Har ikke så mye å skrive om, men en oppdatering pr dag må jeg ha.

 

 

 

 

Jeg har en hverdagsoppdatering som jeg kan skrive, startet dagen med kald havregrøt det er kjempegodt. Så ble jeg sittende å lese noen blogger så bar det ut på tur, da jeg var på tur ut så ringte venninnen min hun var selskapssyk og lurte på om jeg ville ha kaffe og så trengte hun noe i butikken. Det å gå opp til henne er noe jeg gjør med glede og ikke minst det å hjelpe henne å få inn det hun trenger, da føler jeg at jeg er til nytte for noen og er en del av samfunnet ikke bare ett tall.

 

Så har jeg sittet å sett på sofa på tv2, er så dritt lei av nyhetene for det består av covid-19 og krig å mord ikke noe annet.

 

Har en del tanker som trenger seg på i kveld, ja det pleier å være slik etter at jeg har vært hos psykologen som jeg var i ettermiddag. En tanke brant seg fast og det er at jeg føler at jeg bare har familie på papiret, jeg er ikke verdt å ha noe med å gjøre av familien så der kom tanken opp at jeg bare har dem på papiret ikke fysisk.

 

Mer skal jeg ikke skrive om den saken, dette var den siste timen jeg hadde råd til på en stund så jeg skal prøve å få ett lån  så jeg kan fortsette å gå hos han ja ett forbrukslån. Jeg veit det er dumt at jeg må ta opp lån for å få hjelp, men hodet er vist ikke en del av kroppen akkurat som tenner.

 

Ikke ta dette som noe annet enn det som står her jeg mener ikke dette som at dere skal syntes synd i meg for det er det ikke.

 

Lag dere en fin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

 

 

11 kommentarer
    1. Har du ikke litt bedre råd nå når du har minska på røyking? Er jo dumt å ta opp lån med høye renter, du finner vel ut av det😍ha en fin kveld, klem fra meg

      1. Jo litt men det er jo ikke nok, kommer ikke til å ta opp lån med det første men det er en løsning hvis det kniper. Ja jeg skal nok finne en løsning etter hvert, setter av litt til sparing men det blir ikke mye men det blir nok bra etter hvert.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Jeg håper også disse tankene roer seg litt, for jeg har lyst til å sove i natt.

        Ønsker deg en fin kveld og en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. Det er jo ikkje akkurat som tennene, vel?
      Hos en psykolog betaler man kun egenandel og man får etter hvert frikort. Dvs det koster vel ca 350 kr hos en psykolog, når du har betalt ca 2900 får du frikort. Tannlegen er full pris fra første timen og hele tiden. Så jo da, hodet er absolutt en del av kroppen 😀

      Vibbedille

      1. Jeg betaler 850 kr pr time og har aldri fått noe frikort for å gå til psykologen, men jeg skal ikke gå til psykolog lenger enda den jeg gikk til hjalp meg mye. Tannlege går jeg ikke til så lenge jeg ikke må, min psykolog er i det private ikke offentlig for der var det så lang venteliste. Derfor for dyrt for meg så det er grunnen til at jeg ikke har muligheten lenger.

        Ønsker deg en god kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det finnes også private hvor du kun betaler egenandel, en lege kan henvise deg. Om du må vente en stund på det er jo bedre enn å ikkje gå i det hele tatt. 850 er mye, spesielt når du kan få nesten 3 t hos en psykolog med kun egenandelen. Prøv å sjekke litt 😀

          Vibbedille

    3. Det er lange køer for timer hos psykologer i det offentlige, så skjønner godt at man ikke vil stå i en ventekø mens det haster. Time hos private er langt dyrere enn i det offentlige. Synd at man ikke får frikort hos de private aktørene. Mange som tyr til forbrukslån men man må ikke låne over evne. Jeg kan handle på kreditt men betaler det tilbake ganske kjapt fordi jeg enten har en buffer å ta av, eller at trygden er kommet inn dagen etter. Men det er jo ikke bare å spare når man har lite i fra før. Håper du får medisinen din når helgen er over og at du blir snart frisk av halsbetennelsen. Fortsatt god bedring og god helg. Klem til deg fra meg.

      1. Ja det er kjempe lange køer i det offentlige, jeg kunne ikke vente så lang tid. De er veldig mye dyrere hos de private og går ikke innunder frikort ordningen som hos det offentlige, jeg skal ikke ta opp noe lån og kredittkort har jeg ikke så det er ikke noe problem for min del.
        Nei det er ikke mange kronene som blir spart her i gården denne uke er det fire kroner på sparekontoen, sånn er det bare.

        Jeg skal hente medisiner på mandag og da blir det nok bedre.

        Takk og en god helg blir det nok.

        Ønsker deg en kjempefin dag og helg.

        Klem fra meg til deg.

      2. Ja eg har selv erfart at det er kø, men noen private har også egenandelsordningen 😀 Det eg mente var; Hvis hun skal slutte fordi det er dyrt er det bedre å vente på en offentlig enn å slutte helt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg