Dagen i dag har vært fin den sånn værmessig, og kuler til besvær.

 

 

 

 

Har ikke hatt en super dag i dag men det er godt jeg har hatt noen fine dager fram til i dag, skal ikke klage så mye over hva som er årsaken til at dagen ikke har vært så god i dag. Kan vel si at angsten banket på døra i dag da jeg fant en stor kul ikke i brystet men ved siden av og en stor en under armen, er vel mer redd enn engstelig så i dag så hjalp det ikke med å gå tur eller sette seg ned å male ingenting hjalp. Jeg håper jeg snart får svar fra mammografien som jeg var på for to uker siden, men jeg må vel vente i to uker til bare for å komme tilbake for å ta nye bilder som jeg må vente på svar i enda en måned til jeg har det bare på følelsen.

 

 

Håper det er noe som ikke er noe som en fett kul eller noe slik som legen min mente det var for 3 år siden, men de pleier å bli borte men det er den ikke den har vært der i tre år den som jeg har under venstre arm og nå har jeg en under den andre også.  Får bare håpe jeg får sove i natt for det var det dårlig med i natt, men det en ikke er født med går vel over og blir borte etter hvert.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit

12 kommentarer
    1. Det jeg kan om fettkuler har jeg fra amerikansk TV, så snakk med legen din og ikke stol på meg. Men der brukes ordet “lipoma” og de kulene bare vokser til de blir fjernet kirurgisk, de forsvinner ikke av seg selv. Evt er det vel lymfeknuter der, sånn hvis du er litt forkjølet? Tror nok helst det er ufarlig, men ikke noe vi ønsker å finne! Godt du følger med, håper du får sove! En god natts søvn hjelper på mye ❤

      1. Ja men jeg har hatt den ene i tre år nå, fikk beskjed at det var en fett kul og at det ikke var noe å gjøre med den. Fikk beskjed om å slanke meg så ble den nok borte ( da veide jeg så vit over 56 kg), siden har jeg ikke tatt det opp flere ganger. Lymfeknuter er det nok ved den ene som jeg har hatt lengst, får håpe det ikke er noe farlig man får leve i håpet om det.

        Jeg har fulgt med i alle år for vi har så mye kreft i familien, det er vist en familie svakhet på det punktet.

        Ja jeg får håpe at jeg får sove for en god natts søvn hjelper mye.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og en riktig god natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. Kun fra TV, men går ikke bort med mindre den fjernes kirurgisk, slanking er kanskje bra for andre ting. Godt du følger med selv, tross alt det eneste vi kan gjøre for å oppdage evt ulumskheter tidlig. Kjedelig hvis det følger familien, men jeg har fått vite at min mor ikke har genet som hun kan føre videre til meg, selv om både mamma og mormor har hatt brystkreft. Kan jo “håpe” du brygger på en forkjølelse eller noe, som går raskt over. De jobber godt de lymfeknutene våre. God kveld til deg, og god klem ❤ Det ordner seg!

      1. Jeg forstår det men her er det ikke engang vurdert kirurgi på den, den skulle vist gå vekk ved slanking mente legen den gangen jeg veide jo bare 56 kg og er 169 høy så tykk var jeg ikke.

        Jeg følger veldig med når det gjelder kuler på kroppen som ikke skal være der, men hva hjelper det når de som skal kunne gjøre noe med det mener noe annet enn deg selv.

        Det er ikke mye moro når det følger familien.

        Ja får vel håpe på det men den rett ved siden av brystet er en nykommer, forkjølelse går jo rundt akkurat nå så får bare håpe det er det med den under høyre arm for nå orker jeg snart ikke mer bekymringer.

        God og fortryllende kveld. Det meste ordner seg som oftest for snille jenter har jeg hørt.

        Klem fra meg til deg.

        1. Du er så normalvektig som det går an! Ligger selv i samme sjiktet. Frustrerende at leger sier slikt, da kuler i det området, og kroppen generelt, er noe vi bør følge med på. Det skaper unødvendig frykt. Det er da en skulle sagt ordentlig tydelig fra at disse vil en ha fjernet, men ikke like lett når det er en autoritær person (lege) på andre siden av bordet. Håper du får en god dag, god klem til deg! ❤

          1. Ja jeg veit det er normalvektig, ja ble regelrett forbanna. Nei det sier jeg ikke lar heller være å gå til legen jeg, så får jeg se hva jeg gjør når jeg blir syk.

            Dagen har vært bra, ønsker deg en kjempefin kveld.

            Klem fra meg til deg.

    3. Skjønner godt din bekymring. Jeg har plager selv med en kul og legen sier det er en kjertel som kan bli betent. Jeg får ofte betennelser og kulen blir kjempestor og går hull på. Er allergisk på plaster så jeg blir ekstra sår i tillegg. Kulen er under brystet. Du får kontakte legen og si fast og bestemt at dine kuler blir sjekket siden det er mye kreft i familien. Vil ikke legen høre på deg må det da være mulig og bytte lege. Det og være 169 høy og veie 56 kg og si at man skal slanke seg hører ikke hjemme noen steds.
      Gikk greit og få sprøyta i går, litt øm i armen det er det hele. Ny sprøyte om 2 uker. Smitten har jo eksplodert. Klem til deg fra meg.

      1. Ja den er til bekymring i alle fall de to nye kulene, den jeg har har samme størrelsen det siste året og de to andre oppdaget jeg for to dager siden nå. Huff det er ikke greit å være så plaget med betennelser må være slitsomt. Nei jeg lar heller være å gå til legen jeg bare når jeg er nødt til å gå til legen, har ikke råd til å gå så ofte til legen som jeg burde.

        Ja jeg også var veldig øm i armen ette vaksinen.

        Her har det også blitt mye smitte nå.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Har selv en fettkul på over 5 cm i diameter, har tatt både Mr og ultra, og, de går ikke vekk ved slanking, var jo tåpelig av lege å si, men, har du hatt den ene kulen 3 år, er det jo ikke kreft iallefall, og legen sa jo det var fettkul? Er bare de over 5 cm som blir undersøkt med Mr, ha en fin kveld, klem fra meg❤️

      1. Ja sa det ved å se på den tok ikke på den en gang, jeg veit ikke hvor stor den er men den var godt synlig sa jeg måtte slanke meg. Ja men de to nye er ikke lik den jeg har hatt lengst, jeg bryr meg ikke om dem lenger er det noe så merker jeg det etter hvert.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Synes du skal ta en tur til legen hvis du har fått nye, ikke kjekt å gå og tenke på, håper ikke det blir fest i natt, ha en fin dag❤️

      1. Nei jeg går ikke til legen nå venter å ser om de blir større først eller om jeg blir dårlig, uforståelig syk først eller uforklarlig så kanskje jeg skal vurdere det da. Ja jeg håper også at det ikke blir fest nede i kveld og natt i natt også, holder med en og det blir ikke sendt ut nabovarsel om det heller men blir det det så sender jeg klage nummer to på han og så ringer jeg politiet.

        Dagen har vært fin den i regnet.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg