Er jo litt utrivelig med dette helvetes viruset.

 

 

 

Er jo litt utrivelig med dette viruset som raser rundt i verden, ikke bare litt når det er så nære at det snart banker på døra. Man må jo bare holde seg for seg selv, å gå en tur til venninnen min når hun trenger meg enten til å gå i butikken eller bare sitte å skravle sammen over en kopp kaffe. Blir ikke så mye mer enn det som skjer her, jeg har da gått en tur i kveld også kom meg litt tidligere  hjem i dag enn i går. Jeg gikk forbi der det brant i garasje anlegg i kjelleren under to blokk enheter, og de som bor i den eldste delen kan flytte inn igjen i dag mens de som bodde i den andre delen må vente til de har funnet ut om fundamentet og bæringen i bygget er i orden etter å ha vært utsatt for ekstrem varme i flere timer.

 

De eldre og svake som bodde i den eldste delen ble evakuert for sikkerhetsskyld, men de andre måtte ut uansett og det kan gå opptil en hel uke før de kan flytte inn igjen den delen sto ferdig i 2000 så det bygget er 20 år gammelt var ikke installert sprinkelanlegg i det bygget ikke en gang i garasje anlegget og bodene som var i tilknytning til hele bygget.

 

Jeg er glad jeg ikke bodde altfor nære, jeg var bare på kveldsturen min så det var jo helt tilfeldig at jeg datt rett opp i dette men alle 92 som bodde i begge blokkene til sammen kom seg uskadd ut og da er alt bra.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Viruset visste vi ville komme tilbake, men hva gjorde vi? Jo, vi senka skuldrene og fartet hit og dit, hadde fester, dro på ferie, vi dro også til utlandet. Vi har oss selv og takke at det er blitt nedstengt.

      Fikk matvarer på døra i går. Betalte via vipps før varene kom, til og med god avstand. Gode nabo lenger borte i bygda hadde det med siden ho jobber der. Kjempekjekt.

      Godt at det tross alt gikk bra med den brannen. Er ille når det oppstår i en blokk.

      Klem til deg fra meg.

      1. Ja vi visste at viruset kom tilbake, jeg har ikke vært noen steder sånn nesten i alle fall. Har ikke vært på fest eller dratt på ferie, heller ikke til utlandet. Men alle de andre har jo vært overalt så takket være dem så har vi måttet ned stenge alt igjen, hvorfor åpnet de for alt dette på en gang.

        Fint at du fikk alt du trengte i hus, er kjempe kjekt med slike ordninger.

        Ja det er ille når en brann starter i en blokk det kunne jo ha gått mye verre enn det gjorde, å det er jo skummelt å tenke på når det skjer så nære en.

        Ønsker deg en kjempefin tirsdag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg