Har nok en dag gått fra meg, har da vært på tur i dag.

 

 

 

 

Dagen startet med en god frokost, jaja frokost ble det knekkebrød med ost og kaffe attåt. Jeg leste meg igjennom noen blogger og koste meg med det, ble ett par kopper til med kaffe og så litt på tv måtte få med meg noen nyheter.

 

Så bar det ut på tur ble ikke lange turen men jeg tok bussen og skulle egentlig mye lenger men endte opp med å gå av bussen på andre siden av byen, på vestsiden gikk jeg av like ved rådhuset her i byen og der hendelsen som skjedde i oktober her i byen da kom angsten for at jeg ikke hadde noen plan. Jaja jeg prøvde og dette var første gangen jeg skulle ta en tur på sparket, gikk dårlig i dag men da er det jo bare å prøve igjen ved en senere anledning.

 

Er slitsomt at det er slik at jeg ikke klarte det i dag men det er bare å ta seg selv i nakken og prøve igjen, å det skal ikke gå lang tid til jeg prøver igjen for dette vil jeg ikke gi opp jeg skal jobbe med meg selv slik at jeg finner igjen meg selv når det gjelder å kommer meg til det jeg kunne ved å kunne ta en tur til en naboby uten å måtte planlegge alt fra time til time.

 

I morgen skal jeg ta tredje dose med vaksine men da jeg bestilte time så fikk jeg beskjed om at jeg skulle få Pfizer på den tredje dosen og de to første dosene fikk jeg Moderna, er det faktisk slik at jeg må ha to doser til med Pfizer for å få tre doser av den eller kan jeg si i fra at jeg vil ha Moderna når jeg kommer opp til vaksinesenteret i morgen klokken 09.15 .Hvis ikke jeg kan få moderna så velger jeg heller å ha bare de to dosene, ja da tar jeg ikke tredje dose det kan de bare glemme.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

14 kommentarer
    1. Her i byen har man fått velge. Jeg tok Pfizer, fordi jeg et jeg “tåler” Den. Har en sykdom som gjør at jeg ikke tør sjanse på en ny type. Så da ble det 3 ganger pfizer.

      1. Her fikk jeg Moderna på de to første, men så på den tredje fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha Pfizer. Jeg vil ha den jeg har tatt de to første så jeg håper jeg kan få den ellers så tar jeg ikke noen tredje dose da går jeg hjem igjen uten dose tre sånn er det bare hvis jeg ikke kan velge.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Du har vel heller lykkes i dag! Du planla å dra lenger, men ombestemte deg. Da har du jo brutt noe av det du ønsker å bryte slik jeg leser det! Og kun ved å forsøke kan du endre deg, og det har du i hvert fall gjort i dag! Fortsett slik, du vil lykkes med det du ønsker ❤

      Neida, hvis du får Pfizer teller det som dose tre, betyr ikke noe hva du har fått før. Har blanding selv, og vet ikke hva jeg kommer til å få om noen uker. Så du trenger foreløpig ikke noe mer enn stikket i morgen, før vi evt får beskjed om en evt fjerde dose 😞

      Klem ❤

      1. Ja når jeg så på det en gang til og tenkte meg om så så jeg jo at jeg har jo lykkes med en endring, og jeg skal lykkes med det innen året er omme. Jeg vil helst ha Moderna for den tålte jeg veldig godt, veit jo ikke med Pfizer om den er lik den jeg har tatt og tålte så godt. Kan jo hende jeg får ta den jeg har alt tatt og jeg vil ikke ha doser 4 for da blir det vel bare flere og flere etter hvert.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Hei, de to vaksinene er veldig like og kan settes om en annen såvidt jeg vet. Har sågar lest at man får økt beskyttelse med en blanding. Så det gjør nok ikke noe. Jeg har selv fått en av hver sålangt og tar det jeg får som 3.dose. Det spiller ingen rolle tror jeg. Lykke til!

      1. Ok da tar jeg det jeg får i morgen så får jeg se hvordan det går etterpå, jeg leste også at beskyttelses raten økte ved blandingsdoser.

        Takker for svaret.

        Ønsker deg en kjempefin kveld

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja det har jeg tenkt på i dag også, alt må trenes på og øves på. Men i morgen etter jeg har vært å tatt dose 3 så skal jeg en tur på vestsiden igjen, da skal jeg bare gå meg en tur på den siden og ta en tur på bibloteket å låne meg en historie bok om Kongsberg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Dagen ble sånn passe bra. Nei livet er ikke enkelt i lange perioder. Jeg gjør alltid det beste ut av det, men det er ikke enkelt bestandig.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Kanskje er du på tur igjen. Blir som Solliv nevner det må trenes og øves på. Lykke til med tredje dose. De sier at det er bra og gir bedre beskyttelse. De spurte meg og jeg har alle tre dosene Pfizer. Gikk bra hos lungelegen, skal tilbake 11 januar. Går nå på Prednisolon mot surkling og piping i brystet. Da blir det bedre. Fornying av resepter og medisiner i fleng. Klem til deg fra meg.

      1. Jo jeg var på en liten tur i dag spasertur liten og liten fru Blom gikk 10000 skritt til sammen i dag, jeg blir å trene litt mer med kolletivtransport buss og tog en stund til.

        Da jeg skulle bestille time til dose tre så fikk jeg beskjed etter jeg hadde bestilt timen så fikk jeg beskjed om at jeg var velkommen til å ta Pfizer hadde ikke mye valget der. Bra at det gikk fint og at du fikk noe for det og at du får oppfølging og fornying av resepter og medisiner.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Moderna og Pfizer kan kombineres.
      Men det går jo an og spørre på vaksinesenteret.
      Men ellers synes jeg du bør ta den du får.
      Det er trygghet i å være fullvaksinert.
      Så flink du har vært og vært ute på busstur.
      Jeg holdet meg mest hjemme for tiden pga av at jeg går på cellegift pga av brystkreft. Med de smittetallene som er nå, er nok det tryggest.

      1. Jeg tok det jeg fikk og formen er så som så akkurat nå. Ja jeg føler selv at jeg var flink går selv om jeg gikk av lenge før jeg hadde tenkt da, er jo noe å bygge videre på så kommer jeg lengere og lengere men jeg tok jo bussen.

        Huff da ja med den lumske sykdommen som vi har rundt oss og kreft er en dårlig kombo, ja disse smittetallene spratt i været igjen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg