Halloween burde avlyses i år, samme med julebordene i år.

 

 

 

Vi kommer først til halloween som jeg mener ikke skal feires i år grunnet covid-19 sånn er det bare, for mange må ha store fester på denne dagen derfor mener jeg at hele denne feiringen burde avlyses. For når alkoholen renner inn så renner smittevern reglene som vi har blitt innprentet siden mars ut, å det å gå knask og knep er også ikke så lurt hvordan veit du at ditt barn eller du om den som åpner opp døra er frisk eller ikke. Derfor må jeg  si ta det igjen til neste år, dere som foreldre kjøp litt ekstra små godt til denne dagen som dere kan kose dere hjemme som familie.

 

 

 

 

Så kommer vi til julebord sesongen med fester som arbeidsgiver setter sammen og ordner, etter min mening så ikke arranger det i år av samme grunn som halloween feiringen. For når alkoholen og folk kommer i feststemning så blir jo smittevernreglene glemt, å så etter det julebordet og halloween festen så blir det mange nye smittede å mange ikke forstår hvorfor de er blitt syke. Men husk at på en slik fest kan det være en uten symptomer, en såkalt super smitter og du går der som fritt vilt for viruset så hvorfor utsette seg selv for dette viruset.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Jeg klarer ikke å avlyse Halloween helt, så foreløpig planlegger vi som om det blir mulig å gå knask eller knep i det nærmeste nabolaget. Vi får se an hvordan smittesituasjonen er den siste uka i oktober. Og om det blir halloween her i gården, så skal den foregå utendørs i hagen. Tenker smittevern, god avstand og butikkinnpakket godteri:-)

        1. Det blir garantert masse skriverier i avisene om dette framover. Krysser fingrene for at smitten går ned og holdes lav. Vi får følge med på rådene fra FHI. Ønsker deg en fin helg.

    2. Takk og lov her er det ingen som feirer Halloween. Bor på bygda og ingen går på dørene å sier knask eller knep. Julebord er som du sier, når alkoholen går inn går vettet ut. Men flere i restaurant bransjen registrerer hvem som er til stede for å spise, sammenkomster. Tromsø er i ferd med å bli rødt og det bekymrer meg. Vurderer å bestille varer på butikken men de tar jo betalt for kjøring. Var å handlet i går og det var stinn av folk. Unngikk så godt jeg kunne. Håper det gikk bra. Ha en fin lørdag. Klem fra meg til deg. (det smitter nå ikke)

      1. Her veit jeg ikke hvordan det blir med halloween her , men man får jo bare se.

        Ja jeg har sett at Tromsø er på tur til å bli rødt, er bare å gå i butikken på morgenen når folk er på jobb så er det vel ikke så mange i butikken. Jeg hadde bestilt hvis det hadde gått an.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg