Dette blir siste gangen jeg ber om hjelp.

 

 

 

 

 

Jeg har en spleis gående som blir den siste fra min side for det er så flaut å måtte spørre om hjelp både her inne og i det virkelige livet så dette er siste gangen, den avsluttes i morgen så dette blir det siste innlegget som går ut på å be om hjelp. Jeg veit at det ikke er så lenge side sist jeg måtte sette i gang med en spleis og det er like flaut hver gang så når denne avsluttes i morgen så blir det ikke flere.

 

Denne gangen må jeg rett og slett spørre om det er noen som vil hjelpe meg med å få inn noen kroner så jeg får kjøpt meg nye briller, det er rett og slett flaut å måtte spørre om det men det er jo helt frivillig å støtte denne spleisen.

Men om det hadde vært noen som kunne så hadde det vært fint, ingen tvang men her er linken til spleisen: https://spleis.no/120553

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

32 kommentarer
    1. Ikke være flau! Folk har mye penger i dag og gi bort en hundrelapp eller to til et menneske med liten inntekt bør man kunne gjøre synes jeg. Blå i alle negative kommentarer. Du trenger nye briller og alle monner drar for deg! Jeg vet hva jeg snakker om for jeg har har vært helt skrapa på min konto før det kom penger inn i igjen. Livet er ikke likt for alle mennesker! Del spleisen din du og si tusen takk for hver krone du får inn…God klem.

      1. Jo jeg er faktisk flau over og måtte be om hjelp, jeg går ikke en gang til naboen og spør om de har litt sukker hvis jeg trenger det til noe jeg baker eller noe sånt en gang da bare bruker jeg det jeg har.

        Skrapa på konto når neste lønn kommer inne har jeg alltid vært så det er jeg vant til.

        Jeg takker jo for alt som kommer inn på spleisen min.

        God og varm klem fra meg til deg.

    2. Heia, bare spør i vei, . Nye briller må da ha nå når du har fått ny PC . 😉 Håper du er fornøyd med den.

      1. Ja jeg er fornøyd med den nye pc selvfølgelig, litt vanskelig å skrive å lese når man må myse for å se. Men det blir det en ordning på når jeg får nye briller. Nei dette blir siste gangen jeg spør om hjelp for dette er utrolig flaut.

    3. Du får lage et innlegg om PC og briller etterhvert…Så folk ser hva pengene går til! Fin dag til deg…Håper og tror det blir nye briller snart! Klem kommer susende….

      1. Ja det kunne jeg ha gjort. Det har vært en dag til nå, brillene skal jeg hente i slutten av uken.

        Tok den imot jeg klemmen som kom susende.

        Klem fra meg til deg.

    4. Da har jeg vipset litt til deg. Ikke vær flau over det, noen ganger må man rett og slett be om hjelp. Uføretrygden rekker ikke til alle løpende utgifter man har.
      Ha en fin lørdag. Klem fra nord.

      1. Å tusen takk det hjalp kjempe mye, jo jeg syntes faktisk det er flaut for en burde klare seg på det en har.

        Ønsker deg en kjemp fin lørdag.

        Klem fra meg til deg.

        1. Og jeg synes ikke du skal være flau over å be om hjelp, det er jo helt frivillig å gi. Jeg er selv uføretrygdet og har minstesats, og er sjeleglad for at jeg har en mann som tjener ok. Kan ikke forstå at jeg hadde greid meg på det jeg får

          1. Jeg har minstesats selv, jeg klarer meg stort sett i hverdagen men sånne store ting utgifter så går det litt i stå. Det må jo bare gå man kan ikke unne seg noen verdens ting utenom mat og de andre hverdagslige tingene, og det er kjempe flaut å måtte spørre om hjelp så dette blir siste gang fra min side.

    5. Jeg synes det er litt merkelig at ikke NAV kan hjelpe det med å får briller, bare et spørsmål? Var inne på spleis, du har jo har hatt 16 spleise aksjoner til ulike formål 😳 synes det er rart at du ikke får hjelp av NAV 😳

      1. Jeg får ikke hjelp av nav til briller. Når jeg får utbetalt denne spleisen så skal jeg aldri bruke den mer, skal slette min profil der inne skal heretter klare meg selv uten hjelp. Jeg har for høy inntekt til å få hjelp hos nav, deres livsopphold sats er 6700 i måneden jeg har jo høyere uføretrygd enn det og da er jo inntekten for høy i deres øyne.

        1. Jeg vet at NAV sosial hjelper til med tenner(protese) og briller.. du trenger jo ikke unnskylde deg at du bruker spleises. Det er en ærlig sak det, å litt teit at du sier det er siste gangen. Kan hende du trenger spleis flere ganger.. ikke vær for Gard. men noe er feil her når du ikke får hjelp til briller hos NAV..

          1. Det gjør de sikkert men jeg fikk svar en gang jeg søkte at jeg fikk avslag grunnet for høy inntekt, så da veit ikke jeg hva som er feil da gikk jeg på arbeids og avklarings penger så det er vel 2 år og vel så det siden. Det spleis vedgår så skal ikke jeg bruke den mer, for det syntes jeg er flaut sånn er det med den saken.

            1. Du må jo ikke gi opp, det er ikke flaut å be NAV om hjelp.. de kan ikke avfeie deg med at du har for høy inntekt. Det har du ikke når du er nødt til å bruke spleis for å kjøpe det briller og PC.. Du må stå på! Ikke gi opp så fort fordi du har blitt avvist en gang…

            2. Jo for jeg får nei hver gang jeg søker om hjelp til ting som er viktig som briller for jeg har for høy inntekt.
              Føler at det er trynefaktor hos NAV.

    6. Enig med Mia, 16 spleiser, noe som skurrer her, og spleis til guttenes utdannelse var en, er jo gratis skole i Norge, pluss studielån en kan få, blir vi lurte her?

      1. Nei dere blir ikke lurt, jeg tenkte den gangen at jeg skulle hjelpe gutten sånn at de skulle slippe høye studielån. Når denne spleisen er avsluttet og utbetalt så skal jeg hente og betale brillene mine. Så skal jeg slette min profil på spleis, for jeg skal aldri bruke den mer. For dette er altfor flaut, det er mange gamle spleiser på min profil på spleis det veit jeg. På den tiden så var jeg på det verste psykisk.

        1. Jeg tror også det er lurt at du kun bruker Spleis når det er virkelig, virkelig nødvendig. Ellers mister det troverdigheten. Dine sønner bor i fosterhjem og får alt de trenger der. Videregående opplæring er gratis. Og når det gjelder høyere utdanning, så må de aller, aller fleste ta studielån. Uansett ville ikke 10000kr monnet for å sikre deres fremtid.
          Når det er sagt, tror jeg på at du sliter og har det vanskelig. Føler med deg. Ønsker deg alt godt ❤️

          1. Jeg skal aldri bruke spleis lenger, når den siste spleisen til mine briller er avsluttet og utbetalt så skal jeg hente mine nye briller å betale dem. Da det er gjort så skal jeg slette meg fra spleis og aldri bruke den mer.

            Jeg veit at de ti tusen ikke hadde sikret dem helt for fremtiden men litt fra sin mamma til hver, ja jeg veit jo at mine sønner er i fosterhjem og får alt de trenger der men det jeg tenkte var jo at det hadde vært fint for dem at de så at jeg ønsket å gi dem noe fint jeg også.

            Tusen takk for at du tror på at jeg har det vanskelig, jeg skal ha det så godt jeg får det til bedre får det ikke blitt.

    7. Takk for svar, ja nå får du vel utbetalt en del på blogging og, deg vel undt😉nå vet jo ikke jeg hvilke beløp det dreier seg om, men de blir vel brukt fornuftig, ja, må være nok spleis nå, klem fra hun som spør 😇

      1. Det jeg tjener på bloggingen skal spares og ikke brukes i det hele tatt, nei det kommer ikke noen flere spleiser heller så ta det med ro jeg dør heller av sult enn å bruke den spleisen en gang til.
        Klem.

    8. Det er noe rart mår du sier du opplever at det er trynefaktor hos NAV 😳 Du kan be om å få time hos en økonomi rådgiver som hjelper deg å sette opp budsjett, i tillegg må du spørre hvordan du skal finne penger til briller.. Aud Marit det er noe som ikke stemmer her. Jeg jobber selv i «Nav bransjen» med andre ting.. å jeg vet at man får hjelp til briller. Om du vil kan jeg sende deg en pm på Messenger, så kan jeg kanskje hjelpe deg.

      1. Fikk melding fra min forvalter at jeg skal på møte med henne. Så kanskje at jeg får pratet litt med henne og se om man kan få en litt annet utfall av ting.

    9. Ja, høres meget merkelig ut det med briller, veit om flere som har fått briller, tannbehandling, oppvaskmaskin osv betalt av nav. 16 spleiser, og de ser ikke bra ut flere av de.. .mye tigging rundt omkring. Hadde du slutta å røyke hadde du hatt 3650,- ekstra i mnd, om du røyker 20 sigaretter om dagen. Så her er det MYE å spare. Hilsen jente som røyker 20 om dagen. Kjipt å høre at du sliter psykisk. Men jeg husk at positivitet avler positivitet og motsatt. Negative tanker er tung energi. Og det kan være litt slitsomt å lese så mye om fokus på sykdom..
      Alt vel..

      1. Jeg sa jo det at jeg skal slutte med spleis og er ikke det bra nok. Jeg røyker ikke ferdigrøyk kjøper en tobakk pakke i uken.

        Ja vel jeg skriver om min hverdag for det meste og der er mine diagnoser med for de er en del av min hverdag sånn er det bare.

        Alt vel? Ja helt sikkert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg