God morgen eller skal jeg kalle det langt på dag.

 

 

 

For mange er det bare morgen men for meg så er det langt på dag, nå er det sikkert mange som lurer og dere skal nå få svar på en måte. Det ble ei kjempelang natt i natt, har ikke sovet enda så jeg får ta dagen som den kommer å det skal gå bra det for det er jo det jeg pleier.

 

I natt ble det mange tanker om meg og mitt liv og hvordan det er blitt, er jeg ikke verdt å ha ett godt liv er en av de tankene som kom til meg i natt. Jeg ønsker meg faktisk å bli frisk og ikke ha smerter her og der, ja jeg har smerter i hele kroppe som jeg ikke får hjelp til men det kan jeg klare å leve med for det har jeg faktisk blitt vant til og nye smerter har dukket opp og det er smerter i kjeften. Man prøver så godt jeg kan å få endene til å møtes så klarer jeg å knekke tenner ved å spise frokost, å så må du selv spare det lille du har så jeg får gått til tannlegen. Har prøvd å søke om hjelp på nav men nei da der er det ingen hjelp å få, så da er det bare å gå rundt med helvetes smerter i kjeften også. Og så mener folk at det ikke er forskjeller og fattigdom i Norge, det kan jeg si deg at det er og det er ingen bedringer i sikte for min del. Ja jeg føler meg faktisk bare som ett tall i en statistikk eller tre, og ett nummer i folkeregisteret kall det hva du vil jeg føler meg forskjellsbehandlet for jeg veit at folk har fått hjelp til både tannbehandling og briller hos nav og de hadde høyere lønn enn meg. Men jeg fikk avslag forstå det den som kan jeg gjør det ikke, har det med trynefaktor og navnet mitt å gjøre ikke forstår jeg noen verdens ting men det er vel slik det skal være.

 

Fikk beskjed at jeg kunne starte en spleis, nei det gjør jeg ikke for så liten vil jeg ikke gjøre meg selv en gang til. For det er jo å tigge og det vil jeg ikke bli sett på som en, så det blir ingen lege tur eller psykolog time på meg før jeg har fått vært hos tannlegen må jo prioritere og da må jeg fjerne disse to. Å fjerne lege er ingen problemer får jo ikke hjelp der heller, det er verre at jeg må fjerne psykologen for det er den eneste personen som hjelper meg ut av vanskelige og tunge tanker. Jeg sa i fra at jeg ikke kunne komme til han før om 6 til 8 måneder for da har jeg kanskje klart å skrape sammen så jeg kommer meg til tannlege.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

16 kommentarer
    1. Det er rett og slett for jævlig at du som trenger hjelp ikke får det hos NAV. Ja man kan starte spleis, men da håper jeg at en som kjenner deg godt kunne ha startet den. Kanskje en blogger her på blogg.no eller venninnen din. Eller gå til avisen med din historie om at du ikke får hjelp hos NAV fordi de mener at du tjener for mye. Synd at jeg ikke vant storeslem i Vikinglotto i går. Den gikk nordover men ikke til meg, for hadde den kommet til meg så hadde jeg sørget for at du hadde fått tannbehandling. Stor varm klem til deg fra meg.

      1. Ja det er jo bare slik det er, jeg skal klare det selv for det har jeg bestemt meg for i natt. Nei jeg skal ikke forlange noen ting av noen, avisen vil jeg ikke blande inn for da blir det bare bråk og tull med familien.

        Ikke tenk på det jeg vinner ingenting for jeg spiller ikke, men hadde du vunnet så hadde jeg unt deg det så det var jo synd.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Nå kan eg KUN snakke for meg selv; Eg er ufør, har vært det siden eg var 34 pga skade. Før det hadde eg veldig god jobb og lønn. Det måtte strammes inn når uføren var på plass. Eg røykte på det tidspunktet, og røyk er som du vet veldig dyrt. Men, det var ikkje før for 3 år siden at eg sluttet. Hele tiden forsvarte eg meg med at “eg trengte” røyken.Opp i alle smertene gjorde den meg godt mente eg, det var liksom min ting siden eg ikkje f.eks drakk vin o.l. Elendig unnskyldning, men uansett. Selv om eg visste at røyken tok mye av pengene ble eg veldig overrasket hvor mye det ville si når eg endelig sluttet. Ja, økonomien ble faktisk etter hver litt romslig. Eg vet en tobakk m/papir koster ca 300 kr. Hvis man kjøper en pakke pr uke blir det ca 1200 i mnd. Dette likte eg ikkje å høre selv mens eg røyket, men eg ser det veldig tydelig nå. Så selv om du røyker lite som du sier så blir det penger av det om du slutter. Eg sa ofte at “Røyken var ei trøst”, men sannheten er jo det stikk motsatte: Den gjør både helsa og økonomien verre. Ikkje ta dette som kritikk mot deg selv for det er det ikkje. Selv om du har lite og du har eget budsjett til røyken så er det fortsatt en del å spare om du hadde klart å slutte.

      Eg vil deg ikkje noe vondt med å skrive dette, men eg innså til slutt selv at det å røyke ble etter hver alt for dyrt og du sitter tilbake med en fantastisk gevinst om du klarer å slutte <3

      Go`klem fra Vibbedille

      1. Kjære deg jeg veit at jeg kan spare mye på å slutte, men det blir ikke nå som jeg har kuttet ut det å gå til psykologen og alt annet som skjer i livet mitt akkurat nå men når ting roer seg skal jeg prøve igjen å slutte med andre ord. Jeg kjøper tobakk annen hver uke den andre uken kjøper jeg bare papir for jeg sparer på sneipene mine og ruller de opp igjen og har det i uke 2. Når jeg har kuttet ned på alt annet så er det bare den røyken som er igjen av kos.

        Har kuttet matbudsjettet med 100 kroner i uka så nå er det 200 kroner.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Når du prioriterer tobakk forran mat, psykiatrisk behandling og tannbehandling, er det jo noe riv ruskende galt med prioriteringene.

          1. Sorry at jeg sier dette men jeg prioriterer mat og tobakk ja må spare til tannbehandling, så det blir en måned jeg ikke går til psykologen så ro ned litt da.

    3. Uff, hørtes ikke kjekt ut, jeg vet du får bare en viss sum fra nav, men det kan umulig være 300kr uka i matbusjett, du må jo ta en samtale med de, både ang tenner og budsjett, prøv igjen, de som går på sosialstønad har jo mye mer enn deg, hvis du ikke har forbrukslån du betaler på? Uansett, ingen skal behøve å ha så lite i et av verdens beste land, klem fra meg❤️

      1. Jeg får mer enn det men jeg har andre utgifter, forbrukslån hva er det. Så det er jeg som har satt opp budsjettet på tre hunder til mat tre hundre til tobakk og tre hundre til diverse. Jeg har utgifter som alarm, telefon og medisiner og det er ca 1000 kroner. Jeg har pratet med dem så mange ganger at jeg har gitt opp. En uke til nå så skal jeg til tannlegen.

        Ønsker deg en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Er noe galt her, blir jo bare ca 4000 du får pr mnd, er jo mye mindre enn de på sosialstønad får, du må kontakte de🤔forbrukslån er lån med høye renter som mange tar opp i en akutt pengemangel❤️

      1. Jeg får i overkanten av 5900 kroner i måneden som jeg får utbetalt og det er det som er Nav sitt livsoppholdsgrunnlag nå, jeg veit jo hva et forbrukslån er det er noe jeg aldri kommer til å søke om og jeg ville ikke fått det innvilget uansett.

    5. Misforstod jeg, du skrev, forbrukslån hva er det🙂og, mente ikke å grave og spørre, men 5900 er jo litt det, for du betaler ikke leie og strøm av dette har jeg forstått rett, men, er jo trist å ikke ha noe til overs, håper du får sove, ikke godt å ha tannpine, klem fra meg😍

      1. Nei jeg betaler ikke lån og fellesutgifter og slikt med det, har noe gammel gjeld igjen å betale å så er det alarm og telefon. Og medisinske utgifter og psykolog timer som ikke akkurat så billig at det gjør noe, men det må til skal ikke neste måned slik at jeg kan legge av den summen jeg bruker til psykologen pr time. Så i starten av neste måned oktober mener jeg skal jeg til tannlegen, så det skal gå kjempebra det da for nå gjør det ikke så vondt lenger.

        Jeg skal nok få sove i natt for jeg har jo ikke sovet på over ett døgn så jeg er trøtt som en strømpe.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    6. Ja, skal ikke mye til før budsjettet velter, er jo fryktelig å ha det slik, håper du snart blir kvitt gjelda de, blir vel bedre da🤗klem fra meg, mente ikke å være nysgjerrig 😍

      1. Nei det er ikke mye til før alt velter når det gjelder budsjettet, første tirsdagen i oktober så skal jeg til tannlegen å ordne de to tennene som knakk denne uken for da er dem ferdig den siste skal tas uka etter for der er det bare å få ut rota for det er det som er igjen av den tanna. Tannlegen ville ikke sette bedøvelse på begge sider på samme tid. Ja det er jeg over nyåret så er jeg ferdig med gjelda mi, og da blir det bedre.

        Nei men du spurte bare og jeg svarte så godt jeg kunne .

        Klem fra meg til deg.

    7. Lavmål å snakke om penger,lyser igjennom at du vil vi skal vipse,det er en rød tråd på bloggen din.,men du får vel lesere
      Vi er mange i din sitvasjon.. og du lurer på hvorfor du ikke er nom. Til vix ja vel ja.ha en god kveld.

      1. Rolig nå dette er en blogg om mitt liv på både godt og vondt, så da skriver jeg om mitt liv.

        Jeg veit at jeg ikke er alene om å være i denne situasjonen. Jeg ble nominert men ikke noe mer enn det sånn er det bare.

        God kveld til deg med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg