Alt er klappet og klart, handleturen er unna gjort.

 

 

 

Opp og hoppe var det i dag klokken ringte klokken 07.00, gikk i butikken for å handle inn for uken ble middager for 2 uker er bare brød og pålegg som må fylles på. Det faller billigere ut for mat budsjettet, mat budsjettet for to uker kom jeg godt under handlet for 400 kroner i bare mat, tobakk og kontantkort til telefonen går på diverse kom også godt under det jeg har satt av til det også.

 

Når jeg kom ut av butikken med full trillebag så hadde det begynt å snø, det lavet ned men det hadde akkurat begynt å snø. Det snør enda å det er veldig fint at det snør, ingen vinter uten snø og kaldt det er i alle fall min mening.

 

Har fått i meg frokost og kaffe så nå er jeg klar til å gripe dagen, deilig å få en rutine på ting igjen spør du meg.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Hei, nå har jeg lest bloggen din til/fra i noen mnd. og først vil jeg si at jeg synes det er trist at du virker så ensom og har dårlig økonomi. Men det som slår meg er at du også gjør det vanskelig for deg selv. Feks. dette med reseptene dine som du enkelt kunne funnet ut av hjemme via helsenorge.no i stedet for å bli observert stående å nesten rope inne på apoteket. Eller at du trodde du måtte betale en regning to ganger fordi du ikke visste at når man betaler elektronisk kan men enkelt bevise at regningen er betalt ved å søke opp transaksjonen. Dette gjør du på få minutter.

      Jeg tror at du ville fått en mye enklere og bedre hverdag med mindre bekymringer om du tok deg tid til å utnytte internetts muligheter og sette deg bedre inn i hvordan praktiske ting fungerer.

      Du er omtrent på samme alder som min egen mor og de siste fem årene har hun brukt tid på å sette seg inn i “alt det nye”. Nå mestrer hun bankkort/nettbank, Digipost, Altinn, smartphone, Pasientsky (legekontoret) streaming av serier/filmer på TV og nettbrett og hun vet at om noe bestemt ikke finnes i butikkene finner hun det ofte billigere på nettet. Uten denne kunnskapen hadde hun følt seg ganske fortapt og mange ting man må mestre i hverdagen hadde blitt nesten umulig.

      Dette kommer du vil å vinne på – kunnskap er aldri feil.

    2. Så bra at du var tidlig oppe og fått handlet før andre hadde slått opp øynene. Skulle ikke på butikk i dag siden man hadde litt fisk i fryseren, og grønnsaker har man. Klarer meg frem til onsdag og da skal det nok handles inn. Helgen forløp veldig fint, og koselig med besøk. Var godt og få klippet håret, og nå er det ordentlig kort. Tynnet ut kraftig siden jeg har tykt hår.

      Når det kommer til det digitale er jeg sikker på at du mestrer det meste! Men det er ikke feil å opprette Digipost for der havner brev i fra det offentlige. Veldig lett og bruke.

      Ha en fin mandag, klem til deg i fra meg.

      1. Ja det er best å komme seg i butikken tidlig, slipper kø og mye folk.

        Fint at du fikk klippet håret, og at du hadde det koselig i helgen.

        Jeg har Digitalpostkasse ja den er enkel i bruk.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg