En ting er sikkert at det å leve alene skal bli hardere nå om dagen.

 

 

 

På grunn av den andre smittebølgen av koronaen så er det vist blitt nye smittevern regler og det er at vi som lever alene ikke kan ha mer enn tre nærkontakter, ja så man som lever alene skal bli enda mer isolerte og ikke få lov å komme ut av ensomheten en gang.

 

Ja ja en får vel prøve å gjøre det beste ut av det, men det skal holde hardt. Da har en jo ikke lov å gå i butikken en gang da for det er jo flere en bare meg og tre til i butikken, jeg veit at dette er å sette det på spissen men det er jo slik jeg tolket denne nye avstandsregelen at de som lever alene ikke skal ha flere enn tre nærkontakter.

 

Så da blir det lite mat på meg for det er altfor dyrt å handle mat på nettet å få det hjem kjørt, det har ikke jeg råd til å den eneste butikken som kjører mat hjem her er Joker å de er altfor dyre for meg. Så her i gården så blir det bare å spise tom det jeg har i fryseren og det er ikke så mye, har bare en liten fryser i kjøleskapet.

 

Får endelig håpe at jeg har tolket denne nye avstandsregelen feil, for ellers kommer jeg til å bli gal hvis jeg har tolket dette rett. Da blir ikke livet til å holde ut, er man alene skal en jo bli enda mer alene å ikke kunne være i kontakt med andre.

 

Jeg skal ha samvær med mine barn den 26 denne måneden å håper at jeg får ha det samværet for det blir meg og mine to gutter og begge fostermødrene så da blir det en for mye, så det er jeg faktisk engstelig for nå jeg som lever alene ikke kan være i nærkontakt med 3 stykker.

 

Ønsker  dere alle en korona fri kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

17 kommentarer
    1. Slik jeg har tolket det har du lov å handle mat på butikken. Bare ta på deg munnbind så vil jeg tro det går bra. Smitten er økende her også, og det er mest ungdommer. De må visst ha ofte hjemmefester hvor politiet har stanset det. Vi får bare gjøre det beste ut av det. Håper du får treffe sønnene dine. Klem til deg fra meg.

      1. Får håpe det, jeg holder alltid avstand og spriter hendene. Og fra nå så skal jeg bruke munnbind for det har jeg kjøpt inn så jeg har det i huset.

        Ja det har vært mange hjemmefester hos ungdommen, har jo hatt det her i huset også så en kan kontakte politiet hvis det oppstår. Bare lurte.

        Ja vi får gjøre det beste ut av det.

        Jeg håper også at jeg får treffe guttene mine, den ene kommer fra en kommune som ikke har hatt smitte siden mars og han andre kommer fra en kommune som det ikke har vært smitte i det heletatt.

        Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg er helt sikker på at du kan gå på butikken å handle. Du må bare holde avstand til de andre og så kan du jo bruke munnbind 👍 krysser fingrene for at du kan møte barna ❤️

      1. Får håpe at en kan gå å handle mat i butikken, holde avstand det er noe jeg gjør hele tiden og spriter hendene ja jeg kan jo bruke munnbind for det har jeg kjøpt inn. Ja jeg krysser alt som krysses kan at jeg kan treffe mine to sønner, de kommer fra kommuner uten smittetilfeller siden i mars den ene og den andre kommer fra en kommune uten noen som helst smitte.

        Klem fra meg til deg.

    3. Jo da, du kan gå på butikken, men det du skal være forsiktig med hvor mange du har omgang med. Det vil si nærkontaktene dine.

      Jeg sa det til mannen min at anbefalingen for de som er alene om å ha kontakt med 2-3 personer er roten til at en del vil føle seg enda mer ensomme. Det var det verste som kan skje med de som ikke har så mange nærkontakter fra før.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja da kan jeg gå på butikken til mandagen for å handle for neste uke også.

        Jeg er langt innafor der tror jeg for jeg har bare en nærkontakt, å det er venninnen min som jeg handler for og sitter å skravler og drikker kaffe. Har ikke flere enn det.

        Ja ensomheten blir enda større nå i denne korona perioden, jeg ble rett og slett lei meg når jeg hørte at vi som er enslige ikke skulle ha mer enn 2-3 personer om dagen. Tenkte hva er vitsen med å gå ut i det heletatt, kan jo ikke gå inn på butikk eller noen ting trodde jeg da med det samme.

        Er bare en ting jeg er redd for det er samværet den 26 november for da blir det fem med meg, det er mine to sønner og deres fostermødre og meg. Guttene er i to forskjellige fosterhjem å da jeg skal være sammen med dem så må det være med en fra hvert fosterhjem.

        Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld.

        Klem fra meg til deg og dine.

    4. Med nærkontakter så menes det at man skal ikke ha fysisk kontakt med så mange . Ellers så kan du gå på butikker og hvor som helst som alle andre vaske hender, holde avstand holde deg hjemme dersom du har symptomer og teste deg og munnbind der det er pålagt.

    5. Nærkontakt menes at man kan ha fysisk kontskt med maks 3 og de bør være de samme over tid. Ellers er det en meter avstand og det er lov om du er enslig eller ei. Folkehelseinstituttet skiver dette i dagbladet.

      1. Ja da er jeg langt under innafor for jeg har kun en nærkontakt. Men problemet er den dagen jeg skal ha samvær med mine to gutter og deres fostermødre da er det en over det blir jo fire stykker i en firetimers periode.

        Leser ikke dagbladet hørte det i forbifarten på nyhetene.

        Ellers så holder jeg meg på to tre meters avstand til folk.

    6. Du kan handle og sånt som normalt, men du må ikke ha flere enn tre som du omgåes med ofte, er sånn jeg har forstått det.. Så om du bare er nær venninnen din så går det bra. Og vanlige tiltak for å gå å handle.

      1. Jeg har bare henne som jeg har kontakt med daglig for hun er alene og jeg er alene.

        Det som er problemet mitt er når jeg den 26 november, for da blir det fem med meg i fire timer.

        Ja men da kan jeg gå å handle på mandag som jeg pleier, da handler jeg for hele uken.

    7. Du trenger jo ikke å håndhilse og gi klem til fostermødrene og de kan du jo ha en meter på avstand da er det jo helt greit. Vet ilke hvor dere skal møtes men tror det går helt bra bare man ikke har fysisk kontakt sønnene dine kan du gi klem. Det kommer pressekonferanse i morgen så da kommer nok dette tydelig frem

      1. Nei det trenger jeg ikke, guttene får alltid en klem og så vil de sitte og prate ved siden av meg. Og så leker vi litt noen ganger så er vi på bowling, men denne gangen så veit jeg ikke om det blir noe bowling men det er det guttene ønsker seg det på denne dagen. Men jeg veit ikke om det er forsvarlig, ettersom smitten er ganske høy her i Kongsberg i forhold til der de bor.

        Får vel følge med på den pressekonferansen.

      1. Ja jeg fikk svar rimelig fort, det var godt å få svar men det plager meg litt enda.

        Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    8. Ser at du har fått svar og forklaringer på det du bekymret deg for og lurte på, og det er bra. 🙂 God handletur! Og ha fine, koronafri dager! 🙂

      1. Ja det fikk jeg ganske kjapt, godt var det. Blir ingen handling på meg før på mandag, blakk som ei kirke rotte sånn blir det noen ganger.

        Ja å ha koronafrie dager er det ingen vanskeligheter å få til her i gården, har vært oppe hos venninnen min å der er det ingen korona.

        Ønsker deg en kjempefin torsdag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg