Det blir ikke mye mat i helgen.

 

 

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe mat for de tomflaskene jeg fant fram til fredag på jazzen men det kan jeg glemme, blir ikke mye jeg får for 26 kroner men  det får bare gå da blir det en sulten helg men det går helt fint. Jeg er jo vant til det  er ikke lett å spare når man ikke har noe å spare av , men jeg klarer meg på ett vis for det pleier jeg og gjøre. Dere som leser dette får si hva du vil om det jeg skriver nå, er slik mitt liv blir i helgen så sånn er det. Ikke tenk på det jeg fortsetter å skrive som jeg pleier, skrive innlegg sånn at jeg kanskje når det som er min drøm med bloggen denne måneden å slå meg selv fra i fjor uten hjelp. Det ser dårlig ut enda men det kan gå det også men da trenger jeg bare 79 000 lesere til eller sidevisninger som de registrerer nå, har bare litt over 4156 stykker til nå men det kan enda gå. For jeg skal klare det men da må jeg jo ha overskrifter som folk vil klikke seg inn på, det er ikke enkelt men jeg skal nok klare det.

 

Takker alle som stikker innom og ønsker dere alle velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

21 kommentarer
    1. Er jo fryktelig du skal ha det slik, men, du kan jo ikke få mindre av trygda de enn det andre får til livsopphold fra nav, gjelder å disponere pengene riktig, har jo forstått du spiller litt bingo🤔du vant jo over 20000 engang, har jo ingenting med hva du bruker pengene på,

      1. Ja det er ikke mye som brukes til det, og det jeg vant den gangen brukte jeg til å betale ned gjeld så det skulle gå fortere ned med gjelden min.

      1. Ja det kunne jeg ha gjort men det er tre mil å gå dit jeg pleier å fiske, å når kroppen ikke funker som den skal så er ikke det så lett heller. Ja sukker på knekkebrød går jo an det også. Det er det eneste jeg har her hjemme.

    2. Må jo være noe galt med disponering av pengene, du kan umulig få så lite til livsopphold, hvorfor søker du ikke gjeldsanering? Det fikk en venn av meg

    3. Jeg har fulgt deg en stund nå Aud Marit og jeg skjønner ikke at du kan få så lite til livsopphold at alt du har i hus er en pakke knekkebrød. Det er ikke normalt og stadig gå tom for mat og det er ikke slik det skal være. Har du tatt kontakt med Kongsberg Bibelsenter i Skolegt. de har jevnlig matutdeling.

    4. Ja da må du ta noen kroner fra sparekontoen så du får til mat i helga. Det er vel derfor man setter av litt så man har litt i reserve ved visse situasjoner. Du sier jo du setter noe på sparing. Og se på hvordan du disponerer pengene dine og se om du kan endre på noe . Har man dårlig råd og går på bingo da er det en meget stor risiko å ta da sjansen for tap er nok større enn det å vinne så det ville jeg ha kuttet ut

    5. Hadde du takket ja hvis noen tok deg med i matbutikken og de betalte? Så du kunne fylle opp skapene med basisvarer og ferskvarer?

          1. Nei jeg vil føle meg dum, og det vil jeg ikke og bli sett ned på vil jeg heller ikke. Da går jeg heller rundt uten mat, skal jo handle inn på mandag for en uke.

            1. Når du går og handler i butikken til vanlig da, føler du deg dum da også eller at folk ser ned på deg? Du vet at slike tanker kun er i ditt eget hode ikke sant? Folk har nok med seg selv.

              Man kan dra i en butikk der ingen kjenner til deg. Varene er jo de samme.

            2. Nei for da er det jeg som handler, er noe annet det da.

              Ja det er det som er at jeg ønsker jo å kunne klare det selv så disse følelsene og tankene kommer.

            3. Ja det er slike tanker og følelse jeg har om meg selv, jeg ønsker jo å klare dette selv.

              Jeg handler bare i en butikk, der veit jeg hvor alt står så det er fort gjort.

    6. Altså, noen ganger må man ta fra sparekontoen. Likeledes må man kutte ut røyken også, fordi du sier at du røyker. Det går bare ikke an å kjøpe røyk om du ikke har penger til mat. Ærlig talt. Virker litt som tigging når du HAR penger men velger sånn du gjør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg