Dagen i dag har vært fylt av tårer og solskinn ute.

 

 

 

Det har jo vært en solfylt og fin dag, har ikke orket så veldig mye i dag. Jeg sparte meg til  å skulle gå til manuell terapeuten, for å gå på tur er en smertefull opplevelse og ender opp i mye tårer. Og bedre ble det ikke under treningen, men ikke nok med det tårene har trillet mer eller mindre i hele dag.

 

Føler meg så utrolig utilstrekkelig, klarer ikke en gang å vaske leiligheten min selv og heller ikke få vasket håret. Er ikke enkelt å få gjort det med en arm, og den brekte armen ble verre etter operasjonen så den skulle jeg aldri ha tatt.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

20 kommentarer
    1. Du må ikke gi deg, ta det opp med fastlegen igjen. Pasientskadeerstatning? Går det an å søke om det? Ikke riktig at du skal ha så vondt da. Sender trøsteklem, selv om det ikke hjelper! Klem

      1. Jeg syntes nå at det har tatt veldig lang tid, så det er noe galt som ikke er riktig etter operasjonen. Smertene har jo blitt verre etter den, men jeg går nok ikke under det å søke pasientskadeerstatning skal snakke med legen i ettermiddag for da skal hun ringe meg.
        Takker så mye for klemmene fra trønderlag.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Kjære deg. Ikke greit å ha så mye vondt. Jeg hadde gips på høyre hånd, og kunne dermed ikke bruke den. Men fikk fin teknikk med stol oppi badekaret. Kunne da sitte og bruke hånddusjen med venstre. Gikk fint etter noe øvelse både å vaske håret og pusse tenner med venstre. Klarte tilslutt også å skrive handlelapp. Ikke pent, men forståelig. Hva sier manuell terapeuten om smertene dine? De kan jo mye. Min var veldig flink, og jeg ble bra tilslutt. Håper du får det bedre snart. Smerter er noe dritt.

      1. Nei det er ikke noe særlig å ha veldig vondt, har ikke hatt gips siden 8 januar og har fått mine tekniker men det å vaske håret med høyre går ikke så bra for det går ikke. Skrive handle lapp med høyre går fint, men det har blitt lite av det nå for jeg får ikke varene med meg hjem. Må bare trene på øvelsene og gjør det vondt så er det bare å ta mer smertestillende.

        Jeg håper også at det blir bedre etterhvert , ja smerter er noe dritt.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Det er ikke rart at armen er vond nå som du har begynt hos manuelterapeut. Vondt skal vondt fordrive, sies det. Jeg tror at det er vondt nå, men blir bedre etter hvert.
      Du vet når man skal få i gang noe som ikke har virket på en stund, enten det er bil eller arm så er det alltid litt strev og slit før det putrer og går.
      Tårer er sunt har jeg hørt. La de flomme.

      1. Det blir vel bedre etterhvert får jeg håpe, tårer er sunt men nå trodde jeg at jeg snart var tom men den gang ei.
        Du sier noe der men fy så vondt det er.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Håper virkelig at legen ringte deg og at du blir hørt og tatt på alvor. Øvelsene gir nok mye smerter og det skal jo bli bedre og ikke verre.
      Fikk omgangssyke sist helg og i går ble jeg omsider bra. Timen jeg hadde til høresentralen måtte jeg avlyse og ny time i august. Ting tar tid ser det ut til. Tenker på deg og sender en trøsteklem fra nord.

      1. Hun ringte men ville ikke gjøre noe før etter jeg hadde vært på sykehuset, 2 minutter fikk jeg så jeg fikk ikke spurt om noen verdens ting. Ja de øvelsene gir kjempe smerter og det blir bare verre og verre.

        Huff da omgangssyke er ikke noe moro godt det er over nå, synd med den timen du måtte avlyse men godt at du fikk ny time.

        Tusen takk for klemmen.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Til dere som skriver om Pasientskadeerstatning…. en slik prosess kan ta år. Her har det bare gått noen få mnd. siden skaden oppstod. Ikke gi folk falske forhåpninger basert på at dere selv slenger om dere med ting dere ikke har greie på….. voksne folk altså.

      Aud, alle frisører tilbyr hårvask og føn, og nok en gang Oda leverer mat på døren. Dette fikser du. Jeg fikk med et stramt armskinne i 12 uker for noen år siden og vet at det er utfordrende – men du kommer deg igjennom det. Helt sikkert!

      1. Legen min sa det samme som du skriver her.

        Jeg veit at frisører tilbyr hårvask og føn og at ODA leverer mat på døra.
        Det er veldig utfordrende og vondt, jeg kommer igjennom det det er jeg også sikker på.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      2. Enig med Helene. Pasientskadeerstatning tar år, og i tillegg er det når man har blitt feilbehandlet man får slik erstatning. Det tror jeg ikke er tilfelle her. Når man ødelegger seg ved et fall er det ikke alltid like lett å skru det sammen igjen. Det er fallet som ødela armen, ikke legen.
        Og Aud Marit. Dette klarer du! Du har da gått gjennom tøffere ting enn dette. Du er en stayer.

        1. Jeg har ikke tenkt å søke om det, for det er ikke enkelt for legene heller. Ja det er jo fallet som skadet armen min og ingen andres feil, kan da ikke belaste legen og helsevesenet for dette.

          Ja dette går bra til slutt, har vært mye i mitt liv som har vært verre som jeg også har kommet meg igjennom. Selv om det ser vanskelig ut akkurat nå, jeg skal stå på til den bitter end.

          Ønsker deg en kjempefin dag.

          Klem til deg fra meg.

      3. Stemmer det, det tar år. Eg holdt på i nesten 7 år før det ble opp og avgjort i Tingretten. Men Pasientombudet kan kontaktes for rådgivningen evn

    6. er vel ikke vanlig å ha så vondt ?har hatt et stygt brudd i ankel,operasjoner og 2 plater,nagler oppover ankel,men hadde ikke slike smerter,håper det snart blir bedre,ha så god helg som mulig,klem fra Tove

      1. Nei det trodde ikke jeg heller men sånn er det bare det er smertefullt for å si det pent, godt du slapp disse smertene for det er ikke noe godt.

        Jeg ønsker og håper det snart går over for dette er uholdbart for å si det pent.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og helg.

        Klem fra meg til deg.

    7. Må ta litt til motmæle her!
      Helene.. altså, da jeg nevnte pasientskadeerstatning, skrev jeg også ; ” Går det an å søke om det?” Med spørsmålstegn etter . Helene skriver bl. a ” Ikke gi folk falske forhåpninger basert på at dere selv slenger om dere med på ting dere ikke har greie på. Voksne folk altså” Synes dette var ganske nedlatende å skrive ! Jeg gir meg aldeles ikke ut for at jeg har greie på det, men jeg har fulgt Aud Marit sin blogg lenge, og forstår jo at hun har veldig mye smerter i armen, og enda mer etter operasjonen enn etter selve bruddet, og at det tar veldig på psykisk med smertene også. og også alle ekstrautgifter som følger med. Som om ikke Aud Marit har nok å slite med fra før.
      Ser ikke på Aud Marit som korttenkt heller, så regna ikke med at hun satte i gang med søksmål tvert. Men at det kan være en mulighet på sikt.
      Men var også ment som en oppmuntring da.
      Om ikke armen blir bedre, smertefri, ja da går det an å forhøre seg om det. Om en orker da, men det er en annen sak. Er fri rettshjelp for mange. Og til tipsa som du Helene kommer med , som du jo mener er for å hjelpe, så har nok ikke Aud Marit økonomi til å bestille mat fra ODA, eller kjøpe seg frisørtjenester som hårvask osv. Så da foreslår jeg at vi kan vippse noen kroner vi som leser bloggen her. For alle utgiftene som følger med bruddet, som kan være feilbehandlet med operasjonen, jeg synes det er veldig urettferdig at Aud Marit må betale det sjøl.
      Egenandelen er ganske høy nå, er vel ca 3000 kr. Skriver ikke dette for å være “nettroll”, men føler jeg ble urettferdig “uthengt”! Og sånt liker jeg veldig dårlig. God helg til alle! Og spesielt til deg Aud Marit !

      1. Jeg syntes det var vondt å se at hun hengte seg opp i det forslaget, jeg kommer ikke til å søke pasientskade erstatning så vondt vill jeg ikke meg selv økonomisk.

        Og ja det har blitt mye ekstra utgifter det koster 3040 kroner før du får frikort, og bestille fra ODA å gå til frisøren for vask og føn koster jo 300 til 400 hundre så det blir det heller ikke noe av for å si det sånn.

        Det å gå med slike smerter tærer veldig på psyken også, jeg tok det som ett råd og tips ikke noe annet men noen ser jo alt på en annen måte og mener at jeg er så dum at jeg setter i gang og søke med en gang det gjør jeg ikke.

        Du er da ikke noe nettroll , jeg syntes det var dumt noe av det hun skrev.

        Ønsker deg en kjempefin dag og helg.

        Denne kommentaren ble litt rotete syntes jeg da min altså, ikke vipps for det gjør meg flau får jo ikke gjort opp for meg eller gitt igjen.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg