Det er mye man kan gjøre for å kutte sitt eget forbruk av penger.

 

 

 

Det er mye man kan gjøre for å kutte ditt eget forbruk og sløsing av penger, jeg mener at vi alle kan gjøre noe for å kunne kutte både i miljø og klima og kunne spare penger i egen lommebok.

 

Som og ikke handle klær bare for man har lyst på den og den passer så fint inn i klesrommet for nå til dags så har man ikke klesskap men ett helt rom blir brukt til klær og sko, jeg mener at man skal kjøpe klær kun når man har behov for det og ikke for at alle andre har det plagget. Hvorfor ikke gjøre om de klærne du allerede har til noe annet eller hatt bytte dag med venninner for det er sikkert noen som har noe du har lyst på og du har noe den personen vil ha så dere kan bytte, eller selg unna noe av det du har før du kjøper noe nytt for eksempel så kan man på den måten spare miljøet og penger på den måten ha kjøpestopp og det du pleier å bruke på klær og innredning som det het før legg de pengene inn på en sparekonto. Så kan du se hvor mye det blir i løpet av den tiden du har kjøpestopp, for det er utrolig mye du kan spare jeg kjøper ikke spesielt mye klær så der har jeg ikke mye å spare så jeg gjør det med at jeg har satt meg ett kanskje noe stramt matbudsjett.

 

Mitt matbudsjett er på 300 kroner i uka og det går helt fint for jeg går i de kurvene og kjølediskene som du får handlet mat til halv pris grunnet dato stemplingen , der finner du utrolig mye bra mat som du kan kjøpe inn og legge i fryseren det er ikke farlig å spise mat som er gått ut på dato mye er bedre etter.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
      1. Det er bare mat som er i dette budsjettet, hundemat toalettpapir og tørkeruller bruker jeg ikke mer enn tre hundre i måneden.

        Pålegg og middager går på de tre hundre i uka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg