Er det bare jeg som føler meg dum eller er jeg det, dette er en tanke jeg har slitt med i mange år nå.

 

 

 

Ja det er en av de mange vonde tankene jeg har, er jo sånn at jeg føler at folk kan se hvor dum jeg føler meg og selv tenker. Noen ganger har jeg også tenkt at hvis jeg ikke hadde funnets lenger så hadde kanskje verden vært bedre for de andre, da har jeg kommet på andre tanker grunnet mine elskede barn som er alt for meg.

 

Det er faktisk veldig slitsomt og slite psykisk og ha veldig mange dårlige tanker om seg selv, og ikke minst det å ha liten tro på seg selv men jeg skal bevise ovenfor meg selv og andre at jeg er ikke så dum hvordan vites ikke enda.

 

Det første jeg skal prøve på er og se gleden med livet, ikke begynne å grine hver gang jeg klarer ett mål noe som jeg gjør hver gang jeg har mestret en ting gjør det kun når jeg er kommet meg hjem for det blir for dumt å vise det ovenfor andre.

 

Men er det virkelig slik at en skal slite med alt alene er min tanke, for det å gå til psykolog er vist bare for de rike her i landet jeg fikk en kommentar her for en stund siden at jeg som var ufør ikke hadde råd til å gå til psykolog og at jeg prioriterte feil men for min del og mitt liv så er det best å gå til psykolog selv om noen mener det er feil å bruke 1500 kroner på å få god hjelp fra noen som kan sakene sine og har hjulpet meg veldig mye. Det får jo være deres syn på den saken at det bare er de rikeste som skal få hjelp, da får staten ruste opp psykiatrien sånn at flere kan få hjelp da og ikke ta vekk årsverk men opprette flere årsverk på dette planet mener jeg da.

 

Lag dere en fin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Trenger ikke bevise for meg at du ikke er dum, det vet jeg at du absolutt ikke er, jeg har møtt deg, hehe.. Jeg tenker at det er trist om en selv føler seg dum, tenker at en er dum, men hva andre tror, hva er det å bry seg med? Min erfaring er at det er bedre å bli undervurdert enn overvurdert 😜🐰 klem fra meg til deg.

      1. Takk du sa noe der, bedre å bli undervurdert enn overvurdert haha overvurdert blir jeg nok aldri. Det med hva andre tror kan jeg både lese og høre mang en gang, prøver å ikke bry meg noe om det kan jo bli vanskelig til tider.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det er kjempevanskelig å ikke bry seg om hva andre tror, mener og sier.. men slik er vi mennesker, jeg vet du er tøff du Aud-Marit, selv om det ikke føles slik 🥰🐰 klem til deg

          1. Ja det er ikke det enkleste å ikke bry seg, noen ganger går det ikke inn på meg andre ganger kan det knekke meg fullstendig.

            Klem fra meg til deg.

    2. Det er skikkelig leit at du føler slik du gjør.
      Tenk på alt det fine du har fått til i livet. Barna dine hadde ikke vært i verden, hadde det ikke vært for deg.
      Vonde tanker er vanskelig å håndtere, og dersom man ikke kommer inn å får et tilbud fra det offentlige på psykisk helsehjelp, kan det bli kostbart. Den som lite har, har sikkert ikke like god mulighet til å prioriterere de kostnadene.

      Men det finnes hjelpelinjer hvor det er noen å snakke med. Mental helse 116 12e, eller chatsiden sidetmedord.no.
      Kanskje de kan hjelpe deg litt videre med tankene dine.

      1. Ja de er vanskelig og håndtere, jeg prioriterer psykolog time en gang i måneden til 1500 kroner så ja det er dyrt.
        Du sier noe der med barna de hadde jo ikke vært uten meg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Tullehøne! Gå rundt og tenke sånn.. Du er helt sikkert bra nok som du er! Vi har så lett for å finne feil ved oss sjøl. Kan lett finne 10 feil med meg sjøl om jeg vil fokusere på det.
      Kan du ikke prøve å tenke at du er god nok! Si til deg sjøl at du er god.
      Kan godt si at “livet er herlig” og! Burde jeg og si, sjøl om det ikke er det så ofte jeg føler det egentlig.

      Vi får si i kor! “Vi er gode! Livet er herlig!” sånn 5 ganger om dagen vi to! Tenkte på om du har prøvd samtaler i Psykisk helse i kommunen? Det koster vel ikke noe. Bare spør jeg. Synd du ikke har råd til psykolog. Da får vi prøve å lage oss en fin dag Aud Marit! Klem

      1. For meg er det ikke tull det er ramme alvor, det har blitt slik etter mye mobbing fra både skole og fram til dags dato. Jeg prøver på det verste og tenke at jeg er god nok som jeg er, men disse tankene overdøver alt.

        Jeg ble henvist dit av min lege men det er lange ventelister der også, nei det i kommunen er gratis. Jeg tar meg råd til det sånn ca 1 gang i måneden, og han jeg går til er privat praktiker så det er dyrt.

        Ønsker deg en fin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg