Er utrolig sliten og litt lei meg i kveld.

 

 

 

Sliten hadde jeg regnet med å bli etter en lang og ikke enkel tur opp og ned fra knuten, men det jeg er mest sliten og lei av er det å leve i ett mørke med mye smerter. Mørket er de tankene og følelsene jeg sitter med de er så kvelende tunge når kvelden kommer og jeg sitter og tenker, når og hvordan skal jeg klare å komme meg ut av det ikke veit jeg på nåværende tidspunkt. Det blir vel lettere etter hvert ja jeg veit det er en lang vei å gå, det er godt jeg har kommet meg inn ett sted som kan hjelpe meg til å fokusere på det jeg kan og være glad for det men der er jeg ikke akkurat nå.

 

Det er ikke mye som skal til for å velte alt over til det mørke stedet igjen, så jeg har nok en veldig lang vei å gå for å finne lyset igjen jeg får så skryt av de på mestringssenteret at jeg tør det å gå inn den døra hos dem og gjøre det jeg liker å gjøre. Det er mye krefter som skal til for å gå inn ett sted selv om jeg har vært der noen ganger nå, ja alt det som jeg gjør i hverdagen bare det å gå til legen er noe som jeg bruker mye krefter på å gjøre ikke minst det å ringe dit og bestille en time hos legen er vanskelig.

 

Det som er enkelt for de som ikke sliter psykisk ja som ett eksempel til det å gå i banken er noe som jeg må psyke meg opp i flere dager for å gjøre, jeg er ikke av den typen som flyr ned døra der akkurat har vært i banken en gang på 5 år så da er det ikke akkurat ofte.

 

På storsenteret her i byen er jeg ikke ofte for det er jeg bare når jeg skal ha noe der, jeg liker det ikke jeg skjelver og puster for og overflatisk og fort kaldsvetter og går så fort som mulig ut igjen. Den angsten jeg får der inne når jeg går alene er ikke morsomt, skal jeg dit så må jeg vite hva jeg skal ha og i hvilken butikk går dit henter det jeg skal ha og betaler så rett ut igjen og håper jeg ikke treffer noe som vil prate for det går ikke da må de bli med ut igjen.

 

Skriver ikke dette for å sykeliggjøre meg selv dette er rene fakta og slik jeg opplever det.

 

Er så lei meg av å ha det slik derfor måtte jeg bare ha det ut, bare det å se på bilder av at jeg og ungene mine var på storsenteret så kommer tårene for da turte jeg og gjøre det uten problemer. Så det har vært mye gråt her i kveld, hvorfor har det blitt så vanskelig pokker ta altså.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Ja, pokker ta….
      Men vet du hva? Jeg er sikker på at du kommer dit igjen. At angsten ikke får overtaket, selv på kjøpesenteret.
      Du tok et stort og viktig skritt da du bestemte deg for å gå på mestringssenteret. Og det skal vel lære deg og nettopp mestre det som er vanskelig.

      1. Ja det er noe jeg virkelig håper på, for nå om dagen er det faktisk angsten som styrer livet mitt. Og jeg vil styre mitt liv og ikke angsten for det gjør for vondt.

        Ja det var ett veldig stort og viktig skritt jeg tok for snart 2 uker siden blir jo to uker siden på onsdagen, at jeg tok mitt første vaklende skritt inn på mestringssenteret. De setter fokus på det jeg mestrer og utvikler det videre, og de kan også hjelpe meg slik at jeg får en mye bedre hverdag etter hvert og på sikt kommer jeg meg styrket ut igjen.

        Ønsker deg en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. God morgen til deg og gratulerer med 13 plass på lista! Leit at angsten tar over og hindrer deg i det meste i hverdagen. Det er stort at du kom deg til mestringssenteret, og jeg håper at det vil være til hjelp og mestre ting fremover. Bruk fokus på det som hjelper deg fremover. Håper været på din kant er fint at du får deg en tur. Hos meg har det regnet mye og masse vind, og det blir innedag. Skal til tannpleier i morgen tidlig, og må opp grytidlig. Tar jo en time med bil for å komme dit. Klem til deg fra meg.

      1. Morgenen min var fin jeg må si god kveld til deg, å tusen takk jeg så ikke at jeg var på 13 plass før nå. Ja den styrer det meste av hverdagen min, jeg er glad for at jeg gikk til mestringssenteret og håper på noen knep som kan gjøre dagene lettere. Jeg prøver å legge fokus på det jeg får gjort og glede meg over de små framskrittene.

        Her har været vært upåklagelig fint, har vært på tur i dag også men ikke så lang som i går.

        Det eneste jeg har planlagt til i morgen er å komme seg på butikken så jeg får handlet inn litt, det gjør jeg så tidlig som mulig og da setter jeg klokka til å ringe klokken 06.30.

        Og hvis jeg går klokken 07.00 så er jeg hjemme igjen klokken 07.30.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg