Alle snakker om dette coronaviruset, er redde for at det skal nærme seg der de bor. Jeg er ikke redd for det.

 

 

 

Nå er det Coronavirus hysteri i Norge å ringer 113 og legevakt for å klage sin nød og angst for dette viruset, jeg er ikke redd for dette viruset blir man syk så blir man syk ikke nok med det så er det infulensa tid i tillegg så det kan jo være infulensa du har fått og ikke Coronaviruset. Nei jeg skal ikke stoppes for å kunne leve bare for ett virus som har såvidt kommet til Norge det er fire stykk positive her i Norge, så jeg lever som jeg pleier så dette skal ikke stoppe meg.

 

Hamstring av mat er det enkelte som gjør og mange er redd for at den er så mye mer dødelig enn en vanlig sesongs infulensa som er nå, og det er den faktisk ikke så bare slapp av dette går nok helt bra for de fleste av oss. Det er jo to personer i karantene her jeg bor, de får jo ikke lov til å oppholde seg utenfor sitt eget hus en gang så jeg tar det helt med ro. Så nå ønsker jeg dere alle en aktiv helg og lev som normalt, dette blir en kjempe fin helg hvis du ønsker det selv.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Hei,hei Aud Marit 🙂

      Først vil jeg kondolere med lille Elvis,det var veldig trist at du mistet bestevennen din 🙁

      Så til saken,jeg ser at det er noen dager siden du postet dette innlegget og mye har endret seg med tanke på coronaviruset.Man begynner å forstå at det er langt mer i den forbindelse enn det norske myndigheter og norske medier til nå har gitt uttrykk for,det er bare å se til andre land,hvordan de håndterer denne krisen i forhold til hvordan det blir gjort her.I denne saken mener jeg at norske myndigheter,helsepersonell og andre relevant involverte,er,mildt sagt likegyldige og dobbeltmoralske så det holder.Ta et eksempel fra usa,clifornia.da det var testet ni personer positivt på viruset blei det øyeblikkelig innført unntakstilstand,skoler,universiteter og andre steder der folk samles blei stengt øyeblikkelig,det samme ser man over hele verden,strenge og mange tiltak settes igang umiddelbart – bare ikke i Norge,her får man påvist smitte på skole,da stenger man av deler av skolen,sender hjem den syke og fortsetter som før,man forsøker ikke å stoppe viruset,men man forsøker å forsinke det -her i suverene Norge…
      Men,man får en følelse av at dette er alvor når man,stykkevis og delt,litt her og litt der,begynner å få skremmende råd om forebygging fra øvrigheta,i overkant litt for seint.I dag har det gått ut bla.råd om å sprite seg etter trykking på minibank og andre terminaler og offentlige tastaturer samt unngå håndhilsing osv.ganske drastiske tiltak om viruset er så “ufarlig” som man hittil har fått inntrykk av.
      Med spanskesyken og hongkongviruset i minnet kan man si at det også blei sett på som relativt ufarlig,men endte opp med skyhøy dødelighet.
      Coronaviruset har en dødelighet på 3,8% for folk på 60+ og enda høyere for folk i samme aldersgruppe med underliggende diagnoser,noe som gjelder også meg.Så,jeg tenker litt på det og syns det er ille at en såpass stor risiko blir bagatalisert og undervurdert.
      Men,det går nok bra,hvis ikke kan vi jo gjøre som det er blitt så vanlig hos norske myndigheter,når det stormer stikker vi hodet i sanden,når det er over graver vi hodet frem og sier at nei,vi skjønte ikke omfanget,ja,vi var for dårlig forberedt,men nå har vi lært…….

      God helg 🙂 Klem fra synskepeggy.

      1. Ja det var utrolig vondt og måtte la Elvis få komme over til de evige jaktmarker.

        Ja det er skremmende hvor tafatte de er i denne velmaktstaten Norge, de står med lua i hånden å håper på at de skal få beskjed om hva de skal gjøre for å begrense dette.

        For å si det slik jeg er ikke redd enda jeg har veldig svakt imunforsvar så er jeg ikke redd, får jeg det så får jeg det. Men jeg tror ikke at skogen smitter enda, blir jeg syk så blir jeg syk.

        God helg til deg og dine. Klem fra meg til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg