Det var stille fra meg i går, og redsel for at den armen blir som den er permanent.

 

 

 

Det var veldig stille fra meg her på blogg i går, det var det ikke i hodet for der har det svirret mange tanker på hvordan livet mitt blir framover med den armen jeg brakk i januar. For han manuell terapeuten sa at det kunne hende jeg hadde kommet for sent til opptrening av den, og at den kommer til å være helt stiv som den er nå livet ut ja da blir livet ett helvete.

For jeg har vært redd for og gjøre feil under trening fram til jeg fikk beskjed om å ta kontakt med fysioterapi av ortopedisk avdeling på sykehuset, så når jeg fikk time så så han at dette kunne være for sent ikke veit jeg får ikke håpe det.

 

Han snakket også at det kan hende at ortopeden doper meg ned og bryter opp igjen både den stive albuen og alt  det andre, ja da er jeg ved start igjen ingen drøm men hva gjør man ikke for å få en arm som kanskje funker litt enn å ha en til besvær faen sier jeg bare.

 

Nei nå får jeg slutte og klage, men det er jo det som er i fokus men det blir dyrt også.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

8 kommentarer
    1. Det der sa en fysioterapeut til meg etter at jeg knakk albuen og hadde gått med den i gips en stund. At jeg måtte legges i narkose for at de kunne rette ut albuen. Det kom ikke så langt. Fysioterapeuten fikk den i orden etter litt tenketid og noen timers trening hos han. Den er helt ok, selv om den ikke er helt som den var. Verker litt når det blir væromslag.
      Stå på med treninga nå som du har fått øvelser. Si til deg selv at dette skal jeg klare.

      1. Jeg trener med de øvelsene jeg fikk og skal gå til han i noen timer til så jeg håper det ordner seg med det vi gjør, både albuen, håndleddet og fingrene som må fåes i gang. Jeg skal prøve og få hodet dit at jeg skal klare dette.

        Takk for en oppmuntrende kommentar.

        Håper jeg slipper den narkose runden for å få dette bedre.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei. Jeg falt med sykkel. Måtte operere inn pinner for å feste bånd i håndleddet. Gikk med gips i fire måneder. Fikk litt oppfølging på sykehuset etter operasjon nummer to, da de tok ut pinnene igjen. Etter to måneder hvor jeg klagde min nød, ble jeg sendt til manuell terapeut. Håndleddet var helt stivt. Betennelse i skulder fordi jeg hadde gått med armen høyt da den var gipset. Tok over ett helt år. Nå er jeg smertefri, og kan bevege håndleddet som før. Men det var mange behandlinger med tårer fordi det føltes som han brakk armen min. Noen ganger bandt han armen fast i benken og dro håndleddet bakover. I dag har jeg ingen smerter og hånden er bra. Stol på at dette går bra, og frikort kommer etterhvert. Lykke til og god helg

      1. Takk jeg skal stole på at dette skal gå bra til slutt, men nå er det faktisk veldig plagsomt og vondt det går vel over med ett skrik. Skal på oppfølging hos ortopeden som opererte meg den 23 mars, og skal fortsette hos manuell terapeuten så lenge jeg kan for å få håndleddet og alt det andre så bra som mulig. Ja frikort kommer fortere enn jeg aner.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Jeg er ikke flink til å legge igjen kommentarer rundt om kring, men bruker å titte innom og lese bloggen din. Har fått med meg at du er ei skikkelig tøffa🥰og tenker at dette klarer du uten å måtte gå veien om narkose🤞☺️

      1. Jeg er som deg veldig flink til å lese blogger er innom din blogg hver dag men er dårlig til å legge igjen kommentarer. Er nok tøff på mange ting men smerter der er jeg ikke så veldig tøff, i allefall ikke disse smertene som jeg har nå. Skal være flink med trenings programmet jeg har fått og håper jeg slipper veien om narkose for det er ikke ønskelig.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg