Er det virkelig slik at det er ett forum som skal sette en prislapp på menneskers liv.

 

 

Nå sitter jeg og ser på programmet Norge bak fasaden, og kjenner meg veldig igjen når det gjelder å få medisiner godkjent. Når det er et beslutningsforum som skal bestemme om du får en medisin godkjent eller ikke, skal det virkelig settes en prislapp på livet ditt og si at ditt liv ikke er verdt mer en 69 kr i måneden for jeg får jo ikke noe annet enn Paracet som smertelindring når man veit at det er medisiner til den sykdommen jeg har men den er for dyr så Norge vil ikke godkjenne den for alle den er behovsprøves så de kan bli godkjent fra person til person men man må jo bevise at du får 100 prosent bedre livskvalitet. Men kan man bevise det hvis man ikke får prøve dem en gang, det er noe jeg lurer på så derfor så må jeg jo få Paracet resten av livet som jeg får på blå resept som jeg betaler kroner 69 i måneden.

 

Jeg veit jo at det er mange mennesker som har det verre enn meg, og ikke får hjelp dette er jo helt hull i hodet at folk som ikke har råd til å dra til utlandet ikke skal få hjelp av det norske helsevesenet. De setter jo en prislapp på hvor mye livet ditt er vert om du blir syk, er ikke helsevesenet der for og hjelpe oss/de som er syke. Ja sånn er det å være kronisk syk og ikke få den behandlingen de har krav på bare for at medisinen er for dyr for Norge og godkjenne, jeg sier det atter en gang skal de ikke gi folk den behandlingen folk har behov for skal man leve i ett smertehelvete og for enkelte så er medisinsk behandling livsviktig men nei de kan ikke få den medisinen av det norske helsevesen for de er for gammel med andre ord over 19 år eller var det 18 år da tenker jeg på dem med SMA . Hadde det vært barna til en av dem som sitter og bestemmer om den skal bli godkjent som hadde hatt denne sykdommen og var over den øvre aldersgrensa , vær sikker da hadde det mennesket fått det men ikke de andre.

3 kommentarer
    1. Hei
      Jeg vet ikke om du kjenner til bloggen min. Kjerringtanker. Jeg kommenterer toppbloggere. Men noen ganger kommenterer jeg den bloggen som er nummer 100. I dag var det bloggen din, og jeg har da viet blogginnlegget mitt i dag til dette innlegget ditt.
      Du tok opp et viktig tema som gjorde at jeg måtte grave og lese litt. Tusen takk!! Jeg liker sånne innlegg hvor jeg må sjekke og lese meg opp. https://kjerringtanker.blogg.no/aud-marit-setter-dagsorden.html
      Innlegget mitt kan du lese her:https://kjerringtanker.blogg.no/aud-marit-setter-dagsorden.html Ha en fin kveld

      1. Jo jeg kjenner til bloggen din jeg leser den ofte, eneste dagen jeg ikke leste den så var det min blogg som satte dagsordenen. Det var kjempe fint å se og lese at det var andre enn disse topp bloggerene du tok opp. Og jeg takker for det fine innlegget du skrev det var opplysende for meg også.

        Ønsker deg en god kveld.

        Klem fra meg og Elvis til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg