Du kan da ikke være syk som klarer å gå tur.

 

 

 

Dette var en kommentar som jeg fikk da jeg var ute på tur, jo når en er kroniker så har man en sykdom som ikke syntes men den er jo kronisk og usynlige sykdommer. Hadde jeg sittet i en stol hjemme så hadde denne sykdommen blitt bare verre og verre, man må jo ut og bevege seg ellers så stivner jeg helt i alle ledd. Å ikke nok med det smertene hadde blitt enda verre også, skal til legen i morgen å spør hun meg om jeg har noe annet jeg vil ta opp så skal jeg spørre henne om jeg har krav på et verdig liv. Svarer hun da ja og lurer på hvorfor så skal jeg spørre om jeg kan få noe annet som smertelindring å ikke bare Paracet for det må da finnes noe annet, å hvis ikke så skal jeg høre om jeg kan få noe som slår meg ut slik at jeg får sove om nettene for det har det vært dårlig med. Da får hun nok noe å tenke på for det er ikke godt å leve som jeg gjør om dagen, har nå ikke sovet mer enn gjennomsnittet 1 time pr natt og det er altfor lite søvn.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

13 kommentarer
    1. Oi kan du ikke gå tur når du e syk??
      Det må jo være syke folk som skriver slikt.
      Det å komme seg ut i frisk luft og få rørt på seg skal jo være bra.Ikke bry dæ.
      Hadde du skrevet at du bare satt inne hadde ho kommet andre veien.
      Du kjenner vel selv hvordan formen er og hva du klarer.
      Du får ha en fin kveld.
      Klem fra mæ.

      1. Joda en kan gå tur selv om man er syk.

        Ja det kan jo hende at denne personen var syke selv.
        Jeg kjenner veldig godt at jeg klarer ting og det å gå tur er jo det beste for en leddgikts pasient, går man tur så hadde jeg ikke klart meg.

        Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg blir så inderlig lei slike spørsmål som det du fikk, og også utsagn som “men du ser da så godt ut.” Da bruker jeg å svare at “ja, det skal du være glad for, for hadde jeg sett ut slik jeg føler meg hadde du løpt din vei.” Folk blir som regel litt rare i ansiktet, da …
      Godt du skal til legen i morgen. Ikke gi deg før du får hjelp!
      Alt godt, og klem. <3

      1. Der sa du noe den har jeg skrevet opp slik at jeg kan ta den i bruk ved behov, fikk meg en tankevekker der at jeg ikke skal bare ta imot.

        Nei denne gangen skal jeg bare stille ett spørsmål hvis hun kommer med spørsmålet har du noe du vil spørre om så skal jeg faktisk stille ett spørsmål tilbake til henne, og det er har jeg rett til ett verdig liv så får vi se hva hun svarer på det.

        Klem fra meg til deg.

        1. Du har rett i det, man skal ikke bare ta imot. Det er på tide å begynne å ta igjen.
          Hvis legen din IKKE spør om du har noen spørsmål, så å du ta opp smerte- og søvnproblemene dine likevel. Det er DITT liv det dreier seg om!
          <3

          1. Ja en må gi igjen ikke bare ta imot, Jeg skal ta det opp med henne uansett har skrevet opp det jeg vil spørre henne om. Jeg skal ta opp det med henne, å er tiden ute så skal hun få brevet av meg.

    3. Om folk feiet for sin egen dør ville vi hatt noen problem mindre.
      Haen fin turdag.
      🐾🐾🐾🐾❤

    4. Klart man kan gå tur når man er syk, den som kom med den kommentaren må jo være fullstendig dum i hodet. Vi er jo mange som har kroniske sykdommer som ikke vises.
      Håper du tar et opprør med legen din slik at du får noe sterkere som kan hjelpe deg til og få litt søvn. Alle har krav på medisin som fungerer, og Paracet virker ikke i det hele tatt. Lykke til hos legen, og klem til deg fra meg.

      1. Jeg veit jo at det er bare tull det denne personen kom med, men det såret der og da.

        Jeg fikk noen nye medisiner som er mye sterkere som jeg skal prøve ut, får ikke hentet dem ut før på mandag for da får jeg noen kroner inn på konto igjen.

        Det gikk fint hos legen og jeg fikk vaksinen som jeg hadde krav på.

        Klem fra meg til deg.

        1. Så bra at du har fått medisiner og vaksinen som du hadde krav på. Hurra. Da må du vente til mandag for å få hentet medisin, penger må man jo ha og den får du på mandagen. Er sårende kommentar vedkommende sa til deg, og det beste er nok bare å svare på tiltale. Fikk en gang sjøl kommentar om noe lignende og da svarte jeg at går tur når helsa tillater det, og når jeg har kronisk sykdom som ikke vises så tror gjerne mange at jeg er frisk. Men det er jeg ikke.
          Jeg var ute i over en time og fikk unna all snøen på terrassen, og det kjenner jeg i ryggen. Straffer seg sikkert i morgen. Pytt, pytt skader ikke med litt frisk luft. Klem fra nord.

          1. Ja det var deilig at jeg fikk den vaksinen og at jeg skal hente de nye medisinene på mandag, ja jeg får penger på mandag.

            Sårende kommentar var det, skal ta igjen neste gang for man er jo ikke frisk når man har kroniske usynlige sykdommer og man går da tur for å få kroppen til å fungere og når kroppen tillater det som du skriver.

            Har det kommet snø hos deg det skulle jeg ønske det var snø her også.

            Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg