Fy faen så vondt det gjør sier jeg bare.

 

 

 

Jeg trodde det skulle bli bedre etter operasjonen men der tok jeg faktisk feil, den ortopeden som gipset meg første januar sa at etter operasjonen så etter noen dager så skulle jeg ikke ha smerter ha ha sier jeg bare for nå så har jeg hatt ett helvete i en og en halv måned. Jeg lurer på om det er meg det er noe galt med eller noe jeg har gjort feil,  det er noe jeg veit at jeg ikke har gjort for jeg har gjort det jeg fikk beskjed om å gjøre.

 

Men det er sikkert slik det skal være,  håper bare det er bedre til sommeren for jeg hater å ha smerter 24/7  får jo ikke fred på natten heller så jeg blir snart gal av det.

 

Så dette må jeg nok lære meg og leve med, selv om det er uholdbart akkurat nå.

 

Nå skal jeg se på tv og prøve og kose meg, får bare gjøre så godt jeg kan for bedre får jeg ikke gjort det.

 

Lag deg en kjempefin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

10 kommentarer
    1. Snakk med legen om smertene. Få han til å forstå at du er redd for at noe er galt i armen. Hvis noe ikke helt gror som det skal er det ikke din “feil” eller noe “galt” med deg.
      Ingen brudd er helt like. Ingen mennesker er helt like. Ingen operasjoner er helt like. Og hvis noe ikke gror helt som det skal er det ikke alltid det er noens feil. Jeg hadde bedt fastlegen om en kontroll hos ortopeden med røntgen. Vær tydelig på at det er det du ønsker. Kjekt med smertestillende og, men det hjelper jo ikke hvis noe er galt.

      1. Jeg skal snakke med legen om smertene å få henne til å forstå det jeg er redd for. Dette var en utfyllende og oppklarende kommentar og jeg har notert det ned på en lapp alt jeg skal ta opp med hun som er min fastlege og gi den til henne fr det er ikke alltid jeg får sakt det jeg vil ha fram.

        Nei for min del så hjelper ikke smertestillende noe særlig om dagen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Så bra. Det er lurt å notere ned spørsmål en vil ta opp med legen. Fort gjort å glemme ting når en er der, eller ikke finne de rette ordene. Jeg har ofte “jukselapp”.

    2. Jeg er enig med Kjerringtanker. Ta kontakt med fastlegen. Som jeg tidligere har nevnt, ramlet jeg på isen i midten av november og fikk brudd i albuen. Ble ikke operert. Smertene ville ikke gi seg og dette nevnte jeg for fastlegen. Hun henviste meg til MR, og da resultatet kom, viste det seg at jeg har fått en skade i nerven som styrer ringfinger og lillefinger. Ortopeden sa at det ville ta inntil 6 måneder å bli smertefri. Da vet jeg i allefall. Skriv ned spørsmål på forhånd,fortell nøyaktig hvordan du har det,og om du får mer smerter ved spesielle bevegelser.

      1. Jeg skal gjøre det ta kontakt med fastlegen, har skrevet en liste med flere spørsmål på. Jeg skal fortelle henne alt, for jeg orker ikke ha det slik resten av livet.

        God bedring ønskes til deg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Helt enig med kjerringtanker her. Ingen brudd er like, men når du verker slik etter så lang tid, må du forlange å få tatt nye bilder. Fikk selv operert inn protese i benet i høst. Verket som fy før operasjon, etter operasjonen har jeg ikke kjent noe som helst. Du kan ikke ha det slik. Masse lykke til. Kontakt legen din igjen.

      1. Nei ingen brudd er like, og jeg har skrevet liste over det jeg skal si til legen. Jeg skal kontakte legen i morgen å få litt fortgang kanskje det ordner seg etter hvert får jeg håpe for dette er ikke til å holde ut. tusen takk.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Enig med Kjerringtanker her. Sånn kan du ikke ha det. Godt at du ordner deg time og har med lapp. Jeg bruker å si til legen min at denne gang har jeg mye på hjertet. Drar opp huskelappen og det funker hver gang. Er fri for internett og her går det på mobildata. Mulig ny modem. Klem til deg fra meg.

      1. Nei skal vel ikke ha det sånn men sånn er det blitt akkurat nå. Jeg prøvde å få tak i legekontoret i dag, så da er det bare å prøve igjen i morgen. Ja jeg må ha med lapp for ellers er det lett å glemme noe som er veldig fort gjort når du er hos legen.
        Huff da at du er uten nett, blir jo en ugift å måtte kjøpe nytt modem.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg