Andre søndag i advent, hva er vitsen med at alle butikker er åpne på søndag?

 

 

 

I dag åpnet jeg andre luke i min adventskalender jeg har en luke hver søndag fram til jul, er ikke så spennende den kalenderen nå har jeg to nisser stående på stuebordet er koselig og pynte litt. Men herregud som folk tar av med å pynte både ute og inne er ikke vits i å finne fram juletreet enda, for min del så blir ikke treet satt fram før lillejulaften for ellers hadde jeg blitt dritt lei det treet og kastet det ut av leiligheten min innen første dag jul. Har et enkelt lite kunstig tre som ikke har lys, for jeg skal ikke ha en slik moderne jul som alle dere andre jeg skal ikke ha en overflod jul jeg skal ha en gammeldags jul som man lager julepynten selv, så butikkene skal ikke tjene noe særlig med penger på meg skal ikke bruke mer enn seks hundre kroner på julen da er pynt, mat og godteri og drikke skal de pengene dekke sånn har jeg bestemt meg for.

 

Hvorfor jeg skriver hva er vitsen med og ha søndagsåpne butikker da mener jeg alle butikker, de som ikke er ferdig på lille julaften med og kjøpe inn det viktigste til jul så har dem ikke det til jul da eller får kjøpe det på bensinstasjonen for den er åpen til og med på julaften. Skal ikke de som jobber på butikker få tid til og handle det de skal ha før jul da, og så er de så slitne på julaften at de sovner før maten er på bordet, før i tiden når butikkene ikke var oppe på søndag så fikk da folk i hus det de skulle ha uten å stresse altfor mye da var det mer fokus på å ha det rent i huset og en til to gaver hver ikke en 20 til 30 gaver til hver som det er i dag i gamle dager så hadde barna mulighet til og se på gavene sine nå om dagen så blir det de har fått lagt i en haug og mange barnefamilier så må man starte tidlig med å åpne pakker og holder på til langt på natt noen må også fortsette dagen etter for å bli ferdig. Det er mange som får ting de ikke har brukt for jeg mener det er helt hull i hodet og holde på slik, jeg ga mine barn penger så de kan spare til noe de ønsker seg eller rett og slett trenger.

 

Julen er en miljø versting tenk hvor mye utslipp det er for å kjøpe alle disse tingene til barna til jul, og barna har allerede alt de ønsker seg så gi dem heller penger som de kan spare til de blir eldre så de kan få tatt lappen eller kjøpe seg en leilighet de skal jo også studere etter barneskolen og ungdommsskolen. Gi heller barna deres en egenkapital som de kan ha når voksenlivet starter.

 

Er ikke meningen og henge ut noen med dette innlegget, dette er ett innlegget som er generelt for hvordan jeg skulle ønske julen var fra gammelt av og nå for nå har det gått av hengslene.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit..

2 kommentarer
    1. God kveld, Aud-Marit,

      Det var pussig at du akkurat nå skrev om overforbruk, for jeg har akkurat skrevet et innlegg om at du har fått meg til å tenke på mitt eget sløseri med både penger og mat… Jeg håper det er ok at jeg har nevnt deg i bloggen min. Jeg regner med det, for hvis det du skrev var hemmelig, så ville du vel heller skrevet dagbok.
      Jeg synes du har en veldig enkel og fin blogg, og håper du vil få mange flere lesere etter innlegget mitt i kveld 🙂

      Ha en fin kveld!
      // Nina

      1. Å det er bare koselig at du nevner meg på din blogg, jeg skal lese det innlegget det blir fint det. Tusen takk for at du syntes at jeg har en enkel og fin blogg, jeg vil gjerne ha en lettlest blogg så kanskje alle finner noe de vil lese på bloggen min. Jeg valgte å skrive en åpen blogg, det å skrive en hemmelig dagbok det er ikke min stil.

        Ønsker deg og dine en fin kveld.

        Aud-Marit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg