Er lørdag og den har jeg til nå brukt til trening og tur, ja trening er jo en kjempefin måte og starte helgen på.
En ting viser at det er vår og det er bar asfalt på veier og gangstier det er deilig det, det er jo det eneste vårtegnet og se så langt jeg kan se. Fant en del flasker på turen min ble godt over 50 kroner etter jeg pantet, må finne noen til så jeg får handlet litt til helgen men det får bare gå greit må jo ut en tur til så det går nok greit. Skriver ikke dette for å klage det er bare kalde fakta, tro det eller ei tror du det ei så er det ditt problem.
Skulle hatt kjøttdeig så hadde det blitt taco, blir nok en salat i stede for det har jeg også nesten alt mangler en boks mais og en boks tunfisk de to varene koster mindre enn kjøttdeig.
Skal nå se litt på idretten så blir det en tur til, middagen tar jeg til kvelds er greit og ikke legge seg sulten ikke sant.
Ja nå er det en stund siden jeg har postet noe her, ja når feberen herjer og ingen andre symptomer så jeg har ikke forstått hva som har foregått. Nå er i alle fall feberen nesten borte så i dag har jeg vært og trent og det var godt det, en tur ble det også og fant noen flasker som kommer godt med for nå er det snart påske.
Påsken skal jeg ha by påske og gjøre det jeg pleier hver dag trene, gå tur og nyte solen på verandaen hvis det blir sol da det får vi bare se når den tiden kommer. Har også planer om en tur på kino i påsken, ellers så har jeg ingen planer.
Har nå bare planer om å se på tankeløst tv som boksen og mye annet, med de planene bare slappe av og kanskje ta meg en varm suppeskål det blir godt det.
Det ble en liten frokost så var det bare å få på seg ett par sko og en jakke er fortsatt vinter, som jeg ikke trives med nå vil jeg ha vår og sommer med sol og bare veier. Så kom jeg meg på trening som jeg syntes er motiverende, og da jeg var ferdig på trening så gikk jeg meg en tur fra butikk til butikk for å handle inn for uka med mye av det fant alt for 250 kroner hei da har jeg femti igjen som må bli brød, knekkebrød og pålegg.
Den runden med handling ga meg mer motivasjon ja jeg kan tenk på det, jeg som trodde jeg ikke dugde til noen verdens ting og nå har jeg bevist for meg selv i det minste at jeg kan haha.
På veien hjem så fant jeg 8 flasker det er 16 kroner som jeg kan spare så blir det mer til mat, for når disse to sekkene jeg har i boden er fulle så skal det pantes og bruke de pante pengene til å kjøpe meg gavekort på KIWI som skal brukes på mat.
Nå sitter jeg og ser på 16 ukers helvete og ellers så skal den bare stå der så jeg har noe og høre på og se på hvis jeg ønsker det.
Ja nå blir hverdagsmaten en luksusvare og vanlig folk må ut med mer for kjøttdeig og andre kjøtt varer hvis de setter inn dette nådeskuddet , ja på hele 50 prosent dyrere for kjøttdeigen som da blir kostende 120 kroner og hva gjør det for travle småbarns foreldre, enslige og pensjonister ja staten har faktisk gått fullstendig av hengslene med denne kjøtt avgiften på 50 prosent.
Det går utover vanlig folks økonomi dette her, vi betaler mer enn nok til staten som vi gjør fra før av. Nå skal de også styre hva folk flest skal ha råd til av mat, skal de bestemme hva folk skal spise jeg håper bare at de setter ned avgiftene på andre varer ellers blir nok matkøene mye lengre. De får komme med mer penger til de som leverer ut mat til de som ikke har råd til å kjøpe inn mat selv, er det slik at Norge blir ikke noe bra sted og leve med disse matprisene som kommer hvis de får flertall for dette grepet med 50 prosent dyrere.
Har ikke tatt dette ut av det blå har lest det i flere nettaviser.
Jeg veit at jeg har vært dårlig til å blogge de siste dagene, har faktisk ikke hatt tid har måttet prioritere andre ting som trening og turer sånn er det bare.
I går var det handling, tur og trening var med god margin innafor budsjettet mitt så da har jeg litt til helge handelen, så ble det trening og tur i snøværet og fant to flasker og det er bedre enn ingen er da min mening.
I dag var det trening på morgenen og tur med middag i dag var det burger med alt tilbehør nydelig og mettende, og gode samtaler det må til for jeg ser ikke så mange mennesker ellers om dagen. Ble en lengre tur etter middagen fant to flasker på den turen også, så det blir noe pant hver dag og de to søppel sekkene fyller seg opp og det er bra haha.
Og så er det OL og mye sport og se på tv og det er jo også godt, for da blir det ikke en kjedelig stund verken på dagtid eller kveldstid er jo noe og se på av sport.
Har kun to planer for i morgen den ene er balanse trening, det andre er å gå en lengre tur det blir deilig etter min mening.
Jeg må innom butikken og kjøpe ett brød og da går jeg i de fleste butikkene for å finne det billigste, er for dumt og gå bare i en og så er det billigere ett annet sted må ha ett godt og bra grovbrød så jeg ikke trenger så mange brødskiver om gangen.
Nå får jeg avslutte her så jeg ikke surrer meg ned i dritten.
Lag dere en kjempefin kveld, her blir det mer sport på meg.
I går kveld så datt den siste løse tanna ut, det var deilig det den har plaget meg nå i over ett år, etter at den første fant ut at nå var det nok så har den siste vært enda mer i veien så det var deilig syntes jeg da.
Har i dag vært og trent og det var like oppløftende som det pleier, ble en lang tur til fots etterpå ja det var deilig fant også noen tomflasker på vei hjem igjen.
Var også og spiste middag som jeg pleier i dag var det nydelig kyllingsuppe med brødskiver til, hadde også noen fine samtaler med flere det var deilig for det er lenge siden sist jeg kunne prate uten filter det er så fint med dem som er der.
For noen så er sikkert noen som mener at dette er en selvfølge at jeg skal gjøre, husk dette er ett stort steg for meg og en selvfølge for andre eller lite steg for omverdenen. Ja der fikk du nok noe og tenke på alle er ikke like på det fysiske og psykiske plan, tenk på den du sett deg selv i mine sko så får du se haha. Spesielt hvis du ikke ser at du er verdt noe som helst, ja det er en følelse jeg har daglig smatt litt på den.
Har både trent og gått noen små turer, etter å ha vært syk i godt og vel en uke. Det ble nesten å begynne på nytt igjen, virkningen av treningen er den samme som jeg alltid har fått. Humør og bare bra tanker igjen, etter å ha hatt ingen gode tanker når jeg har vært syk.
Mandag var jeg og handlet inn litt og tok en tur på kafe for å se folk igjen ikke bare dem på tv, det er godt og komme i gang igjen etter over en uke til sengs. Det var mer enn nok den dagen for å si det pent.
Tirsdag sov jeg lenge det var godt det også, så ble det frokost så gikk jeg ned for å trene det var så oppkvikkende sånn at det ble en tur som ble mye lengere enn det jeg var på mandagen.
I går kveld så satte jeg på alarmen på mobilen så jeg klarte å våkne til tiden, så gikk jeg på balanse trening en bra start på dagen. Jada det ble frokost før jeg gikk på treningen, uten det så hadde jeg ikke fungert under treningen. Så gikk jeg meg en lengre tur igjen det er så godt og bevege seg ute selv om det er litt små kaldt ute.
Nå er det denne tv som det pleier å være om kvelden.
I dag startet jeg dagen med trening og tur, det er jo en god start på dagen mener nå jeg da. Skulle egentlig ta meg en liten feiring av min sønn alene på kafe, det ble det ikke noe av for jeg hadde ikke nok pant til det. Koste meg med at jeg hadde vært på trening, tok en telefon til gutten og gratulerte ham med dagen 18 år er jo en stor dag for ham.
Jeg har tenkt mye på hvordan de siste 18 årene har vært for min egen del, og der ble det mye som jeg ikke skulle ønske og huske men det gjør jeg både på godt og vondt. Nå føles det som det går bedre i mitt liv, selv om det er mange nedturer det siste året også.
Har fortsatt en del og jobbe med men det går bare på meg, som det å tørre og ta mer plass og ta ordet når det er noe jeg vil endre i samfunnet uten å få beskjed om at det ikke er så viktig for alle men mye av det er viktig for mange spesielt dem som er langt nede på rangstigen.
Bare hvis jeg tørr ta det ordet og skrive om det, som hvorfor legge ned døgnplasser i psykiatrien og lavterskel tilbudene ved og gi mindre tilskudd fra staten er helt på tryne spør du meg. Er vi ikke verdt og hjelpe, de som sitter med makten her i landet kan ikke prøvd det eller hatt det vanskelig psykisk eller hatt dårlig råd noen gang i livet måtte bare få det ut.
Sitter her i tårer og lurer på hvordan det er blitt sånn, huff nå ble dette innlegget rotete men jeg poster det uansett for sånn er tankene mine i kveld bare rot.
Ja i morgen blir det kanskje en liten feiring av min yngste som fyller 18 år, finne meg en billig kafe og ta en kaffekopp og kanskje noe og bite i. Kan jo også feire med trening også, for det skal jeg uansett i morgen.
Veit ikke helt enda om jeg kan ta å unne meg og kose meg litt, må ned å pante flaskene mine først og se om det blir nok til en tur på kafe.
I dag har jeg gjort minst mulig har jo vært og trent noe som er veldig deilig å holde kroppen i gang, og gått en lang tur ut til gravlunden og tent lys hos min mor og min venninne var litt vel mye snø på gangveien så jeg følte meg som en brøyte plog der jeg gikk tungt som faen for å si det sånn.
I ettermiddag og kveld har det gått i håndballkamper på tv, har vært litt spennende til tider til søndagen så er det finaler og avslutning av mesterskapet skal jo bli godt det også.
Startet dagen med en tur i lett snødrev og kald sno, det er jo vinter skulle ønske det ble litt sol nå men det kan jeg/ vi bare glemme her i mine trakter. For min del gjør det ikke så mye det er bare å ta på seg gode sko og en jakke, så bærer det ut på tur for det må jeg bare for jeg ser jo folk på den måten. Så var jeg på balanse trening og trente litt ekstra, der treffer jeg også folk mange på ett sted.
Ble en liten tur ekstra etter treningen for jeg får så mye som må ut etter trening, får også mye god energi og overskudd det gjør meg glad og det er noe som jeg ikke har hatt så utrolig mye av de siste årene. I kveld så har jeg alt sett to håndballkamper og nå starter snart den tredje, det er Norge mot Danmark på tv 3 er det EM så er det EM sånn er det bare Norge blir nok noen nummer for små når det gjelder Danmark de er ett godt lag men det har jo skjedd under i dette EM under flere kamper så hvorfor ikke i dag også haha.
I morgen har jeg to eller tre punkter på lista for dagen, det ene punktet på lista er middag på møtepunktet hos bymisjonen det er noe jeg alltid gleder meg til treffe folk og få noen gode samtaler og god mat. Punkt to er trening og tur punkt tre er og se etter tomflasker, det er penger til meg og søppel ut fra naturen så det er en god gjerning i samme slengen.