Håper ikke dere savnet meg for mye i går, jeg var ikke helt i skrive humør.

 

 

 

 

Jeg som pleier å skrive i allefall ett innlegg men i går så hadde jeg ingenting å skrive om, jo jeg hadde vel det men ville ikke plage dere med mine vondter. Jeg har så vondt i den armen som jeg har den ene kulen under men skal ikke plage dere med det, jeg skriver bare det jeg har skrevet nå om den saken.

 

 

Jeg satt også å tenkte litt rundt det at de skal trekke av lønn det vi tjener utenom trygden jeg får, til nå så har vi kunnet tjent noen 10000 av kroner uten å bli trukket i uføretrygden. For å si det sånn så kunne vi tjene 41500 kroner i året i tillegg til trygda men går det igjennom så går jo vinningen opp i spinningen, og de som sitter som folkevalgte får feriepenger på etterlønn og vanlig lønn ja det siste er jo normalt og få feriepenger av lønnen sin. Men av etterlønnen da syntes jeg det går litt for langt, og så hadde de rødgrønne som gikk til valg på at det er vanligfolks tur, vi uføretrygdete er ikke vi vanlige folk vi da lurer på hva de mener er vanlige folk de tar jo også fra de fattige og gir til de rike hva faen mener de med det.

 

Nok om det og over på noe annet.

 

Jeg har i dag gjort litt men ikke mye, får starte med morgenen da var det kaffe og ett knekkebrød og leste noen blogger som alltid er koselig.

 

Så ringte venninnen min ringte meg og lurte på om jeg ville ha kaffe og det sier ikke jeg nei takk til, så jeg gikk opp til henne og koste meg glugg ihjel for det er alltid koselig å ha noen å skravle  om alt og ingenting med .

 

Og så var jeg oppe å handlet for henne, og det syntes jeg er godt for da er jeg til nytte for noen.

 

Nå sitter jeg å ser litt på tv og det skal jeg fortsette kvelden med, er jo snart farmen og førstekjempe skal velges blir jo litt  spennende nå rett før finaleuken må det være kjedelig å ryke ut også da.

 

En ting til må jeg skrive jeg er nå ferdig med jule gavene til guttene min som jeg skal ha samvær med på fredagen, og da hadde jeg måttet vært ferdig med dem uansett for det er siste samvær før jul og dette året.

Huff nå får jeg avslutte før jeg skriver meg helt bort her, må jo ha noe å skrive om i morgen også.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. God kvelden. Flott og reflektert innlegg. Synes AP har rota det det en del nå i begynnelsen! Forferdelig at de trygdene ikke kan tjene noe ved den av. Jeg tjener jo ikke noe på bloggen min, men tenkt om jeg hadde gjort og fått fratrekk på trygden og så sitter de folkevalgte der og håver inn. som du sier feriepenger på etterlønn, er det for noe tull da. Egne regler til seg selv Greier de å lage! Kjenner jeg blir gretten!
      ..
      God klem fra meg til deg <3

      1. God kveld til deg også. Takk for at du syntes det var et flott innlegg.

        Ja jeg syntes de har rotet det til nå å latt forrige regjerings budsjettforslag nesten bli stående som det er, da blir det jo nesten som før bare de tar fra oss som er uføretrygdet muligheten til å spe på inntekten litt jeg tjener ikke mye på bloggen ca 1000 kroner i måneden før skatt nei da skal de trekke oss. Men selv tjener de tusen vis av kroner, og de håver inn kroner både her og der. Ja de lager gode muligheter til seg selv, å ta fra oss som har minst muligheten til å spe på inntekten gretten er ett mildt ord jeg blir fly forbanna men det hjelper ingenting.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og god natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jo, du er savnet når vi ikke hører noe fra deg, ikke alltid jeg kommenterer, men leser hver dag, få deg en legetime med arm og kul, ja, blir spennende med farmen, kosdeg❤️

      1. Å da skal jeg skrive noen korte oppdateringer hver dag, koselig at du er innom og leser bloggen min hver dag. Nei jeg får sikkert bare høre at det er en fett kul som jeg fikk høre sist, og at den armen har vi vel pratet om før så det gidder jeg ikke.

        Ja det ble spennende og så ble han Torvald førstekjempe den siste for i år, lurer på hvem han kommer til å velge som andrekjempe.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. God morgen, og ja kan si at du var savnet i går for jeg leser bloggen din hver dag. Men har man ikke noe å skrive om da tar man bare en liten pause. Sånn er det bare. Få sjekk av kulen og armen, og legen din bør jo ta deg på alvor. Ikke bra å gå sånn lenge og det bør undersøkes.
      Den regjeringen gir jeg ikke stort for, ta fra de fattige og gi til de rike. De som jobber litt ved siden av tar de litt av grunnlaget. Dette henger ikke på greip. Men goder skal de ha selv.
      Farmen fikk man med seg og Torvald ble valgt. Får håpe han velger Kåre, lettest å slå vil jeg tro. Vi får se på søndag. Ferdig med julegavehandelen for denne gang. Mest handlet jeg på nettet. Litt gavekort på kjøpesentret. Enkelt og greit. Gratulerer med 20 plassen i dag. Klem til deg fra meg.

      1. God kveld i dag har dagen gått litt for fort for min del, jeg skal prøve å skrive litt hver dag men det er noen ganger dagen går fra meg.
        Jeg skal få meg en time men det blir vist ikke før etter jul, men det går greit for meg haster ikke.

        Ja de gikk til valg på at nå var det vanlig folks tur men nei da de skal ta fra oss all mulighet til å kunne tjene ei krone utenom trygden, det har jo blitt i allefall to underskrifts kampanjer på å få beholde den leste det på bloggen til en med blogger og jeg signerte på den. Er jo ikke innvilget enda får håpe det ikke blir det, men selv skal de ha alle goder og også de som har høy inntekt.

        Jeg syntes det var synd at Torvald ble valgt til førstekjempe vi veit jo ikke hva Kåre er god for enda har jo bare sett han i øksekast en gang.

        Jeg er også ferdig med julegavene for i år og de skal overleveres i morgen for da skal jeg ha samvær med gutta mine, på kvelden for det må jo klaffe med skolen for han eldste for han går på videregående ja selvfølgelig minsten også men det er verre med denne fraværsgrensen på videregående.

        Takk for gratulasjonen er så moro og komme opp blant de 20 mest leste.

        Ønsker deg en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg