Dagen i dag ja det er 1 dag jul men jeg gikk meg en tur.

 

 

 

Jeg gikk meg en lang tur i vinterlandet ja det snødde så det lavet i dag, og for å si det slik så er dette bildet ikke fra turen min i dag som dere ser dette er fra arkivet tatt 2019.

 

Ja så til saken kanskje jeg gikk meg en lang tur opp i åsen med alle lysene på bildet, hadde med meg julegløgg på termos og pepperkaker i en matboks som jeg satte meg ned der opp hadde med meg sitteunderlaget som jeg fikk i pakken fra Asbjørn og Christine Emilie det var godt å isolerende. Der oppe hadde de jo lagd fine plasser under drekkedagsnatta så jeg brukte en av de plassene, tente meg faktisk ett lite bål der jeg satt og bare koste meg i snøværet ja jeg liker meg ute uansett vær sånn er det bare.

 

Da jeg kom hjem var jeg klar for sofaen etter noen timer ute i frisk luft, 1 juledag er jo den dagen som man ikke skal gå på besøk men å besøke naturen er det ingen som kan nekte noen. På sofaen sovnet jeg som en stein etter all den friske luften og alt det fine og se på, og det var faktisk kjempegodt og bare slappe av både ute og inne.

 

Nå sitter jeg og titter på noen julefilmer på tv og bare nyter av å ha det varmt og godt her inne i leiligheten, jeg hater og sitte og fryse inne så det skjer ikke lenger har ikke på noe varme om natten men det går kjempefort å få opp varmen igjen når jeg har stått opp igjen.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Jeg er vant med skitur første juledag når jeg var barn. Vi gikk til Løvlia, en skistue hvor vi fikk solbærtoddy og bolle. Det ble en tur på 10 kom. Så det å besøke naturen første juledag var tradisjon da jeg vokste opp. Det høres ut som om du hadde en koselig første juledag.
      Kos deg videre i jula.

      1. Gikk dere 10 km på ski hver 1 juledag sprek gjeng dere da, koselig tradisjon det da og det er jo mye bedre enn å bare drive inne eller ute på gårdsplassen. Jeg hadde en kjempefin 1 juledag og koselig ute i skauen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja å fryse inne er jo bare dumt så da gradene kommer under 15 grader inne så setter jeg på ovnen, jeg tenker litt på denne drivende høye strømprisene også da.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Høres ut som en koselig tur med gløgg og pepperkaker.🤩 Det er kjempegodt!🥰
      Jeg vil tro det var veldig kjekt med det sitteunderlaget. Du som er mye ute på tur.👍🏻
      Nyt 2. juledagskvelden!🥰

      1. Det var en kjempekoselig tur ut i skauen i snøvær og så tenne ett bål og spise pepperkaker og drikke gløgg. Ja det sitteunderlaget er godt å ha jeg hadde to med meg i går ett slikt i skum og det ullunderlaget som isolerte slik at det ikke ble kaldt å sitte i snøstolen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg