Advarsel i dette innlegget er det noe som ikke liker at jeg skriver om.

 

 

 

Gud som jeg gleder meg til denne helgen er over og mandagen kommer,  ja jeg gleder meg til mandag for da kommer det kronasjer på konto og jeg kan handle inn for neste uke.

 

Denne uka har jeg levd på  de kronene og det ukes budsjettet som jeg skal ha i en uke i to uker, det har vært hardt så denne helgen så blir det bare å komme seg igjennom for min del.

 

Skriver ikke dette for å få noe almisser for det vill jeg ikke, for jeg føler meg så liten og dum for jeg får jo aldri gitt noe igjen til noen.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

18 kommentarer
    1. Du skal vel ha den ukentlige utbetalingen av trygden din selvom mandag var 1.mai og en rød dag. Da skulle du fått det på tirsdag 2.mai eller fredagen før 1. mai. Du skal vel ha like mye utbetalt selvom mandag faller på en rød dag. I såfall så må du få for 2 uker nå.

      1. Jeg skulle vel egentlig hatt det men slik var det ikke nå, om jeg får for to uker nå gjenstår å se men det tror ikke jeg det blir noe av.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Da ber du om å få det ,du har jo en avtale om utbetaling hver mandag da skal du ha det. Faller den mandagen på en fridag så skal du ha det en annen dag , jeg mener du skulle hatt det forrige fredag slik er det ellers med trygd og lønn . Er lønningsdag den 20 og det er en lørdag/helligdag så skal lønnen være på konto den 19.
      Så det er det bare å be dem overføre det er jo dine penger Du må stå på krava.Ha en flott lørdag.

      1. Ja det skal jeg, men det hjelper ikke nå i helgen. Husker da jeg jobbet og lønnen skulle betales ut og det var på helg så fikk jeg den inn fredagen før.

        Ønsker deg en kjempefin dag og helg.

        Klem fra meg til deg.

    3. Skulle ønske det ble en stor økning på trygdesatsene. Slik det er nå er det bare å snu på krona for de som har minst. Tror mange sliter med lån hvor renta kan ende opp med 5% til slutt. Tjener man dårlig blir det et slit for mange.
      Ble innkalt til tannpleier og en 1000 lapp der, og senere i mai time hos tannlegen. Nydelig vær her nord, men ikke tropevarme. Ha en fin kveld, og klem til deg fra meg.

      1. Ja skulle ønske en økning i trygdene jeg også, det er nok en ønskedrøm for arbeiderne har jo fått sitt og da kunne vi på trygd fått litt høyere økning også.

        Ja disse rentene er til å bli gal over, og ikke minst tannpleie utgiftene.

        Her er det også fint vær og her er det varmt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Har du en avtale om utbetaling én gang i uken, så er det slik. Det er helt feil å vente én uke ekstra på grunn av en helligeag.

      1. Ja jeg har det men det er ikke første gangen dette skjer. Får jo på mandag så det må bare gå bra.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.
        Klem fra meg til deg.

    5. Enig i en økning av trygd. Men det er ikke riktig at utbetalinger uteblir på grunn av èn fridag. Da er det noe feil i systemet. Dette er ikke riktig, og må rettes opp i.

    6. det blir en stor økning i år,ca 8 prosent står det på nettet,så det blir jo en hel del,ha en fin kveld

    7. Utbetalinger på Nav er personavhengig. En i familien får økonomisk stønad til livsopphold 1 gang i måneden. Hen etterlyste utbetalingen mandagen da det ikke kom som det skulle.. Saksbehandler som hadde med utetalingene, hadde fri til torsdag som var, fikk hen beskjed om.. Skulle så komme penger torsdag utpå dagen, kom fredag ca kl 13. Sånn er desverre systemet. De som av ulike grunner sliter, og har minst å rutte med, de er desverre salderingsposten . “Er visst ikke så nøye med de”, virker det som er “mantraet”.

      1. Du sier noe der og enig med deg, får vel noen kroner i morgen håper jeg for det er vel vanlig mandag i morgen får jeg håpe.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg