For nesten en time siden så fikk jeg telefon fra sykehuset.

 

 

 

Som overskriften sier så ringte ortopeden på sykehuset at jeg skal møte i mottaket, i morgen skjer det ja jeg skal opereres i morgen. Nervene ligger tykt utenpå gruer meg men er det så veldig unormalt å grue seg til slike ting, det tror ikke jeg er unormalt og er det noen som mener det så er det deres sak og  ikke min.

 

Det er selve operasjonen jeg gruer meg til og ja det før de starter da, og hvordan det blir etterpå blir det smerter etter operasjonen eller ikke ikke veit jeg  men håper ikke det kan ikke være verre enn det har vært til nå.

 

Det hele starter i morgen klokken 10.00 jaja jeg skal i alle fall da jeg skal møte opp på sykehuset.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

31 kommentarer
    1. masse masse lykke til 😊
      tenker alt blir betre etterpå 👍
      skal tenke på deg i mårå 😉
      det går så bra ⚘

      1. Tusen takk.

        Det håper jeg også at det blir, for til nå har det vært helt forferdelig med disse smertene dem unner jeg ingen.

        Å det er da snilt jeg gruer meg veldig.

        Det gjør nok det håper jeg, disse folkene som skal operere kan jo sine saker.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Lykke til,greit når det er over,så slipper du venting,ha en fin kveld,klem fra meg,har nettopp spist pizza nå🤗

      1. Takk.

        Ja det blir greit å få det gjort og slipper ventingen, og kanskje smertene blir mindre enn det har vært til nå.

        Jeg har kost meg med en bolle for det var det jeg hadde for hånd, det hørtes godt ut med pizza.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Lykke til,greit når det er over,så slipper du venting,ha en fin kveld,klem fra meg,har nettopp spist pizza nå🤗

      1. Tusen takk.

        Får håpe det, det var det jeg trodde. Ja jeg må i narkose så jeg har ikke lov å spise mat etter midnatt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Tusen takk og lykke til til deg også. Jeg skal også sove under operasjonen, men jeg gruer meg uansett.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Kjære Aud Marit. Dette går helt sikkert fint. Det er første gang for deg, men for ortopedisk team er dette dagligdags. Det er best å få ordnet opp med håndleddet ditt nå. Dess fortere det er operert og fikset, dess fortere blir du bra. Skulle ønske jeg bodde nærmere Kongsberg slik at jeg kunne ha hjulpet deg. Lykke til i morgen. 💖 God klem fra Birgitte

      1. Det går nok kjempefint men nervene mine ligger tykt utenpå, ja det er første gangen for min del de er nok veldig flinke og gjør dette daglig.

        Ja og få ordnet opp i det nå for med disse smertene som jeg har og har hatt er den største gleden blir mindre eller helt borte.

        Ja det sa han ortopeden som ringte meg også.

        Tusen takk.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Det hadde vært unormalt å ikke grue seg.
      Så lenge du husker på å faste, så er det ikke så mye som kommer til å skje før operasjon. Du får sikkert en veneflon i hånda, og kanskje litt premedikasjon og så blir det på med sykehustøy og snart er du forhåpentligvis på operasjonsstua. Operasjonssykepleiere og de fra anestesien er der og påser at du har det bra og føler at du er i trygge hender.
      Du blir plassert på operasjonsbordet og de legger armen din slik de vil ha den etter at de har fjernet gipsen. Det neste som skjer er at de vasker huden på området der de har tenkt å lage operasjonssåret. Hvor det er avhenger av hvordan bruddet ditt er. Omtrent der kommer du til å sovne, anestesien er flinke slik.
      Det neste du merker er at noen “vekker” deg på en skånsom måte når det hele er over. Så blir du hjulpet over i senga og trillet på overvåkninga hvor du blir til de finner ut at narkosen og anestesien er sånn noenlunde ute av kroppen. Og du, her er det ingen grunn til å leke tøff eller være redd for å ta opp plass. De vil mye heller at du blir liggende litt lengre så de er sikre på at alt er bra med deg enn at du sjangler avgårde halvveis i narkose og ramler på ny. Sånn blir det bare mye styr av. Så nyt å bli dulla med.
      Smertestillende på resept er vanligvis nødvendig den første tiden etter operasjonen, og dette avtales med lege ved utreise. Så om smertene ikke forsvinner med en gang etter operasjonen så vil det føles mye bedre fordi du har god smertelindring. Og, Aud Marit, de smertestillende tablettene er en del av behandlingen, og de kan du få støtte fra NAV til. Ingen grunn for å leke tøff.
      Lykke til i morgen, jeg skal tenke på deg. Håper dette var litt oppklarende og bidrar til å dempe nervene litt. Men det er fremdeles helt normalt å grue seg.

      1. Å takk nå ble det litt roligere i nervene men jeg gruer meg uansett, og du jeg skal ikke være tøff jeg blir så lenge som jeg kan etter operasjonen og ja jeg skal faste det er ikke noe problem.

        Og at smertene blir tatt seg av er bra og skal ikke være så veldig tøff og jeg skal ta den plassen jeg trenger.

        Dette var veldig oppklarende.

        Takk takk.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Kjerringtanker har skrevet akkurat hvordan det er. Jeg kan si at dem er noen engler på ortopeden. Det erfarte jeg selv som brakk armen men slapp operasjon. Hadde den i fatle i mange uker. Husk at vi er mange som tenker på deg i morgen. Det kommer til og gå så fint. Lykke til, og klem til deg fra meg.

      1. Jeg håpet i det lengste at jeg skulle slipe å bli operert, men da jeg måtte bytte gips på tirsdagen så hadde jeg bestemt meg for at jeg tok den operasjonen for de smertene var ikke til å holde ut. Det er godt å tenke på, ja det kommer til å gå kjempefint, takk.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    7. Lykke til i morgen Aud Marit.Dette går helt fint,de er så flinke til alle son jobber på sykehuset og husk på at du er ei knalltøff dame,så dette går bra.😊😊😊😊🌻🌻🌻

      1. Tusen takk.

        Ja de er kjempeflinke, og det kommer til å gå bra. Jeg veit da ikke om jeg er så tøff, jeg gruer meg veldig.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    8. Jeg forstår godt at du gruer deg, men det vil helt sikkert gå mye bedre enn du tror nå.
      Ønsker en god natt og håper du klarer å få slappet av og får sovet i natt.
      Lykke til i morgen.

      1. Ja det håper og ønsker jeg også, slapp av og sove ett par timer som jeg pleier.

        Tusen takk.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    9. Dette kommer til å gå helt fint og ja – du får smertestillende. Pust med magen og husk at de er det for å hjelpe deg – det er jobben deres. Du har liker mye rett på hjelp som alle andre og du er i selskap med HUNDREVIS av folk som har skadet seg på isen de siste ukene. Du har ikke vært ekstra dum, du har vært uheldig. That’s it!

      Og ikke mer joggesko på glattisen. Man kan ikke bo og leve i Norge uten skikkelig fottøy.

      1. Det gikk kjempefint selv om det var helt forferdelig vont rett etter det var gjort, på overvåkningen fikk jeg smertelindring intravenøst så var alt mye bedre.

        Kom bort på avdelingen så var de så søte og utrolig snille, fikk hjelp til alt jeg trengte det hjelp til de fikk smertene til å stilne mange ganger.

        Jeg fikk også beskjed av dem at jeg ikke har vært dum men uheldig, og hun som var min faste sykepleier hjalp til å bestille taxi hjem selv om det ikke var langt så var det blank hålke.

        Du sier noe der når det gjelder fottøy er enig med deg der, men å ta en taxi for å kjøpe seg brodder eller piggsko blir noe dyrt.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Det gikk bra med operasjonen, og nå er bruddstedet helt stabilt og jeg er nå smertefri enn så lenge men har fått med meg smertestillende hjem.
        Takker så mye.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    10. Godt å høre at operasjonen gikk bra og at du fikk med deg smertestillende tabletter hjem.Masse masse god bedring til deg Aud Marit.🌷🪻⚘️🌼

      1. Det gikk veldig bra bedre enn jeg fryktet, og jeg fikk med meg smertestillende i fem dager framover pluss.

        Takker så mye for det.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg