Har lagt en liten plan for bloggen.

 

 

Ja nå blir det ikke skrevet om at jeg har skrevet handleliste eller noe om det, heller ikke kommer det ikke noe om min økonomi der skal jeg være taus for det er saker folk ikke liker at jeg skriver om. Så det kommer ikke noe om det jeg gjør daglig som å samle tomflasker, det skal ikke bli nevnt med ett ord for jeg skal gjøre det uten tegn på at jeg gjør det. Har bestemt meg for å leve med mine problemer uten å si noe om det, for da er det ingen som får se den svakheten min for det er regelrett flaut å ikke klare meg selv uten å måtte spe på  med flaske penger/ pant som det heter.

 

Er vel greit at jeg skriver om livet mitt ellers får jeg håpe for ellers er det ikke så mye å skrive om.

 

Lag dere en fin ettermiddag og kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

31 kommentarer
    1. Kjære deg, Aud Marit. Det er dyrtid og mange sliter med å få endene til å møtes. Du er ikke alene i det, selv om det sikkert føles sånn. At du forteller om det er modig av deg, og jeg tenker at det er å synliggjøre hvor elendig trygdepengene er ift. levekostnadene. Staten er gjerrig, og politikerene lever i ei boble der økonomiske utfordringer er totalt ukjent. De bryr seg heller ikke.
      Opprett en Spleis, Aud Marit! Du trenger penger til mat og regninger. Du betaler også egenandeler for behandlinger. Sånt er mye for en minstepensjonist. Å måtte samle flasker er fint at du gjør, men det burde ikke være slik i et land som vi lever i. Det er trist og ydmykende. Jeg forstår deg godt.🌹
      Så; Opprett en Spleis, og skriv at du strever med å få pensjonen til å strekke til med de stigende prisene på mar og alt!
      Ok?

      1. Nei jeg skal ikke lage noen spleis og skal ikke skrive om penger mer for når jeg gjør det så blir det sett på som tigging.

        Ellers så er jeg helt enig med deg i det du skriver.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Eg blir opriktigt lei meg. ein av grunnene til at eg leser bloggen din er for at du dele om vanskelige ting.
      Du tørr det andre ikkje tørr !!!!!
      Å hadde du bare forstått kor viktigt det er, for alle som sliter. Å det æ mange !!!!!
      Du hjelper alle desse som sliter med økonomien når du deler
      Vær så snill å forsett å skriv bloggen slik du pleier
      Det er SÅ VIKTIGT
      å ikkje la noen få mennesker få ødelegge for dette.
      Desse må rett å slett vær for gode til slik “drittkasting”
      ÆRLIGHETEN DIN Æ KJEMPEVIKTIG !!!!!
      Vær så snill å forsett slik du har gjordt

      1. Jeg skal fortsette som jeg pleier bare skrive mindre om økonomi og mer om andre ting, for når de blander mine barn opp i dette så er det veldig sårende.

        Skal ikke legge vekk ærligheten og åpenheten for det er veldig viktig for meg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Din blogg, du bestemmer. De som ikke liker innholdet trenger ikke lese.
      Når man har dårlig råd preger det mye av hverdagen. Det er ikke så rart at det og kommer til uttrykk på bloggen din.
      Likevel synes jeg det er en god ide å skrive mindre om det å ha dårlig råd og heller fokusere på andre ting.
      Ikke for å behage leserne, men fordi man trenger å få fokuset bort fra det som er vanskelig innimellom. Gi seg selv en pause.
      I morgen er det jo 1. Mai.
      Da skjer det mye i Kongsberg.
      Hva med å gå i 1, mai toget? Jeg vet de skal ha en parole hvor det står “ØK SOSILHJELP OG BOSTØTTE”. Gå i toget bak den parolen og føl på fellesskapet.
      Så kan du skrive om hvordan du opplevde 1,mai feiringen etterpå.

      1. Er helt enig med deg der men når de som ikke liker det jeg skriver også blander mine barn inn i alt jeg skriver så sårer det. Ja det er 1 mai og det er kaldt og snør ute så jeg holder meg inne, men hadde jeg gått i toget så hadde jeg nok gått under den parolen.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det snør her og.
          Håper det slutter før vi skal gå i tog. Men det viktigste er at det ikke blåser. Det er tungt å bære paroler i motvind.
          Jeg forstår at det sårer deg når noen blander barna dine inn i argumentasjonen.
          Men da kan du jo tenke på det som om du slutter med å skrive om ting på grunn av hensynet til barna dine, ikke av hensyn til leserne.
          Lag deg en fin dag!

    4. Lar du andre diktere hva du skal skrive og ikke skrive AM?? Når noen kritiserer det jeg skriver om så skriver jeg MER om dét!! Haha.. la trollene og insektene irritere seg 😂🐰

      1. Ja jeg gjør det når noen blander mine barn inn i min blogg, da jeg startet bloggen så bodde de ikke hos meg og så blander dem inn i den så sårer det meg.

        Og da må jeg stoppe litt opp og tenke meg om.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

      2. Helt enig med deg. Man skal ikke la seg diktere selv om noen forsøker seg på sårende manipulasjon i ord.
        Jeg synes ikke om den mørke «røde» Kjerringtankers forslag om å fokusere på noe annet. Det er lett å si for dem som har to inntekter/pensjoner å dele på levekostnadene. Der deles godene, som sosialistene og kommunister ivrig hevder, mens du må klare deg alene, hver eneste dag 24/7/365.
        Jeg mener fortsatt at du kan opprette Spleis, dette på bakgrunn av de skammelig lave pensjonsytelsene i vårt søkkrike land. Jeg antar at du lever i det som defineres som fattigdom. Du gir ansikt til dette, og du er modig, sterk og tøff. Jeg er likevel sikker på at du også opplever det ydmykende, sårt og fortvilende. – Det er utfordrende å «få fokuset bort fra».

        1. Spleis kommer jeg ikke til å bruke i allefall ikke publisere den her på bloggen. Enkelt er det ikke å fokusere på positive ting. Ønsker deg en kjempefin kveld. Klem fra meg til deg.

    5. Synes det er fint å titte innom bloggen din jeg. Folk har så ulike meninger om ting og tang. Gjør det som blir det beste for deg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

      1. Takk for at du syntes det er koselig å lese bloggen min, ja folk har mange meninger men når de blander mine barn inn i min blogg som knapt blir nevnt der så sårer det mer enn det gir glede.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    6. Du må lese Kjerringtanker sitt innlegg i dag. Var så godt skrevet. Har sagt det før og sier det igjen, det er din blogg og du bestemmer hva du skal skrive om. Synd at været er dårlig på din kant, i morgen er det vi som får snø og dårlig vær. Gratulerer med 1 mai dagen. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg har lest det. Jeg skal skrive om meg og mitt som jeg pleier. Jeg feirer ikke første mai lenger, gjord det når jeg spilte i korps.

        Huff ja dette været.
        Klem fra meg til deg.

    7. Ja enkelte sårer andre mye også dessverre. Veldig trist at det er slik. Bare å stå imot dette så godt det lar seg gjøre, og gjøre det som blir rett for deg 🙂 Gjør de tingene som gir deg glede 🙂 God 1. mai 🙂 Klem tilbake

    8. Jeg leser bloggen din hver dag og det vil jeg fortsette med. Synes det flott at du tar opp det med å måtte snu og vende på hver krone, det er mange som har det slik her i landet dessverre. Om du ikke skriver om det hver dag så ta det gjerne opp av og til, ingen har vondt av å lese hvordan mange har det hver i landet.

      1. Jeg skal gjøre det kanskje annenhver måned så det ikke blir for ofte for noen. Ellers så skal jeg fortsette som jeg pleier. Ønsker deg en kjempefin kveld. Klem fra meg til deg

    9. Du har alt å vinne på å gi bloggen din mer variert og bedre innhold. Forbedre skriftspråk, lære deg å ta bedre bilder og lærte deg dataverktøy slik at bloggen ser visuelt penere ut. Alt dette kan du gjøre selv og det er aldeles gratis.

      Og kanskje det viktigste, fokusere på noe av det i livet ditt som er positivt. Alt kan ikke være aldeles helsvart.

      1. Du blir jo aldri fornøyd med det jeg gjør, så hvis du krever så høy standard så forstår ikke jeg hvorfor du fortsetter å lese bloggen min.

        1. Godt svar Aud-Marit! Man kan virkelig lure hvorfor “Helene” leser bloggen din da – hehe. Slike som “Helene” synes nok det er givende å kritisere andre, men det sier alt om dem selv. Rett og slett!

    10. ganske fantastisk at helene skrive at aud.m har alt å vinne på å forbedre
      korfor ligge hu blandt topp 10 om det ikkje æ godt nokk det ho gjør nå
      ??????
      kan ikkje få sagt nokk kor mye eg heie på deg Aud .M
      Du æ god som gull slik du har bloggen din nå 😉👍

      1. Stor forskjell på antall lesere og engasjement. AM kunne brukt bloggen som en ekstra inntektskilde ved å legge ned litt mer arbeid i det visuelle i tillegg til innhold.

    11. synes alle dere som gir am så mange gode råd,dere burde sette inn 1000 kr hver,dere har jo god underholdning i dette sirkuset.sett inn penger til ho.dette er en utfordring.

    12. Ja det er ikke enkelt å være deg Aud Marit, og skrive blogg som skal behage folket! “Ikke skriv ditt, ikke skriv datt”! “Jo fortsette å skrive om ditt og datt”!
      Tenker det stikker litt i hjertene på folk, det at du har lite å rutte med, lite å kunne kose deg med, som de fleste andre har/tar seg råd til!
      I stedet for spleis, tror heller ikke du hadde fått godkjent det til eget formål, så foreslår jeg til dine lesere at de kan vippse deg en 50 lapp, eller 100 lapp i ny og ne.. og det trenger ikke stå på førstesida på Vg ; “Jeg vippsa Aud Marit 50 kr! ” Hold kjeft og vipps noen kroner, søk på navnet så kommer det opp blogg..navn og tlfnr ..Tror heller ikke det blir mere å rutte med av å gå i 1. mai tog under parolen “mere penger til folket”..eller noe i den dur.. God 1. mai kveld til deg Aud Marit! Heier på deg jeg, uansett hva du skriver! “Det hjertet er fullt av, renner munnen over med”! Men du kan jo bare for å prøve , og vise de som kritiserer deg, skrive ned for eks 5 ting du er glad for og! Det er viktig å fokusere på takknemlighet og. Jeg er ikke flink til det.. , skjerpings til meg… Men uansett, jeg liker bloggen din og din ærlighet! Den er ekte og ærlig! Klem

      1. Nei det er ikke synd i meg for jeg kommer til å fortsette og skrive om alt og ingenting.
        Spleis er ikke aktuelt for å si det sånn. Takk for tipset om de fem tingene det skal jeg gjøre.

        Ønsker deg en kjempefin 1 mai kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg