Fredag og helg, snø og is advarsel er alt blitt farlig nå.

 

 

 

Fredagen startet stille og rolig med en kopp kaffe og ett knekkebrød, leste også noen blogger som jeg pleier måtte innom noen nyheter også.  Er jo nesten bare drap og krig ikke minst disse fuske sakene i regjeringen, hadde nå vært fint med noen hyggelige nyheter også  men det er jo grusomhetene som dominerer nyhetene.

 

Har også alt som er farlig som kalles på godt norsk helt normal vinter i Norge, fare for snø og is en normal vinter her på østlandet er jo snø og is er vi blitt dårligere til å tåle en vinter eller er folk blitt dårligere sjåfører og de som går kan jo skaffe seg brodder eller piggsko som tar godt på glatta.

 

Burde jo lære våre barn at vinter ikke er farlig, gi ungene ett par brodder hver og slipp dem ut snø og vinter er ikke mer farlig enn å gå på en tørr grusvei i nedover bakke skal ikke ungene kunne være ute på vår og sommer heller. Bare ett spørsmål fra meg, folk er blitt pysete herregud.

 

Nå skal jeg se på tv, avslutter dette innlegget før jeg skriver noe dumt.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

8 kommentarer
    1. I dag sluttet bussene å gå her. Ikke fordi det var glatt og speilholke, for det var det så langt derifra. Nei bussene sluttet å gå fordi det snødde. Når man ikke trodde verden kunne bli galere.. 🙈🐰

      1. Hæ bare fordi det snødde ha ha kan verden bli litt mer gal en den er blitt, på mandag så stengte de skoler, barnehager og SFO og anmodet de som kunne å ha hjemmekontor om å ha det grunnet at det var fare for regn helt på tryne har jo ikke vært farlig å gå på skole selv om det var mildvær før.

        Takk for pakken som jeg fikk i posten, passet godt da hadde jeg noe å kose meg med i kveld til håndball kampene.

        Ønsker deg en kjempefin kveld med dine.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei Aud-Marit.Det var Brakar som innstilte busser og skoledrosjer på mandag og derfor holdt grunnskolen og sfo i Kongsberg stengt.Elevene kom seg ikke til skolen.

      1. Jeg mener da at skolen kunne vært opp og det samme med sfo og barnehage, er jo mange av barna som går på skolen til vanlig og når foreldrene skulle ha hjemmekontor så kunne de ha fulgt eller kjørt barna sine selv.

    3. Jeg er enig med deg, Alt for mye ULV ULV roping og folk er blitt så sarte. Det er ikke farlig å kjøre på is om man har bra dekk. Det er farten som bestemmer om det går bra eller ei. Jeg har et par mil til jobb som jeg kjører hver dag, uansett føre. Skulle jeg vært så mye bekymret som farevarslene tilsier at jeg burde så måtte jeg holdt senga mesteparten av året. Nei det er ikke noe unormalt i år.

      1. Ja når det er glatt så burde alle forstå at man ikke kjører som om sommeren, helt enig gode dekk og kjøre forsiktig og beregne bedre tid enn når det ikke er glatt. Ja folk er blitt sarte og det er ikke noe unormalt i år slik har vinterne vært i flere ti år nå.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg