Er det slik det skal være, mitt svar er ja slik jeg ser og har ærfart det .

 

 

 

Jeg skal ikke være så høytflyvende som denne karen, jeg skal bare prøve å få noe ut av dagen selv om den er grå både ute og inni meg godt den ikke er helt svart og mørk for da hadde det vært vanskelig.

 

Ja så er det disse tankene jeg ikke klarer å styre over eller overstyre selv om jeg aldri har så inderlig lyst til det, ja så går det ikke for de styrer vist over meg nå om dagen sånn er det bare noen ganger.

 

Jeg skal prøve å lage en så god dag som mulig når situasjonen er som den er, det er jo ikke noe annet å gjøre det er jo bare meg som kan gjøre noe ved disse dagene som er slik som de er.

 

Jeg har ett stort ønske om å kunne hatt en psykolog eller noe slik å prate med på slike dager, men det kan jeg vist bare glemme for med disse ventetidene og disse lange ventelistene de er jo så lange som ett vondt år.

 

Skulle aldri sakt til den psykologen jeg hadde at jeg ikke hadde muligheten til å gå til ham for det var for dyrt, men sånn er jo livet nå må jeg bare vente i noen måneder kanskje opp til ett år for å få en time. Skulle ha vært flere psykologer som var inn under det offentlige, det kan gå år og dag før de som styrer dette landet tar psykratrien på alvor eller mental helse som det også heter.

 

Jeg er en slik person som ikke er så glad i å snakke om det på telefonen som sånne hjelpetelefoner, jeg vil se den personen jeg prater med om slike ting for med nedsatt hørsel så er det ikke det å prate i telefonen det beste. Så dette er noe jeg får leve med er min tanke nå, som det er med alt annet også.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

5 kommentarer
    1. her jeg bor,litt utenfor Stavanger,er det godt tilbud for de som sliter,gruppetimer og 5 timer med psykolog,ingen venting,alt gratis,er et tilbud kommunen har,er det ingen du kan kontakte i kommunen?ikke greit å ha det slik

      1. Jo det er vel det og det må legen henvise meg til forvaltningen som skal innvilge det ved en samtale, og da kan jeg jo ha en god dag som jeg hadde sist jeg hadde en samtale med ei fra forvaltningen og fikk avslag. Er jo ventetid på det også så det akutte kan jo være over på den tiden jeg kommer til samtale, og da er jeg for frisk som jeg fikk beskjed om i brevet fra forvaltningen sist og brevet fikk jeg også tre uker til en måned etter samtalen. Så den runden orker jeg ikke en gang til for å si det slik, først gå til legen hun henviser meg går tre måneder før jeg får samtalen og så kommer avslaget. Føler jo at her i byen har jeg ikke trynefaktoren eller rett etternavn, sånn skal det vel heller ikke være.

        Ønsker deg en fin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      2. Jo det er vel det og det må legen henvise meg til forvaltningen som skal innvilge det ved en samtale, og da kan jeg jo ha en god dag som jeg hadde sist jeg hadde en samtale med ei fra forvaltningen og fikk avslag. Er jo ventetid på det også så det akutte kan jo være over på den tiden jeg kommer til samtale, og da er jeg for frisk som jeg fikk beskjed om i brevet fra forvaltningen sist og brevet fikk jeg også tre uker til en måned etter samtalen. Så den runden orker jeg ikke en gang til for å si det slik, først gå til legen hun henviser meg går tre måneder før jeg får samtalen og så kommer avslaget. Føler jo at her i byen har jeg ikke trynefaktoren eller rett etternavn, sånn skal det vel heller ikke være.

        Ønsker deg en fin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hmmm – det er håpløse ventetider og avslag og tull og tøys med slike tjenester! Terskelen er for høy – og politikerne bare maler og maler og maler på samme svada uten at det skjer noe! Følger dette på nært hold i familien – og det er rett og slett håpløst å forholde seg til! Får du innvilga noe, så er det flytting av timer og avlysning og så er det plutselig ikke flere timer å hente – en er for oppegående. Jeg forstår så inderlig at hjelpetelefoner ikke blir det samme for deg! God klem <3

      1. Ja helt håpløst hvor syk må man være før man får noe hjelp, er jo ikke noe rart at folk gjør noe galt for å få hjelp i noen tilfeller sier jeg bare.
        Ja terskelen er veldig høy og det er mange som ikke kommer igjennom det nåløyet, der sa du noe.

        Huff det kan ikke være noe særlig å sitte på sidelinja og måtte se på uten å kunne gjøre noe.

        Ja sånn er det med alt fra den kanten får timer og så avlyses dem og de kan ikke si når du får neste, helt håpløst.

        Nei hjelpetelefoner er ikke noe for meg, er for syk til å klare hverdagen på noen god måte men for frisk til å få kommunal hjelp.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og en riktig god natt når den tiden kommer.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg