Det har vært en kjempe fin og varm dag, litt for varm for min smak.

 

 

 

Ja jeg var på en kjempe fin tur opp til knutetoppen ett av våre fjell, inne i disen ser du Gausta toppen som ligger i Telemark dit skulle jeg ønske jeg kunne ha kommet meg på toppen av for det ser utrolig fint ut.

 

Det var en fin og bratt tur både opp og ned til Knutetoppen men utsikten var upåklaglig  fin da så da var slitet på tur opp glemt, det var en lang tur bare å komme opp dit vi starter på oppover turen men det var jo bare å ta seg en pust i bakken. Jeg gikk jo herfra og fram til der man går opp så jeg tok meg ett bad i Sagerenna dammen før jeg fortsatte oppover mot knutehytta, satte meg ved Kongevannet og spiste litt mat for da jeg kom opp dit så hadde jeg alt gått i to timer så da syntes jeg at jeg fortjente en pause før resten av turen på 50 minutter oppover til toppen.

 

Ja dette kan man vel kalle en fin dagstur og det var gått og komme hjem for noen timer siden, da var det deilig å slappe av litt på sofaen det syntes jeg at jeg faktisk fortjente.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Gikk du fra Kongsberg sentrum til Knutetoppen??? I så fall IMPONERENDE!! Jeg bodde i Veungsdalen ett år da jeg var ung og gikk på Tinius Olsen videregående. ( Hadde planer om å bli optiker, men så var jeg litt for flink til å knuse brilleglass til at jeg fortsatte den veien).
      Har vært på Knutetoppen ved et par anledninger . Veldig fin utsikt!! Men jeg har bare gått fra Knutehytta.
      Nok en gang, imponerende. Gikk selv en tur på 5 km i dag, og det var langt nok i varmen

      1. Ja vil man på den turen så må man gå fra sentrum og opp, hadde jo to stopp før jeg kom meg til toppen da men opp skulle jeg uansett hadde jeg bestemt meg for.Min mormor og morfar bodde i Veungsdalen i mange år, så der har jeg vært mye som barn lekte mye på idrettsplassen og på vinteren gikk jeg mye i lysløypa flere ganger om dagen på kvelden var morfar med.

        Men på vei hjem så fikk jeg sitte på med en nabo som hadde vært på jobb, jeg hadde da kommet halvveis så det ble ikke så langt å gå på vei hjem.

        Du gikk da en lang tur du også så bra, ja det var da mer enn langt nok å gå 5 kilometer da i den varmen som vi hadde i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg