Har fundert mye på morgenen.

 

 

 

I dag og i natt har jeg fundert og tenkt mye på hva eller hvordan denne helgen skal bli, og jeg kom fram til at jeg skal ikke planlegge noen verdens ting og bare ta den som den kommer.  Bare være og eksistere så får jeg se på mandag hvordan den har vært, skjer ikke så mye spennende i mitt liv om dagen men men sånn er det bare.

 

Så da når man tenker på så mye som jeg skulle ha gjort men ikke klarer, bruker jo en hel dag bare på å klare å skjære opp brød til frokost og kvelds jaja det  er noe jeg faktisk bare kan glemme føler meg ganske så ubrukelig om dagen.

 

Ja jeg føler meg ubrukelig og en belastning for samfunnet, og jeg veit at jeg er det også for jeg vil jo ikke belaste helsevesen og kommune på det at jeg faktisk trenger hjelp til noe så banalt  som å få ryddet og vasket her i hjemmet så det har jeg ikke sagt ja til selv om jeg er blitt tilbudt det kanskje dumt  for nå er det så mye rot i huset at jeg ikke trives hjemme en gang.

 

Det er bare å holde ut for jeg tar ikke imot besøk hjemme en gang for jeg er flau over hvordan det ser ut her hjemme, og jeg  har ikke råd til å få hjelp i hjemmet så jeg får leve med det til jeg får gjort noe med det selv.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

10 kommentarer
    1. Ta i mot hjelp og slutt med å se på deg selv dom en belastning for samfunnet. Du hjelper venninna di mye med handling. Ser du på det som en belastning ? Og velferdsstaten er der for at en skal få hjelp når en trenger det. De ansatte i hjemmetjenesten ser ikke på brukerne som en belastning. Uten brukere ingen jobb. Og ikke tro at hvis de ikke må hjelpe deg så går de roligere dager. Nei da kuttes heller stillinger slik at arbeidsstokken står i tråd med oppgavene.
      Så ta i mot den hjelpa du blir tilbudt.

      1. Jeg har i dag tenkt mye på det å ta i mot hjelp fra hjemmetjenesten har også snakket med venninnen min om det, vi kom fram til at jeg skal takke ja til det så da skal jeg snakke med min fastlege om at jeg ønsker det.

        Det er ingen belastning for meg å handle for venninnen min, det gjør at jeg føler meg til nytte for noen andre.

        Jeg har ikke sett det på den måten, og jeg skal ta i mot den hjelpen jeg trenger og blir tilbudt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. forstår det er vanskelig,men ang brød kan du jo få det oppskåret?du skal vel bruke den vonde armen litt?ang rydding og slik,ta imot den hjelpen du blir tilbudt,ha fin helg,håper du får deg en tur ut,klem fra meg

      1. Ja det finnes oppskåret brød men det er dyrere enn det brødet jeg pleier å kjøpe, til en vis grad skal man kunne bruke armen men min er ubrukelig enda.

        Jeg har bestemt meg for å snakke med min fastlege om å få hjelp fra hjemmetjenesten, så får jeg se hva det blir til.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Fint at du skal spørre legen om hjemmetjenesten og i samme slengen be om resept på Paracet eller Panodil, da får man en større pakning enn bare en på apoteket. Fint at du ber om hjelp til oppskjæring av brød på butikken. 👍
      Ønsker deg en fin dag og klokka er stilt fram. Irriterende, skjønner ikke vitsen med å stille fram eller tilbake. Klem til deg fra meg.

      1. Ja jeg må stå på kravene mine, og jeg skal spørre om resept på medisin. Få hjelp til brødskjærer maskinen, for det er noe jeg ikke liker å bruke.

        Er som deg hva er vitsen med den klokke stillingen, kunne jo gjort som Finland å ikke stille klokka.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Selvfølgelig skal du ta i mot hjelp når det trengs, Aud- Marit. Og den hjelpen er du verdt, akkurat som alle andre som trenger hjelp innimellom. (les; vi alle) Er ingen av oss som hadde klart oss helt aleine på denne jorda. 😉

      1. Prosessen er i gang og jeg skal ta imot den hjelpen jeg kan få, og nei ingen klarer seg alene på denne jorden i allefall ikke slik det er nå så klarer jeg det ikke alene.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg