Har ikke jeg som alle andre lov og skrive det jeg vil når jeg vil.

 

 

 

Jo jeg har vel like mye rett til å skrive hva jeg vil når jeg vil, alle har jo lov å mene hva de vil når de vil. Merket det på en kommentar jeg fikk i går på ett innlegg jeg skrev 11 august at det har jeg ikke, men hva bryr det meg jeg kommer til å skrive om min hverdag den hverdagen er min og mitt liv. Hva jeg gjør og ikke gjør kan ikke andre bestemme, de kan ikke mene at min hverdag og mitt liv er feil kan de vel https://audmarit.blogg.no/i-dag-har-jeg-vaert-mye-ute-og-sett-etter-tomgods-ikke-mye-men-greit.html

 

De som mener at det å prioritere sin psykiske helse er helt feil dem om det, og ikke mene at det hjelper å gå til psykolog ja de om det det er vist tabu og gå til psykolog for meg er jo en grunn til at jeg har ett så lavt matbudsjett. Det er for å gå til psykolog og få hjelp til å mestre hverdagen litt bedre.

Dette innlegget ble kort og kanskje litt rotete, men det er slik dagene er akkurat nå.

 

Lag dere en kjempefin ettermiddag og kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

17 kommentarer
    1. Din blogg., du bestemmer. Du bestemmer og hvilke kommentarer du gidder å svare på. Hvordan du bruker inntektene dine har ingen noe med. Du behøver ikke føle på at du må blottlegge økonomien din her på bloggen.

      1. Det med å velge hvilke kommentarer jeg gidder å svare på det skal jeg ta å gjøre utover, så takk for at du skrev akkurat det er ikke sikkert alle kommentarer blir godkjent en gang.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei Aud Marit ❤️ Det er din blogg og kun du bestemmer hva som skal stå på den bloggen. Jeg kjenner deg og jeg VET hvor hardt det er for deg å få hjulene til å gå rundt og hvor sparsommelig du lever. Skriv om hverdagen din, om å samle flasker, om psykisk helse og dine prioriteringer. I ditt liv finnes ikke luksus, budsjettet er så stramt at det ikke finnes mulighet til å stramme inn (bortsett fra å slutte å røyke, men røykinga er ditt valg og det er ufattelig vanskelig å slutte). Du er et flott menneske Aud Marit; morsom, raus og snill❤️ Og bloggen din er super, så stå på og ikke la noen få bestemme hva du skal skrive😊 Gleder meg til vi sees igjen❤️

      1. Jeg kommer til å skrive om hverdagen min og alt den innebærer, ja det med røyken er vanskelig har gjort mange forsøk på å slutte men det har blitt med forsøket. Har trappet ned mye men ikke nok til å slutte helt, det er vanskelig.

        Gleder meg til vi sees igjen.

        Ønsker deg og dine en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg og dine.

    3. Når vi går ut i offentligheten slik som vi gjør gjennom bloggen, må en bare koste vekk alle illusjoner om å kunne bli ‘likt av alle’ med en gang. Så fremt en har en egen personlighet, egne tanker og verdier, så lar det seg simpelthen ikke gjøre. Nettopp derfor ser jeg det snarere som et sunnhetstegn at en fra tid til annen treffer folk midt i ‘vrangsiden’, for å si det sånn, for med det, så viser du både for deg selv og andre at du faktisk står for noe som et eget, selvstendig tenkende individ.
      – Det er jo imidlertid så at enkelte har et snarere asosialt vis å forholde seg til slike personlighetskollisjoner på, hvilket også du får erfare fra tid til annen. Greia her, er å vri mind-settet i forhold til hvordan du mottar dette her..
      Regel 1 i så måte, er at du har nada kontroll på hva den og den tullingen måtte finne på å si. Det du imidlertid KAN ta FULL kontroll på, er hvordan du velger å forholde deg til det. Og i så måte, så spør deg selv følgende;
      Hva i granskauen har en eller annen navnløs ‘nobody’ sine oppgulp for relevans i noen som helst sammenheng!?? Du driter vel langflatt i denne her ansiktsløse surpompen! Vedkommendes fullstendig asosiale adferd gjør ham snarere morsom, spør du meg! 😛 😀

      1. Takk for denne fine og gode kommentaren den skal jeg ta med meg, for der var det mye som er greit for andre å ta med seg også.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Er det noe jeg virkelig er god på her i verden, er det faktisk dette med å håndtere ‘trolling’ og krasse kommentarer, og har derfor mye å bidra med for å hjelpe andre i hht å kunne forbli upåvirket av det som måtte komme. Så om du ønsker det, så hjelper jeg deg gjerne!
          – Etter å ha bladd litt i bloggen her, så ser jeg jo at du er blant de som får en del ‘dritt’, for å si det sånn. Men kanskje det aller mest oppsiktsvekkende, er at det er en del kommentarer som gir inntrykk av å være ondsinnet ment, men som jeg faktisk heller mot å tro snarere er kritiske spørsmål rundt det du tar opp som faktisk er godt ment! Her sikter jeg spesielt til disse spørsmålene rundt disse psykoklogutgiftene..
          Å skille det ene fra det andre er vanskelig når spørsmålene fremsettes såpass direkte- og med en jevnt over kritisk undertone. Og når en i tillegg får såpass mye negativitet som det du har fått, blir det nærmest umulig. Når en ‘skarp tone’ har vært synonymt med ‘dritt’ i årevis, så går det jo en automatikk i dette her som altså i dette tilfellet har ført til at i utgangspunktet velmenende kommentarer oppfattes stikk motsatt.
          Årsaken til at de er såpass konfronterende i ordlyden, er rett og slett at de, ut i fra den informasjonen de er gitt i hht til dette, ikke skjønner hvordan du kan prioritere å bruke en såpass stor del av inntekten på psykologitimer når konsekvensene blir så store for den generelle livskvaliteten. Jeg skal ærlig innrømme at også jeg har vanskelig for å forstå dette her. Men der jeg er pp det rene med at det åpenbart finnes behov her som ikke fremkommer i bloggen, og slår meg til ro med det, ev. stiller mine spørsmål i en diplomatisk innpakning, så konfronterer andre deg i den hensikt å se om dere ikke kan ha en diskusjon på hvorvidt det ikke lar seg gjøre å finne frem til visse omjusteringer i måten du gjør ting på i dag som vil kunne bedre situasjonen din. Her må en også huske at en som ser ting utenfra har en tendens til å kunne se ting en selv ikke gjør. For en selv har det gjerne med å ‘låse seg fast’ i det tankemønsteret en har!
          Jeg sier ikke at det ER slik i dette tilfellet, men det er slik det kunne se ut for meg etter å ha lest igjennom. Greia er imidlertid at selv om en sådan kommentar faktisk er ille ment, så vil du allikevel tjene på å behandle den som om den ikke var det! – Altså ved å gå inn i spørsmålsstillingen som om det var ment for å hjelpe deg..
          Som sagt, så hjelper jeg deg gjerne i hht dette her, -både på generelt grunnlag, og i forhold til spesifikke kommentarer som måtte komme inn i fremtiden. – Bare legg igjen en mld. på bloggen- eller på mail, så skal du nok bli den reneste ‘trollmesteren’ før en vet ordet av det *hehe*

          1. Tusen takk for en oppklarende kommentar og jeg kommer til å ta kontakt hvis det er noe du kan hjelpe til med, eller bare få klarhet i tingene bare titte på de kommentarene med friske øyne.

            Ønsker deg en kjempefin kveld.

            Klem fra meg til deg.

    4. Hei. Kjære deg. Ingen kan bestemme hva du skal skrive det bestemmer BARE du. Dette er ditt liv din psykiske helse og din økonomi. Disse kommentarene må du få ut av hodet. jeg tror at dette ikke er bra for din psykiske helse.. Det er så mange mennesker der ute på nett som bare elsker å finne noe å hakke. på Negativitet sprer seg fortere enn lynet. Det er bra at du går til psykolog. Personlig har jeg tenkt å finne meg en privatpraktiserende lege. Dette er en personlig sak for meg , men en av grunnene er at fastlegeordningen er ødelagt. Skriv hva du vil, når du vil. De som ikke liker det kan la være å lese det du skriver. Det er ditt liv. Løft hodet, ikke bær på disse negatve kommentarene. Forsett med det du holder på med, og vær stolt av deg selv. Jeg var nødt å si dette til deg, fordi jeg fikk vondt av de i dag. Jeg bar på negative tanker, og agresjo i mange mange år. Jeg kom ut av det selv ved hjelp av familie og vennere, Jeg tenker på deg i dag og sender deg manne mange varme tanker,

      1. Jeg skal fortsette som jeg gjør og har gjort, jeg måtte bare ha den hjelpen fra psykologen og å vente på at de offentlige er ledig det gikk ikke for ventelistene der er lengere en mange vonde år.

        Og jeg skal ikke la slike kommentarer knekke meg, jeg skal bare la noen få av dem bli godkjent men ikke svart på.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    5. God morgen…
      Ja, her var det mange kommentarer som ikke hadde noe med saken å gjøre ja.
      Man trenger jo ikke lese eller kommentere hvis man ikke liker dama eller bloggen.
      ..
      Folk er ikke helt gode altså, jeg blir skremt hva folk skriver her hos deg. Man er vel ingen skyteskive fordi om man blogger om lite penger og dårlig økonomi og panting av flasker for å overleve. Sender over en klem..

      1. Du sier/skriver noe der om det å kommentere ett innlegg med noe som ikke har noe med innlegget og gjøre, det skjer veldig ofte syntes jeg da.

        For noen er jeg en skyteskive men de treffer dårlig på blinken, de får ikke meg til å slutte å skrive om min hverdag uansett.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    6. Det er din blogg og du skriver hva du vil skrive om. Husk at det er du som bestemmer over bloggen din. Har jeg vært deg da har jeg slettet stygge og sårende kommentarer. Ikke latt disse se sine kommentarer lyse på bloggen.
      Nå er jo renta atter en gang gått opp, og dyrere blir det. Det tror jeg mange vil merke godt. Stakk innom Spar i går, og billigdisken var tom. Sånn har det vært vært de siste gangene. First price produktene har de prisa opp noe veldig. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg kommer til å godkjenne noen av dem men ikke svare på dem. Ja alt er blitt dyrere og dyrere både mat, renta og alt annet, men å sette opp rentene på innskudd og sparing blir ikke gjort det henger ikke på greip.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    7. det er mye psykologi i god mat.se mot soliv du bruker masse på privat psykisk,det er lovog kose seg litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg