Fredag nå blir det noen rolige dager.

 

 

 

 

Ja så er det fredag igjen disse dagene går jo så fort så jeg henger ikke med, da blir det godt med noen rolige dager for nå er det snart helg. Da blir det muligheter det er jo for meg å gå turer jeg skal også lese litt i en bok, det er jo meldt fint vær jeg skal bruke byen og parker som mine turområder denne helgen for å bare gå for å gå. Skal også se meg rundt etter tomflasker som jeg pleier, for det er nå om våren og sommeren når den kommer som er høysesong når det gjelder å finne det.

 

Dagen i dag startet med å lese blogger og spise frokost, og drikke en rykende varm kopp kaffe eller to. Jeg er ei skikkelig kaffekjærring, det er vel flere med meg der så det er jeg med god samvittighet.

 

I dag er det kjempe vær sol og fint så da skal jeg ikke sitte så allverdens inne, ut på en liten tur skal jeg vaske og rydde det gjorde jeg på mandagen og da skal jeg ikke det i dag tar det på mandagen igjen.

 

Skal nok også bruke verandaen en del i dag, sitte å lese bok  det er så deilig når du kan sitte ut og kose seg igjen.

 

I løpet av helgen skal jeg også skrive handlelisten til mandags morgen, skal ikke handle til helgen for det har jeg ikke muligheten til men har det meste jeg trenger til helgen. Nei det var dumt at jeg skreiv for dette kan tolkes feil av noen, så lenge jeg har tomatsuppe og knekkebrød så har jeg det jeg trenger.

 

 

Lag dere en fin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Tenker at du skal skrive akkurat hva du vil av tanker og følelser på din egen blogg. De aller fleste av oss har én eller flere utfordringer i hverdagen, små eller større. Det er ingen av oss som ‘har gått i hverandres sko’, og derfor ikke kan sette oss helt inn i hverandres liv. Vil bare si at det er gull verdt å kunne lese en bok, og å gjøre rent ‘i eget reir’. Har ikke kunnet lese en bok de siste 3 år, og pga lammelser, heller ikke kunne gjøre rent etter meg. Små ting, men man setter ikke ordentlig pris på det før det er for sent, som oftes dessverre. Så det jeg prøver å si, er at de små ting, faktisk kan være en glede. Vet at du har dine utfordringer, og blir glad av å lese at du har kommet inn på et tilbud som kanskje, og mest sannsynlig, og forhåpentligvis, gir deg hjelp og en ny dimensjon i livet. Ønsker deg en god helg (selv om jeg har lest at du ikke er så glad i helg – prøv å kose deg med ting som gjør deg glad – for min del er det koselige programmer på tv). Ha en god dag videre. Det er mye mørke i tunnelen, men lyset finnes forut et sted.

      1. Jeg skal fortsette som jeg har gjort til nå, ja alle har en eller annen utfordring. Jeg har bare gått i mine egne sko, jeg kan ikke sette meg inn i andres liv men jeg har omsorg og forståelse for andre. Nei kan ikke si at jeg ser på det som en glede å gjøre rent men det er utrolig deilig når det er gjort da.

        Huff det hørtes ikke bra ut at du har fått lammelser som forhindrer deg å lese en bok eller vaske og rydde selv, så med de ordene så skal jeg se gleden i de små tingene jeg er ikke så flink til det men blir vel bedre etter hvert.

        Ja jeg har begynt på noe som heter mestringssenteret som er ett lavterskel tilbud her i kommunen, skal nå i starten være der 1 dag i uka etter påske så blir det tre dager. Det er ett sted som du bare kan være sitte å prate sammen og får samtaler med en kontaktperson, de mener at vi skal ta opp det som starter som en liten ting før det utvikler seg og blir veldig vanskelig.

        De har også myndighet til å få meg videre til kommunen sitt psykisk helsetema og til DPS.

        Jeg elsker å se på tv der er jeg alt etende, er også glad i å se på sport da.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og helg.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg