettersom det skjedde i din egen gård der du bor for dårlig strøing .Håper det går bra med deg og fortsatt god bedring. Og skriv om hva du selv vil uten og bry deg om hva andre mener. Det er ditt liv og din hverdag på godt og vondt.❤💐

      1. Ja det er jo det men det er jo en grunn til at vi må betale en egenandel på undersøkelser og behandlinger, for hvis ikke hadde vi måttet betale mye mer i skatt og opphold på sykehus og da hadde det vært enda verre. Men det er blitt dyrere alt mulig, jeg skal sette meg ned å skrive ett brev til styret angående det som skjedde, for det er jo de som har ansvar for god strøing noe som ikke blir gjort så får jeg se hva som skjer etter det.

        Det går bedre nå for har ikke konstant smerter, tusen takk dette går bedre for hver dag. Jeg skal fortsett som jeg har gjort til nå og ikke bry meg om hva andre mener, ja for bloggen handler om meg og mitt liv på godt og vondt.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg